- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

یک مقام اول قرآنی دیگر برای دکتر حسن‌زاده

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر جعفر حسن‌زاده در سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان، در رشته تفسیر و ترجمه قرآن اول شد و مجوز ورود به مرحله بین‌المللی را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی مجمع‌القرآن گراش، این مسابقه هفتم آذرماه در سالن سازمان تبلیغات تهران با قضاوت داوران بین‌المللی در چند رشته با حضور ۱۰۰۸ شرکت‌کننده از دانشگاه‌های سراسر کشور و دستگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، وزارتخانه‌ها و جهاد دانشگاهی برگزار شد. دکتر جعفر حسن‌زاده به عنوان نماینده گراش توانست علاوه بر کسب مقام اول، مجوز ورود به مرحله‌ی بین‌المللی در رشته تفسیر و ترجمه قرآن را به دست آورد.

دکتر حسن‌زاده متولد گراش است، و دو سال پیش برای مدتی سرپرستی دانشکده علوم پزشکی گراش را برعهده گرفت. او عضو هیات علمی و رییس گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. حسن‌زاده دکترای پزشکی عمومی خود را در سال ۱۳۷۲ از دانشگاه شیراز و دکترای تخصصی اپیدمیولوژی را در سال ۱۳۸۴ از دانشگاه تهران گرفته است.»

[1]

سایت مفدا [2](معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت) گفت‌وگویی را با او انجام داده است. این گفت‌وگو را با هم می‌خوانیم.

جعفر حسن‌زاده، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مفدا گفت: «از اینکه توانستم در این بخش رتبه نخست را به دست بیاورم بسیار خوشحالم. از سال ۱۳۹۰ در جشنواره‌های قرآن شرکت کردم و در رشته‌های ترجمه و تفسیر، صحیفه سجادیه و احکام نیز توانسته‌ام در دوره‌های قبل رتبه کسب کنم.»

وی در خصوص علت موفقیت خود در این جشنواره قرآنی گفت: «علت موفقیتم کار مداوم در خصوص ترجمه و تفسیر قرآن است و در این زمینه از هر فرصتی برای مطالعه و پژوهش استفاده کرده‌ام. در کنار متون تخصصی پزشکی، به متون تفسیری نیز مراجعه و سعی کرده‌ام در این حوزه مطالعه داشته باشم.»

این استاد دانشگاه فعالیت توامان در حوزه تخصصی پزشکی و کار پژوهشی در حوزه قرآن را حاصل زمان‌بندی دقیق دانست و گفت: «باید برای پرداختن به دو مورد زمان‌بندی دقیقی داشت و از زمان‌های غیر قابل استفاده که معمولا هم دیده نمی‌شوند، استفاده بهینه کرد. برای مثال من هر شب یک یا دو ساعت در حوزه قرآنی مطالعه دارم و این از کارهای روزمره‌ای است که انجام می‌دهم.»

وی فعالیت قرآنی را عاملی در بهبود اخلاق و خودکنترلی دانست و گفت: «مراجعه به قرآن می‌تواند در بهبود زندگی یک انسان موثر باشد. زمانی که به قرآن مراجعه می‌کنم باید وضو داشته باشم و همین وضو باعث می‌شود که اخلاقم را بهبود دهم و بر روی رفتارم کنترل داشته باشم. هر لحظه با قرآن بودن می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی به همراه داشته باشد.»