بستن

نام‌های آشنا، برندگان پنجمین سوگواره عکس عاشورا

هفت‌برکه (گریشنا): در آیین پایانی پنجمین سوگواره عکس عاشورایی گراش، برگزیدگان این سوگواره معرفی شدند.

به گزارش فاطمه ابراهیمی، پنجمین سوگواره عکس عاشورایی، جمعه شب مصادف با چهاردهم صفر در سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی گراش به کار خود پایان داد. مسلم پورشمسی و مهرزاد مالدار مقام‌های اول و دوم بخش اصلی را به دست آوردند و عبدالرضا راستگو و سعیده حسین‌پور نیز به صورت مشترک به عنوان مقام سوم معرفی شدند.

اولین سخنران این اختتامیه، مهدی آیینه‌افروز، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، بود که در مورد برگزاری پنج دوره از سوگواره با بودجه کم صحبت کرد و قول مساعدت و همکاری بیشتر در برگزاری ششمین دوره سوگواره داد. او گفت: «امیدوارم سال آینده شاهد سوگواره پربارتری در محل نگارخانه جدید و با عکس‌های باکیفیت‌تری باشیم.»

فوزیه ناصری، سخنگوی شورای اسلامی شهر  گراش، با اشاره به اینکه باید این سوگواره و حال و هوای حسینی‌اش در زندگی‌تان تاثیر داشته باشد گفت: «ما باید حسین را لمس کنیم. رد پای نام حسین باید در نقطه نقطه زندگی‌مان به جا بماند.» ناصری در پایان به مشکل مادرزادی دختر کوچکش اشاره کرد و گفت: «دخترم از ناحیه دو پا کوتاه بود و برای راه رفتن دچار مشکل بود. او را با توجه به خوابی که یکی از همکارانم دیده بود به کربلا بردیم و شفایش را از بی‌بی سه‌ساله رقیه خواستیم. خدا را شکر می‌کنم این روزها دخترم با توجه به تیم پزشکی خوبی که در کربلا بود، بهتر راه می‌رود و می‌توانم بگویم رو به بهبود کامل است.» ناصری صحبت‌هایش را با این جمله پایان داد: «هر چیزی که بوی حسینی داشته باشد، زیباتر و ماندگارتر است.»

بعد از سخرانی ناصری، با پخش یک کلیپ، برترین‌های بخش اینستاگرام که با آرای مردم انتخاب شده بودند معرفی شدند. از ده نفر عکاس که آثار آن‌ها از بین صد اثر راه‌یافته به سوگواره برتر انتخاب شده بود با لوح سپاس و تندیس تقدیر شد. مسلم پورشمسی با بیشترین آرا مقام اول و سامیه استوار و شیدا شرقی به ترتیب مقام دوم و سوم را از آن خود کردند. مجید افشار، طاهره قائدی، مریم کمالی، انسیه مهیایی، سعیده حسین‌پور، زهره استوار و حسین ناصری نیز نفرات چهارم تا دهم بودند.

قبل از معرفی نفرات برتر بخش اصلی، علی حسن‌زاده، یکی از سه داور بخش اصلی، بیانیه هیات داوران را به شکلی جدید ارائه کرد. این داور لامردی که در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی بود، به صورت تصویری در مسیر پیاده‌روی نکات قابل توجه عکس‌های ارسالی و نحوه داوری را توضیح داد: «ما سعی بر این داشتیم که عکس‌هایی را پذیرش کنیم که بیشتر به المان‌ها و آیین‌های محرمی اشاره داشت و در عکس نمایان بود.»

در بخش اصلی از چهل و سه اثر پذیرفته شده، چهار عکس با نظر هیات داوران برتر انتخاب شد و از صاحبان این آثار با لوح سپاس، تندیس و مبلغ نقدی تقدیر شد. این اختتامیه با اجرای فاطمه ابراهیمی، یکی از عکاسان این دوره، به مدت یک ساعت برگزار گردید.

پنجمین سوگواره عکس عاشورایی از ششم تا یازدهم آبان ماه در محل نگارخانه آبشار اندیشه برای بازدید عموم و هنردوستان برپا بود. خبرهای مربوط به دوره‌های گذشته سوگواره عکس عاشورایی را می‌توانید در گریشنا ببینید. (سوگواره عکس عاشورایی)

برگزیدگان پنجمین سوگواره: مسلم پورشمسی – مهرزاد مالدار – عبدالرضا راستگو – سعیده حسین‌پور (خبر گریشنا)

برگزیدگان چهارمین سوگواره: مهرزاد مالدار – مسلم پورشمسی – نازنین قزلی (خبر در گریشنا)

برگزیدگان سومین سوگواره: مسلم پورشمسی- فاطمه ابراهیمی- جواد آب‌افکن (خبر در گریشنا)

برگزیدگان دومین سوگواره: محمدعلی نورانی – عبدالرضا راستگو – راضیه جنگجو (خبر در گریشنا)

عکس‌های برگزیده نخستین سوگواره عکس عاشورایی (خبر در گریشنا)

 

4 نظر

  1. با عرض سلام و تبریک وتهنیت خدمت تمامی عکاسان جوان شهرمون بخصوص برندگان موفق ومؤید باشید واما در پاسخ به سوال آقای علی خب اگه خبر رو کامل خونده باشین متوجه میشدین که یکی از برندگان آقای ناصری بودن حتما خانم ناصری عمه ایشون هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top