- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

کتابخوان‌های برتر و برنامه‌های هفته کتاب اعلام شد

گریشنا (هفت‌برکه): فردا شنبه، بیستم آبان، شروع هفته کتاب و کتابخوانی است. رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش، در گفتگو با هفت‌برکه، برنامه‌های این هفته و اعضای برتر کتابخانه‌های عمومی شهرستان را اعلام کرد.

به گزارش هفت‌برکه، حسن رهبر با بیان این که از ۲۰ تا ۲۶ آبان منتظر حضور گرم مردم در کتابخانه‌های عمومی هستیم، از مردم خواست: «هفته‌ی کتابِ امسال را هفته آشتی با کتاب و مطالعه قرار بدهیم. اگر خودتان به هر دلیل علاقه‌ای به مطالعه ندارید، دست کم کاری کنید که فرزندانتان به مطالعه عادت کنند. بدون شک، موفقیت فرزندان امروز در سال‌های آتی در گرو میزان آگاهی و سطح دانش آنهاست. کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه عمومی برای سایر اقشار جامعه است.» رهبر در ادامه گفت از همه فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی که در طول سال‌ها برای فرهنگ مردم شهرستان خدمت کرده‌اند، «چه آنهایی که می‌شناسم و چه آنهایی که توفیق آشنایی با آنها را نداشته‌ام تشکر می‌کنم.»

[1]

برنامه‌های هفته کتاب شهرستان گراش

به گفته رییس اداره کتابخانه‌ها، از ۲۰ تا ۲۶ آبان ۹۶ این برنامه‌های سراسری در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان اجرا می‌شود: نمایشگاه تازه‌های کتاب؛ ایستگاه اهدای کتاب به کتابخانه؛ عضویت رایگان در کتابخانه در روز ۲۴ آبان (روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار). در این هفته، بنیاد فرهنگی نوبهار نیز برنامه‌هایی خواهد داشت: این بنیاد در سایر روزهای هفته کتاب، به جز روز ۲۴ آبان، هزینه عضویت ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزانی که تاکنون عضو کتابخانه عمومی نبوده‌اند، را تقبل می‌کند. همچنین نوزادانی که درسال ۹۶ متولد شده‌اند یا خواهند شد، به همراه والدینشان، نیز می‌توانند با هزینه این بنیاد به عضویت کتابخانه‌های عمومی در آیند.

برنامه‌های اختصاصی کتابخانه‌های عمومی

برای هر روز این هفته، هر کدام از کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌اند.

کتابخانه عمومی آبشار اندیشه، روز شنبه ۲۰ آبان، نشست کتابخوان مدرسه‌ای در مدرسه ممتاز برگزار می‌کند. یکشنبه ۲۱ آبان، مسابقه نقاشی کتاب و رنگ‌آمیزی با حضور مهدکودک پروانه‌ها و مدرسه ممتاز در کتابخانه؛ دوشنبه ۲۲ آبان، برنامه‌ی قصه‌گویی و مسابقه نقاشی کتاب با همکاری کانون پرورش فکری در کانون؛ چهارشنبه ۲۴ آبان، نشست بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مسئولین شهرستان و تجلیل از برترین اعضای کتابخانه‌های عمومی در کتابخانه؛ و پنجشنبه ۲۵ آبان، مراسم نقد و بررسی کتاب «آبی روشن، آبی خاموش» نوشته صادق رحمانی با حضور شعرای شب شعر پیامبر اعظم و فرهیختگان در کتابخانه برگزار می‌شود. شرکت در این جلسه برای عموم آزاد است.

کتابخانه عمومی مرکزی نیز در روز دوشنبه ۲۲ آبان، دوره گلستان‌خوانی ویژه مقطع چهارم، پنجم و ششم را در کتابخانه؛ و روز سه‌شنبه ۲۳ آبان، نشست کتابخوان مدرسه‌ای را در مدرسه عالیان (متوسطه اول) برگزار می‌کند.

در کتابخانه عمومی ابن سینا ارد در روز یکشنبه ۲۱ آبان، مسابقه نقاشی کتاب ویژه اعضای کودک و نوجوان برگزار می‌شود. دوشنبه ۲۲ آبان، نشست کتابخوان کتابخانه‌ای در محل کتابخانه ویژه عموم؛ سه‌شنبه ۲۳ آبان، نشست کتابخوان مدرسه‌ای در دبستان سلحشور؛ چهارشنبه ۲۴ آبان، حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در کتابخانه و عضویت رایگان؛ و پنجشنبه ۲۵ آبان، نشست آشنایی اعضای کودک و نوجوان با شیوه‌های صحیح مطالعه برگزار می‌شود.

اعضای برتر کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش در یک سال اخیر

رهبر، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی، کتابخوان‌های برتر عضو کتابخانه‌ها را نیز به شرح زیر اعلام کرد: در کتابخانه عمومی آبشار اندیشه، کیمیا خواجه‌پور به عنوان کودک کتابخوان برتر، حنانه خواجی نوجوان برتر، و رحمت جاوید بزرگسال برتر شناخته شدند. در بخش خانواده نیز معصومه حاجی‌زادگان (مادر)، فاطمه ارشدی و محمد ارشدی (فرزند) برتر شناخته شدند. عبدالله شکرگزاری نیز به عنوان اهداکننده برتر کتاب اعلام شد.

در کتابخانه عمومی مرکزی، در بخش کودک، سارا روانبخش و سید علیرضا حسینی؛ در بخش نوجوان، ناصر اسماعیلی؛ و در بخش بزرگسال، محمود غفوری؛ و در بخش خانواده نیز فخریه فانی‌لاری (مادر)، مسعود محسنی (پدر) و مهدی محسنی (فرزند) کتابخوان برتر شدند. آقای کرباسی نیز اهداکننده برتر کتاب اعلام شد.

در کتابخانه عمومی ابن سینا ارد، در بخش کودک، مریم نجارپور؛ در بخش نوجوان، فائقه روشن؛ و در بخش بزرگسال، فاطمه باروزه به عنوان کتابخوان برتر شناخته شدند. غلامحسین مقدسی نیز اهداکننده برتر کتاب به این کتابخانه بود.