- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

کتابخانه‌های گراش و ارد پذیرای کتابخوان‌ها

هفت‌برکه (گریشنا): در دومین نشست کتابخوان کتابخانه عمومی آبشار اندیشه، از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد. همچنین دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش ارد در کتابخانه عمومی ابن سینا ارد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی کتابخانه‌های عمومی شهر، در دومین نشست کتابخانه عمومی آبشار اندیشه، کتاب‌خوان‌ها و علاقه‌مندان به کتاب از جمله کارگر، جمالیان، زهره‌وند، ذلقی،خورشیدی، شمسی و توانگر، کتاب‌هایی را معرفی کردند. کتاب‌های بسم رب العشق، اینزینگا،استاد پیر، رودین، بینوایان، کیمیاگر، خر حیوان نجیبی است از جمله کتاب‌های معرفی شده در این نشست بود.

همچنین در این نشست از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل شد.

[1]

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش ارد، دومین جلسه در سال جاری و پس از تشکیل انجمن محسوب می شود، بخشدار گراش ضمن خوش‌آمد به اعضای انجمن، با تأکید بر جایگاه علم و دانش بر استفاده حداکثری از محیط کتابخانه تأکید کرد و از ارگان‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش خواست با همکاری با کتابخانه عمومی ابن سینا ارد، به افزایش سرانه مطالعه اهمیت دهند.

رهبر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش، نیز ضمن ارائه افق چشم‌‍انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، عنوان کرد: «برای دست‌یابی به این افق باید در حوزه افزایش اعضای کتابخانه، منابع کتابخانه‌ای و ساخت کتابخانه‌های بزرگتر تلاش کنیم.»

آیینه‌افروز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، نیز در این دیدار با تاکید بر اولویت داشتن فرهنگ کتابخوانی در جامعه، از آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله برپایی نمایگاه کتاب سخن گفت.

در پایان، مکان‌یابی و تعیین زمین برای ساخت کتابخانه، اهدای بیش از ۲۵۰۰ عنوان کتاب توسط آقای غلامحسین مقدسی، فعال فرهنگی، در نظر گرفتن نمره برای دانش‌آموزان عضو کتابخانه که از منابع کتابخانه برای مطالعه استفاده می‌کنند، و نصب تابلوهای راهنمای شهری برای کتابخانه عمومی ابن سینا از جمله مصوبات این جلسه عنوان شد.

[2]