بستن

دموکراسی در مدرسه: دانش‌آموزان پای صندوق رای رفتند

هفت‌برکه (گریشنا): دانش‌آموزان مدارس گراش با حضور در انتخابات، نمایندگان خود در شورای دانش‌آموزی را انتخابات کردند.

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، صبح امروز، سوم آبان‌ماه، انتخابات شورای دانش‌آموزی در مدارس شهرستان گراش برگزار شد.  رضایی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش؛ مهیایی، معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت و مهرداد بدیع‌زادگان، روابط عمومی اداره‌ی آموزش و پرورش در روز انتخابات با حضور در دبیرستان دوره اول حضرت فاطمه الزهرا (س) بر روند انتخابات نظارت کردند.

سی و پنج نفر از دانش‌آموزان این مدرسه نامزد شورای دانش‌آموزی بودند. در ابتدای مراسم، دانش‌آموزان اسامی منتخبین خود را به صندوق انداختند و بعد از آن رضایی در شروع برنامه از دانش‌آموزان خواست یک نفر داوطلبانه پیرامون شورای دانش‌آموزی صحبت کند. خانم ملایی از دانش‌آموزان این مدرسه گفت: «بعضی افراد فکر می‌کنند کسانی که کاندیدا شدند قدرت‌طلبند، اما ما به خودمان اعتماد داریم و باور داریم که می‌توانیم برای دانش‌آموزان مدرسه کاری انجام دهیم. از طرفی هم می‌خواهیم خودمان را محک بزنیم و ببینیم دانش‌آموزان مدرسه چقدر به ما اعتماد دارند.»

رئیس آموزش و پرورش در جواب به او می‌گوید: «قدرت‌طلبی فی‌النفسه چیز بدی نیست در صورتی که با هدف خدمت به مردم و همنوعان همراه باشد.»

او در ادامه با پرسیدن معنای کلمه مردم‌سالاری و دموکراسی از دانش‌آموزان سعی در توضیح معنای این دو واژه کرد و گفت: «مردم‌سالاری یعنی حکومت مردم بر مردم که یکی از ابزار آن انتخابات است که از این طریق مردم می‌توانند در سرنوشت خودشان موثر باشند. شورای دانش‌آموزی یا شورای شهر یا ریاست جمهوری در واقع یک نوع روش است که همه بتوانند در تصمیمات مشارکت داشته باشند. هدف از انتخابات شورای دانش‌آموزی نیز این است دانش‌آموزان در تصمیماتی که در مدرسه گرفته می‌شود شریک شوند.»

رضایی در آخر از اغواری، مدیر و کارکنان و معلمان مدرسه قدردانی کرد.

در پایین این پست می‌توانید نتایج انتخابات شورای مدرسه خود را بنویسید.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top