بستن

اولین گام شورا برای تهیه‌ی مسکن معیشت‌محور

گریشنا (هفت‌برکه): معاون پشتیبانی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس با فرماندار شهرستان گراش، بخشدار مرکزی، رییس بنیاد مسکن گراش، و اعضای شورای اسلامی شهر گراش در فرمانداری گراش دیدار کرد. در این جلسه که دیروز ۳۰ مهرماه برگزار شد، مشکلات حوزه بنیاد مسکن گراش بررسی و اولین قدم‌ها در راه تهیه‌ی مسکن ارزان‌قیمت روستایی با عنوان «مسکن معیشت‌محور» برداشته شد. خواسته‌های مردم روستاهای شهرستان از زبان فرماندار گراش، از جمله طرح هادی روستاها، اعطای تسهیلات و تکمیل کادر اداری بنیاد مسکن نیز در این جلسه مطرح شد، و معاون پشتیبانی بنیاد مسکن فارس نیز در مورد پیگیری این خواسته‌ها وعده مساعد داد.

باقرزاده: اولین گام شورا برای تهیه مسکن ارزان‌قیمت

اکبر باقرزاده، عضو تازه‌وارد شورای اسلامی شهر گراش، در گفتگو با هفت‌برکه در مورد مسکن معیشت‌محور توضیح می‌دهد: «در این دیدار طرح احداث خانه‌های ارزان‌قیمت مورد موافقت قرار گرفت. زمینی به مساحت ۱۰ هکتار برای فاز اول این طرح در نزدیکی روستای کنار زیارت در نظر گرفته شده است. قرار است خانه‌هایی با زیربنای ۸۵ متر مربع در زمین‌هایی به مساحت ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر مربع ساخته شود، تا ساکنان بتوانند از این زمین برای دامداری و کشاورزی و انبار و کارگاه تولید و بسته‌بندی و موارد دیگر استفاده کنند. به همین خاطر این طرح مسکن معیشت‌محور نامیده می‌شود.» باقرزاده در مورد تسهیلات ساخت این خانه‌ها نیز می‌گوید: «قرار است شش میلیون وام بلاعوض و همچنین ۱۸ میلیون تومان وام ۵ درصد اعطا شود. آقای عباسی هم عنوان کردند که می‌توانند از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ امام نیز کمک بگیرند. در نتیجه، خیلی از افرادی که بنیه مالی ضعیفی دارند، می‌توانند حتی به صورت موقت در این خانه‌ها ساکن شوند.» باقرزاده تاکید می‌کند این خانه‌ها که شرایط دریافتشان در آینده اعلام می‌شود، باید به افراد نیازمند تعلق بگیرد. او به طرح مسکن اجتماعی نیز اشاره کوتاهی می‌کند، و می‌گوید در آینده این طرح نیز دنبال خواهد شد.

خواسته‌های فرماندار گراش

به گزارش کانال رخداد گراش، اصغر فرودی، فرماندار گراش، خواستار اجرای طرح هادی در روستا‌های جدید التاسیس شهرستان شد و گفت: «تسریع در اجرای طرح هادی روستایی ضروری است و باعث توسعه و رونق اشتغال و ارائه خدمات به مردم می‌شود.» او همچنین افزایش اعتبارات وام مقاوم‌سازی روستایی، تامین اعتبارات عمرانی از منابع ملی، اجرا و بازنگری طرح هادی روستایی در بخش مرکزی و بخش ارد، افزایش و تسهیل در ارائه تسهیلات دولتی برای خسارت‌دیدگان سیل سال گذشته در مناطق شهری و روستایی، تسریع در واگذاری زمین و ساخت مسکن جوانان، تامین نیرو، امکانات و تجهیزات اداری و ساخت ساختمان اداری را از مهم‌ترین خوسته‌های خود در این جلسه عنوان کرد.

محمود عباسی، معاون پشتیبانی بنیاد مسکن فارس، در پاسخ به درخواست فرماندار گراش مبنی بر اجرای طرح هادی در شهرستان، گفت: «سال گذشته با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار، طرح هادی اجرا شد. قطعا برای روستاهای جدیدالتاسیس گراش با نگاه ویژه دنبال می‌کنیم.»

عباسی اضافه کرد: «بنیاد مسکن برای واگذاری زمین در روستاها با توجه به قانون و اختیاراتی که موجود است، با ارائه تسهیلات دولتی آمادگی دارد.» او با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی توسط دولت به بنیاد مسکن واگذار شده است افزود: «این طرح در دولت دوازدهم مصوب شده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این مصوبه عملیاتی شود.»

معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در پاسخ به درخواست فرماندار گراش مبنی بر ساخت خانه عالم در مناطق روستایی این شهرستان گفت: «بنیاد مسکن برای ساخت خانه عالم در روستاها تا سقف ۱۸ میلیون تومان وام کم‌بهره در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌دهد.»

5 نظر

  1. نوع نگاه اعضای شورای اسلامی شهر گراش برای ایجاد مسکن ارزان قیمت بسیار خوب است.
    اما سوال اساسی اینجاست از چه زمانی و بر اساس چه مصوبه ای مسکن روستایی در حوزه فعالیت اعضای شورای اسلامی شهر گراش تعریف شده است؟
    به نظر می رسد تیتر خبر ایراد اساسی دارد
    مسکن معیشت محور با شرح وظایف شورای شهر گراش ارتباط موضوعی با یکدیگر ندارند و نمی توانیم بگوییم اولین گام شورا در حوزه مسکن، شورای شهر گراش در حوزه شهری می تواند گام بردارد نه در حوزه شهرستانی!
    عزیزان در نوع انتقال خبر تلاش هایشان لطفا با دقت نظر عمل کنند.

  2. با سلام و تحیات
    خدمت بزرگوار گراشی عرض کنم شورای اسلامی شهر گراش با استعانت از خداوند متعال تلاش می‌کند تا در راستای عمران، آبادانی، توسعه و پیشرفت همه جانبه و زیربنایی شهرستان گام‌های اساسی بردارد.
    شورای اسلامی شهر خود را شورای شهرداری نمی‌داند بلکه خود را مقید می‌کند تا با همفکری و همکاری با امام جمعه محترم، فرماندار محترم، مسولین محترم دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی و مردم شریف برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال کند.
    طرح‌ها و برنامه‌های کلی و کلانی در شهرستان است که گراش را در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار می‌دهد از این رو است که تک تک اعضای شورای اسلامی شهر برای تحقق وعده‌های خود پا به میدان گذاشتند و با سینه سپر کردن در برابر مسائل و مشکلات، مسیر توسعه متوازن شهرستان را هموار می‌کنند. و امیدوار هستند با همت و همیاری مردم قدرشناس و همیشه در صحنه گام‌‌های بزرگتری در راستای ارایه خدمت به مردم به خصوص اقشار محروم جامعه برداشته شود.

    اعضای شورای اسلامی شهر همواره در خدمت به مردم شریف کوتاهی نخواهند کرد و مردم اطمینان داشته باشند که صرف نظر از بحث‌های حاشیه‌ای، پله‌های رشد و پیشرفت را با مشارکت و همدلی طی خواهیم کرد.

    لازم به ذکر است، تامین مسکن ارزان قیمت طرحی است که شورای اسلامی شهر با همکاری فرماندار محترم و دیگر نهاد‌های مرتبط دنبال می‌کند و نگاه شورا در این باره این است که برای رفع مشکلات مردم همه مسولین باید مشارکت مضاعف داشته باشند

    روابط عمومی شورای اسلامی شهر

  3. روابط عمومی محترم شورای شهر گراش
    از قدیم گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
    بهتره اعضای محترم شورای اسلامی شهر اول به وضعیته گران زمین و مسکن شهر گراش نگاهی بندازند و به فکر چاره ای باشند و بعد از حله این مشکل به فکر طرح معیشت محور در روستای کنار زیارت باشند و به قول خودتون توسعه متوازن شهرستان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top