- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

حیاط پویا: رنگ‌آمیزی مادرها برای بازی بچه‌ها

هفت‌برکه( گریشنا): با اجرای طرح حیاط پویا دانش‌آموزان مدرسه‌ی آشفته با بازی‌های قدیمی آشتی کردند. افزایش تحرک دانش‌آموزان و آشنایی آن‌ها با بازی قدیمی از اهداف اجرای این طرح است.

[1]

مرضیه قربانی یکی از کسانی است که در اجرای طرح حیاط پویا همکاری داشته است. او می‌گوید:‌ «موج عظیم بازی‌های کامپیوتری خیلی وقت است که بچه‌های امروز را از بازی‌هایی مانند مار و پله، دوز،کنج کنجه و بازی‌های خاطره‌انگیز و پرتحرک دیگر، که تاثیر بسزایی روی میزان یادگیری کودکان دارد، دور کرده است. این طرح برای انگیزه و ایجاد جنب‌وجوش بیشتر دانش‌آموزان در حیاط مدارس ابتدایی اجرا می‌شود.»

مدیر مدرسه آشفته گراش در جلسه‌ای با اعضای انجمن پیشنهاد اجرای این طرح را داد و از آن‌‌جایی که اجرای این طرح هزینه بالایی را می‌طلبید، همکاری مالی، تقاضایی بود که مدیر این مدرسه از اعضای انجمن داشت.

عاطفه منفرد یکی از اعصای انجمن مدرسه می‌گوید: «در حیاط پویا طرح‌ و الگوهایی از بازی‌هایی قدیمی با رنگ‌آمیزی در حیاط کشیده می‌شود به همین دلیل پیشنهاد دادیم تا از بانوان هنرمند برای اجرای این طرح کمک گرفته شود. ما به ۲۰ نفر که در زمینه هنری خلاق بودند پیشنهاد همکاری دادیم که در نهایت ۱۰ نفر موافقت خود را اعلام کردند و این کار در مدرسه آشفته شروع شد و طی سه روز به پایان رسید. عاطفه منفرد، فاطمه رهنورد، ریحانه رهنورد، مرضیه قربانی، فاطمه حسینی، ندا سادگی، سمیه نجاتی، معصومه حاجیان، زهرا افشار، نفیسه بلبلی افرادی هستند که در این طرح حضور داشتند. هزینه‌ی رنگ را مدرسه تامین کرد.»

او در ادامه پیرامون اجرای این طرح توضیح می‌دهد:«با وجود این که این ده نفر تا به حال تجربه‌ی رنگ‌آمیزی در زمین بزرگ را نداشتند با این حال اعتماد انجمن به همکاری صمیمانه آن‌ها نتیجه‌ی مطلوبی داشت. طرح علاوه بر ایجاد پویایی در بین دانش‌آموزان مدرسه، نوآوری و خلاقیت را بین اعضای انجمن و افرادی که این طرح را اجرا کردند زنده کرد.»

در پایان بازی روی طرح و الگو‌های کشیده شده در حیاط مدرسه و خاطره بازی و نوشیدن چای تازه دم خستگی سه روزه تیم اجرایی طرح حیاط پویا را از تنشان به درمی‌کند. نمونه طرح و الگوهای اجرای حیاط پویا در مدرسه آشفته را ببینید.