- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

نسخه PDF کتابچه کالبدشکافی نظریه‌های شکست انتخاباتی در گراش

انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش به پیروزی جمشید جعفرپور از لار به پایان رسید. گراشی‌ها در دوره هشتم با فرستادن علی‌اصغر حسنی به مجلس امیدوار بودند در دوره نهم نیز موثر واقع شوند اما نتیجه و وقایع روی داده در طول انتخاب غیر قابل پیش‌بینی بود.

دکتر امیرحمزه مهرابی رییس دانشکده جامع علمی کاربردی استان قم و دکترای مدیریت در یادداشتی طولانی به بررسی جنبه‌های مختلف این موضوع پرداخته است. این یادداشت‌ها در شماره‌های ۴ تا ۸ نشریه افسانه گراش منتشر شد. اکنون متن کامل این یادداشت‌ها که بخشی از آن در زمان چاپ حذف شده بود در سایت گریشنا قرار می‌گیرد.

کتابچه بررسی انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی در حـــوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش  «کالبـــدشکافی نظریه‌هــای شکست انتخاباتی در گراش [1]» در ۳۰ صفحه تنظیم شده است و می‌توانید آن را پرینت نیز بگیرید. در نتیجه‌گیری این کتابچه آمده است:

حوادث اخیر بار دیگر ضروت ایجاد تشکل‌های جدید را دو چندان کرد. تا وقتی نیروهای سنتی نقش‌آفرینان بلامنازع حوادث مهم شهر باشند، تکرار چنین اتفاقاتی بعید نیست. طلاب جوان و تحصل کرده شهر (از همه محله‌ها) بایستی در یک تشکل و حول یک محور سامان پیدا کنند؛ دانشگاهیان (اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان) در قالب گروه‌های علمی با کارکردهای مختلف منسجم شوند؛ و اتحادیه‌های صنفی و  NGOها بایستی تشکیل شوند و نقش بارزتری را در حوادث اجتماعی ایفا نمایند. شکل‌گیری سریع این گروه‌ها می‌تواند تا حدودی تصمیمات احساسی، آنی و فردی را کاهش دهد.

کتاب‌ کالبـــدشکافی نظریه‌هــای شکست انتخاباتی در گراش [1] را می‌توانید دانلود کنید و همچنین در کنار آن مرور خبرهای گریشنا [2]می‌تواند پرونده انتخابات مجلس نهم در لارستان، خنج و گراش را تکمیل کند.

[1]