بستن

رقابت ۲۹۱ فیلم در مرحله گزینش سیزدهمین جشنواره کل

هفت‌برکه (گریشنا): با پایان مهلت ارسال فیلم به سیزدهمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه کل گراش، ۲۹۱ فیلم از ۲۰۰ فیلمساز از هشت استان جنوبی کشور در دبیرخانه جشنواره دریافت شد. این فیلم‌ها در اختیار هیات گزینش قرار گرفته است، و با اعلام نظر این هیات پس از یک هفته، اسامی فیلم‌های راه یافته به جشنواره اعلام خواهد شد.

به گزارش محمد هنرپیشه، روابط عمومی اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، پس از رونمایی از پوستر جشنواره با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و راه‌اندازی تشکیلات سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش و ارسال فراخوان به ۸ استان کشور، با استقبال خوب فیلم‌سازان از این رخداد هنریِ باسابقه‌ی استان فارس، کار جشنواره به مرحله‌ی گزینش فیلم‌های ارسالی رسید. آثار رسیده به جشنواره به منظور گزینش و راه‌یابی به بخش مسابقه در اختیار هیات گزینش قرار گرفته است.

جواد آب‌افکن، دبیر جشنواره سیزدهم کل، درباره فیلم‌های رسیده گفت: «در مجموع ۲۹۱ فیلم در مهلت مقرر به دبیرخانه جشنواره سیزدهم ارسال شده که حاصل کار ۲۰۰ فیلمساز است. بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه مربوط به فیلم‌سازان استان فارس با ۱۲۴ فیلم، خوزستان ۴۶ فیلم، چهار محال و بختیاری ۳۶ فیلم، هرمزگان ۲۲ فیلم، بوشهر ۲۰ فیلم، کرمان ۱۹ فیلم، سیستان و بلوچستان  ۱۳ فیلم و کهگیلویه و بویر احمد ۱۱ فیلم است.

دبیر جشنواره در ادامه افزود: «۱۴۳ فیلم در بخش داستانی، ۹۲ فیلم در بخش مستند، و ۳۷ فیلم در بخش تجربه‌گرا، به جشنواره ارسال شده است.» به گفته‌ی آب‌افکن در این دوره آثار پویانمایی دریافت شده طبق تصمیم توسط شورای سیاست‌گذاری جشنواره به بخش مسابقه راه نخواهند یافت: «اما آثار پویانمایی که مورد تایید هیات گزینش قرار گیرد، امکان پخش در بخش جنبی جشنواره را خواهند داشت.»

آب‌افکن آمار تفکیکی فیلم‌ها بر اساس شهر  وکارگردان را به این صورت اعلام کرد: «همانند سال‌های گذشته، ببیشترین تعداد یعنی ۵۸ فیلم از شهر شیراز به جشنواره ارسال شده است. شهرکرد و بندرعباس نیز به ترتیب ۳۰ و ۱۷ فیلم دریافت شده است. از شهر گراش نیز ۶ فیلم ساخته ۵ فیلمساز به جشنواره ارسال شده است. از ۲۰۰ فیلمسازی که در جشنواره شرکت کرده‌اند، ۱۷۰ فیلم‌ساز مرد و ۳۰ فیلمساز زن هستند.»

آب‌افکن اظهار داشت هیات گزینش یک هفته مهلت دارند تا آثار رسیده را بازبینی و فیلم‌هایی را که حایز ارزش‌های جشنواره‌اند به دبیرخانه معرفی کنند. آثار پذیرفته‌شده توسط هیات گزینش به نمایش عمومی در خواهند آمد و در نهایت هیات داوران در مراسم اختتامیه، فیلم‌های برتر جشنواره را معرفی خواهند کرد.

سیزدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ آذرماه در شهرستان گراش برگزار خواهد شد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. باسلام به اصحاب فرهنگ و هنر که بی ادعا و نام کار کرده اند و می کنند.من به عنوان یک گراشی افتخار می کنم که الان در شرف سیزدهمین برگزاری جشنواره فیلم کوتاه کل در شهرمان هستیم و خوشحالم که بانیان این هنر گراشی هستند و همیشه خبر و پوستر این کار هنری و فرهنگی را به اهل هنر و مردم فرهنگ دوست اطلاع رسانی می کرده اند و خیلیها شخصا پوستر و خبر خیلی از کارهای فرهنگی را پخش می کرده اند و هیچوقت هم ادعا نداشته اند و این بی ادعایی و گمنامی افتخار ماست.با سپاس از گریشنا

  2. عاقلان دانند که گریشنای عزیز خیلی وقت هست که محلی برای خبررسانی است و همیشه هم خبرها را می زده و می زند حالا یا خودش گزارش تهیه میکند یا هر مسوولی گزارشش آماده می کرده و گریشنا پخش می کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top