- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

دخترکی با کلاه آبی، سارق طلافروشی‌های گراش و اوز

هفتبرکه (گریشنا): یک دختربچه هفت‌ساله با همراهی سه زن از دو طلافروشی در گراش و اوز سرقت کرد. ارزش طلای به سرقت رفته در گراش معادل ۷ میلیون تومان و طلای به سرقت رفته در اوز معادل ۲۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، سرقت اول روز دوشنبه، بیست و چهارم مهرماه ساعت ۲۰ در طلافروشی واقع در پاساژ زارعی گراش انجام شد. پولادسنج، از مالکین این طلافروشی، می‌گوید: «ساعت ۸ شب یک زن وارد مغازه شد. بعد از مدتی دو زن به همراه یک دختر بچه وارد مغازه شدند، سه زن که خود را جای مشتری جا زده بودند و با وجود فارسی صحبت کردن، لهجه داشتند، با پرسیدن سوال‌های مدام موفق شدند حواس من و همکارانم را پرت کنند.»

البته طلافروشان در زمان سرقت متوجه نمی‌شوند و در زمان جمع‌آوری طلاها کمبود اجناس مشخص می‌شود. با بازبینی دوربین‌های مغازه‌، عملیات ماهرانه سارق خردسال مشخص می‌شود و سرقت به پلیس گزارش می‌شود.

پولادسنج در مورد ارزش‌ طلاهای مسروقه می‌گوید: «سرقت ۹ النگوی ایرانی به وزن ۴۷ گرم و با ارزش هفت میلیون تومان ضرری بود که به ما رسید.»

در فیلمی که از این حادثه وجود دارد، یک دختربچه حدود هفت‌ساله با کلاه آبی‌رنگ همراه سه زن چادری است. بعد از این که زنان فروشنده‌ها را مشغول می‌کنند، دختربچه با ورود به پشت ویترین، اقدام به سرقت طلا می‌کند و آن‌ها را تحویل یکی از زنان می‌دهد. فیلم این سرقت در اختیار هفت‌برکه است و در صورت اجازه مراجع قضایی منتشر می‌شود.

سرقت دوم روز سه‌شنبه، بیست و پنجم مهرماه ساعت ۲۰ در طلافروشی عزیز نجم‌الدینی در اوز رخ داد. نجم‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار هفت‌برکه گفت: «سرقت در مغازه‌ی ما نیز دقیقا مشابه با سرقت در گراش صورت گرفت. شش النگو عیار ۲۱ به ارزش حدود ۲۰ میلیون تومان از طلافروشی ما دزدی شد. به نظر می‌رسید یک مرد با ماشین ۴۰۵ نقره‌ای نیز همدست با این سارقین در خیابان در انتظار آنها بود.»

[1]