بستن

ورود نمایندگی دانشگاه شیراز به روانشناسی و ازدواج

هفت‌برکه (گریشنا): پروفسور چنگیز رحیمی، رییس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز، در سفرش به گراش یک همایش عمومی و یک کارگاه تخصصی مصاحبه تشخیصی برگزار کرد.

همایش ازدواج موفق

به گزارش هفت‌برکه، همایش ازدواج موفق با سخنرانی پروفسور چنگیز رحیمی روز پنجشنبه بیستم مهرماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

مهندس عبدالهی، مسئول نمایندگی دانشگاه شیراز، مرکز گراش، با بیان اینکه این یکی از اولین همایش‌هایی بود که به صورت ثبت نامی و با پرداخت هزینه در گراش برگزار می‌شد، اظهار کرد: «شرکت نزدیک به ۱۷۰ نفر در این همایش که عمدتا جوانان بودند، نشان از موفقیت و تاثیرگذاری اینگونه همایش‌های علمی است.»

این همایش را دانشگاه شیراز – مرکز گراش با همکاری انجمن روانشناسی گراش و مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گراش برگزار کرد.

کارگاه اصول مصاحبه تشخیصی

روز جمعه، ۲۱ مهرماه، نیز کارگاه تخصصی اصول مصاحبه تشخیصی در دو نوبت صبح و عصر در مرکز گراش برگزار شد.

به گزارش محمودزاده، نماینده انجمن روانشناسی گراش، در این کارگاه پروفسور چنگیز رحیمی، رییس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز، به ۲۲ نفر شرکت‌کننده که از دانش‌آموختگان رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی بودند، ساختار کلی دریافت شرح حال بیمار در چند مرحله، خصوصیات دموگرافیک (اولیه)، علت مراجعه، سابقه بیماری، سابقه پزشکی، تاریخچه خانوادگی و … را آموزش داد. محمودزاده در ادامه می‌گوید: «اصول مصاحبه تشخیصی به نوعی قلب روان‌درمانی محسوب می‌شود و با هدف اخذ سابقه جامع و دقیق از بیمار برای تشخیص صحیح و درمان مؤثر انجام می‌شود. این یک کارگاه تئوری و عملی بود و از یک داوطلب، مصاحبه تشخیصی به عمل آمد.» به گفته محمودزاده، دکتر رحیمی از فعالیت عملی و فضای کارگاه رضایت کامل داشت.

برگزاری این همایش و کارگاه، سومین و چهارمین قدم نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش در مدت کوتاه شروع فعالیتش است.

12 نظر

  1. سلام. یه سوال خدمت همین مشاورین و روانشناسان گرامی، چرا اکثر این روانشناسها که توی این جلسه شرکت کردن و حتا خودشون ادعای روانشناسی دارند و هفته تا هفته برای خودشون جلسه روانشناسی برگزار میکنن یا طلاق گرفته هستن یا دارن طلاق میگیرن یا مجرد هستن اینها دارن همایش زندگی موفق برگزار میکنن؟!؟!؟!؟

    اول خودتون برید همینایی که به مردم میگید توی زندگی تون پیاده کنید و اول خودتون بهش عمل کنید بعد بیایید امر و نهی مردم کنید و راه زندگی بهش نشون بدین حرف زدن آسونه میدونم وقتی وارد زندگی شدین خبر بدین ما یه تحقیقی انجام بدیم در مورد زندگی تون وقتی فهمیدیم همین حرفا خودتون عمل میکنید و به ما هم ثابت شد دیگه ما هم بیاییم از بیانات گهربارتون استفاده میکنیم

  2. اقای سعید به کسی مشاور یا روان درمان میگویند که حداقل مدرک کارشناسی ارشد را بهمراه مجوز از اداره بهزیستی یا سازمان نظام روان شناسی اخذ کرده باشند در حالی که اکثر شرکت کنندگان در کارکاه دانشجویان سال اخر روان شناسی بودند و به هیچ وجه خود را روان شناس نمی نامند،که اگر چنین بود بی نیاز از این کارگاه ها در سطح شهر با تاسیس دفتر مشاوره به کار درمان و مشاوره مشغول بودند پس گذراندن کارگاه برای توانمند شدن و همچنین تاسیس مرکزمشاوره امرضروری بنظر می رسد.
    مردم نیاز به اموزش دارند و بهتر است توجه کنید که این اموزش هم توسط اساتید برجسته دانشگاه شیراز به مردم ارائه می شود نه توسط دانشجویان و روان شناسان کم تجربه.

    ودر اخر باید بگم اطلاعات شما در مورد زندگی شخصی اعضا کاملا غلط و همراه با بزرگنمایی است.ولی اگرابهامات زیادی در این زمینه دارید از شما دعوت میکنیم در جلسه هماهنگی انجمن روان شناسی شرکت کنید و بصورت مستقیم در حضور بقیه ی اعضا گفتگو کنیم تا بهتر به نتیجه برسیم.

  3. جناب سعید ممکن است بفرمایید این دوستان چه چیزی را به مردم گفته اند یا یاد داده اند که باید اول در زندگی خود اجرا کنند؟
    در کارگاه تخصصی از استاد درس یاد گرفته اند و ادعای چیزی نکردن،در همایش هم یک پروفسور روان شناسی سخنرانی کرده است و جالب است در همایش هم ان اعضا حرفی نزده اند.
    ظاهرا علم غیب میدانید و از ناگفته های اعضا مطلع هستید.

  4. اخ اخ اخ اقا سعید ترمز بگیر بد داغ کردی اب روغن قاطی میکنی???
    نادنم ولی خیللی اتستا پیش خوت وامنه و مکس ثابت مکو با ای حرف زتت مشخصن که اصلا بابا اب داد هم بلد نیستش .
    تازه قضاوت کردن دیگران یا بهتر بگم تهمت زدن به این اشخاص در شان گراشی نیست .
    بعد اول درُس اطلاعات جمع کن بعد حرف بزن ..

  5. اتفاقا توی گروه واتس آپی شون و جلسه های خودشون قبلا شرکت می کردم و فهمیدم که جریان چیه. الان از یک پروفسور دعوت کرده اند قبلا این دوستان برای خودشون کلاس ملاس میذاشتن و نصیحت میکردن

    1. لطفا قبل هر حرف زدنی فکر کنید و پیشنهاد میدم پاسخ اقای محمود زاده را درست مطالعه بفرماید.

      ادم بد نیست کمی انتقاد پذیر و نصحیت گوش کنه. حالا چه کوچکتر یا بزرکت از خود ادم باشه
      موفق باشی

  6. چه معدودند افراد بلند همتی که برای آرامش شهر از جان و زندگی خود مایه می گذارند و می شوند در یک کلام؛ افتخار تمام!
    و چه بسیارند اندیشه های بیمار گونه ای که آرامش خود را به تشویش می کشند و می شوند سبب ساز تأسفی بی مثال!!

    الهی؛ عنایت کن! به خوبانت سعه ی صدری بیش از پیش و به ضعیفانت قدرتی بیش از پیش… تا یارای مقابله با ضعف خود را بیابند و بی مقدار بر دیگران نتازند.

  7. سلام
    انجمن روان شناسی گراش با حضور اعضای دانشجو و دانش اموخته رشته های روان شناسی ،مشاوره و علوم تربیتی سه ماه است شروع به فعالیت کرده است و روال ثبت انجمن در فرمانداری گراش در حال انجام است و باید خدمت دوستان عرض کنم کارنامه و عملکرد دیگر انجمن ها تحت هر نام و عنوانی اعم از روان شناسی یا غیره هیچ ارتباطی به انجمن روان شناسی گراش ندارد.لازم به ذکر است انجمن روان شناسی گراش گروه واتساپ و تلگرام ندارد و فعلا به بحث اموزش توسط اساتید مجرب و چند کار جنبی اموزشی می پردازد و کار مشاوره در دستور کار خود ندارد.برنامه های انجمن توسط بچه های رشته روان شناسی طرح ریزی و پیگیری می شود و فعالین اجتماعی و فرهنگی فقط به انجمن مشاور و در اجرای همایش کمک می کنند.

    انجمن روان شناسی گراش از تمام همشهریان و دوستان علاقه مند و منتقد برای مشورت و پاسخگویی در مورد ضعف ها و مشکلات برنامه های موجود دعوت می کند در جلساتی که مقرر می شود شرکت کنند تا اینگونه به پویایی انجمن بتوانیم کمک کنیم.

    ممنون از توجهتان

  8. سلام و خسته نباشید خدمت دوس عزیز اقای محمود زاده
    پاسخی کامل و دقیق .ممنون

    و خدا کنه با سنگ اندازی بعضی از دوستان ولی در اسم این کار و فعالیت به چالش کشیده نشه.و همیشه پیروز سر بلند باشید.

  9. اقا سعید عزیز هر اطلاعاتی از زندگی دیگران داشته باشی حق نداری انرا پخش کنی مگر خداوند ستارالعیوب نیست بنظرم نباید این را مینوشتی خداوند همه مارا عفو کند

  10. مرکز مشاوره دانشگاه شیراز،دکان پول باز کرده،همین چنگیز خان یه دفعه رفتم پیشش خیلی تحقیرم کرد،مشاورهای همین مرکز هم بدرد نمیخوره،یکیش با گریه من گریش گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top