- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

ورود نمایندگی دانشگاه شیراز به روانشناسی و ازدواج

هفت‌برکه (گریشنا): پروفسور چنگیز رحیمی، رییس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز، در سفرش به گراش یک همایش عمومی و یک کارگاه تخصصی مصاحبه تشخیصی برگزار کرد.

[1]

همایش ازدواج موفق

به گزارش هفت‌برکه، همایش ازدواج موفق با سخنرانی پروفسور چنگیز رحیمی روز پنجشنبه بیستم مهرماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

مهندس عبدالهی، مسئول نمایندگی دانشگاه شیراز، مرکز گراش، با بیان اینکه این یکی از اولین همایش‌هایی بود که به صورت ثبت نامی و با پرداخت هزینه در گراش برگزار می‌شد، اظهار کرد: «شرکت نزدیک به ۱۷۰ نفر در این همایش که عمدتا جوانان بودند، نشان از موفقیت و تاثیرگذاری اینگونه همایش‌های علمی است.»

این همایش را دانشگاه شیراز – مرکز گراش با همکاری انجمن روانشناسی گراش و مرکز مشاوره دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گراش برگزار کرد.

[2]

کارگاه اصول مصاحبه تشخیصی

روز جمعه، ۲۱ مهرماه، نیز کارگاه تخصصی اصول مصاحبه تشخیصی در دو نوبت صبح و عصر در مرکز گراش برگزار شد.

به گزارش محمودزاده، نماینده انجمن روانشناسی گراش، در این کارگاه پروفسور چنگیز رحیمی، رییس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز، به ۲۲ نفر شرکت‌کننده که از دانش‌آموختگان رشته‌های روانشناسی و علوم تربیتی بودند، ساختار کلی دریافت شرح حال بیمار در چند مرحله، خصوصیات دموگرافیک (اولیه)، علت مراجعه، سابقه بیماری، سابقه پزشکی، تاریخچه خانوادگی و … را آموزش داد. محمودزاده در ادامه می‌گوید: «اصول مصاحبه تشخیصی به نوعی قلب روان‌درمانی محسوب می‌شود و با هدف اخذ سابقه جامع و دقیق از بیمار برای تشخیص صحیح و درمان مؤثر انجام می‌شود. این یک کارگاه تئوری و عملی بود و از یک داوطلب، مصاحبه تشخیصی به عمل آمد.» به گفته محمودزاده، دکتر رحیمی از فعالیت عملی و فضای کارگاه رضایت کامل داشت.

برگزاری این همایش و کارگاه، سومین و چهارمین قدم نمایندگی دانشگاه شیراز در گراش در مدت کوتاه شروع فعالیتش است.

[3]