بستن

بازگویی نیازهای مرکز بدر نینوا در بازدید مسئولان شهرستان

هفت‌برکه (گریشنا): دوازدهم تا پانزدهم آذرماه هر سال، هفته معلولین نامگذاری شده است. به همین مناسبت، مسئولین شهرستان از مرکز نگهداری معلولین شهرستان گراش بازدید کردند و دقایقی را در کنار افرادی که در این مرکز نگهداری می‌شوند، بگذرانند.

به گزارش هفت‌برکه، شاید هنوز هم خیلی از ما از وجود مرکز نگهداری معلولین در گراش خبر نداشته باشیم و یا مسیرمان هم به آنجا نخورده باشد تا به این فرشته‌های بی‌بال سر بزنیم. دیروز دوازدهم آذرماه ۹۶، قاسم فرسوده، معاون فرماندار؛ دکتر محمدی، قائم مقام و معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی گراش؛ و تعداد اندکی از مسئولین شهرستان گراش به مناسبت هفته معلولین از مقابل فرمانداری به سمت اداره بهزیستی شهرستان رفتند تا با مسئولین و مددکاران این مرکز دیدار کنند. از حال و احوال و بغض‌های نهفته در چهره خیلی از مسئولین می‌شد حدس زد که خیلی از آنها اولین باری است که گذرشان به این مرکز افتاده است.

رسولی‌نژاد: درست است معلول گراشی نداریم، ولی ۳۰ معلول در اینجا نگهداری می‌شود

جعفر رسولی‌نژاد، مسئول مرکز بدر نینوا، با اشاره به اینکه در حال حاضر از ۳۰ معلول در اینجا نگهداری می‌شود گفت: «مرکز نگهداری دختران معلول بالای ۱۴ سال بدر نینوا از سال ۷۸ راه‌اندازی شده است و امروز ۳۰ معلول شدید ذهنی در آن نگهداری می‌شود. قبلا در این مرکز، معلولین متوسط ذهنی نگهداری می‌شدند که به مرکز لار منتقل شدند. هیچ یک از این معلولین گراشی نیستند و از کل استان در این مرکز نگهداری می‌شوند. این مرکز ظرفیت حمایت تا ۴۰ نفر را هم دارد. همه این ۳۰ نفر بدون صاحب و بدون خانواده هستند، یا هم خویشاوندی دور دارند.»

رسولی‌نژاد که بچه‌های این مرکز او را بابا صدا می‌زنند، گفت خیلی‌ها به ما می‌گویند این‌ها که گراشی نیستند، پس چنین مرکزی هم در گراش نیاز نیست، و افزود: «اینکه معلول گراشی نداریم، پس نباید مرکز معلولین هم داشته باشیم، برای من غیر قابل قبول است، همه ما انسان هستیم و باید به همدیگر کمک کنیم. این مرکز مشکلات زیادی هم دارد، نه اینکه همه چی خوب باشد. ما برای نگهداری این افراد در اینجا هیج هزینه‌ای نمی‌گیریم و یا هم خیلی ناچیز است. خیری هم نداریم که به طور مستمر به ما کمک کنند. الان در حال تعمیرات ساختمانی هستیم تا بخش نگهداری را از بخش ادارای جابه‌جا کنیم و نیاز به شوفاز و هزینه‌های دیگر است و تنها منبع مالی ما در حال حاضر یارانه‌ای است که سازمان به ما می‌دهد و آن هم ۱۵ میلیون تومان است. اما حقوق پرسنل و دیگر هزینه‌ها بیشتر از ماهی ۲۵ میلیون است. پس نیاز ما به کمک مردم و خیرین بیشتر از این‌هاست. در حال حاضر ویلچر، تخت بیمارستانی، واکر، کولر سانترال، دوربین مدار بسته از اقلامی هستند که برای مرکز نیاز است و نیاز مادی و مواد غذایی هم که دیگر نیازی به گفتن ندارد و نیاز همیشگی این مرکز است. مرکز نیاز به تعمیرات داخلی و شوفاژکشی دارد تا ظرفیت را بتوانیم از ۳۰ به ۵۰ افزایش دهیم.»

قاسم فرسوده، معاون فرماندار شهرستان گراش، در بازدید از این مرکز افزود: «از همه دوستانی که در این مرکز زحمت می‌کشند پوزش می‌طلبم که زودتر از این‌ها به اینجا سر نزدیم و از این بابت شرمنده‌ایم. در مواردی که فرمودید و اقلامی مثل ویلچر، تخت بیمارستانی و واکر که مورد نیاز هستند، تا جایی که بشود تامین می‌کنیم و از این به بعد هم اگر موردی بود حتما تماس بگیرید. خیلی صادقانه می‌گویم که یا می‌توانم یا در توانم نیست.»

در پایان این بازدید، از طرف اداره بهزیستی شهرستان گراش با اهدای لوح و هدایایی از مددکاران این مرکز تقدیر شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. باتشکر فراوان از جناب اقای رسولی نژاد که صادقانه زحمات زیادی برای این مرکز میکشند و همچنین از بقیه پرسنل ها که واقعا باخوش اخلاقی و مهربانانه کارهایشان انجام میدهند…از نزدیک شاهد بودم که میگم…خدا از همتون راضی باشه

  2. ای کاش مسولین از خونه و وضیعت معلولان….و کسانی که معلول دارن از نزدیک میدیدن….که چگونه دارن با این گرانی زندگی خودشون میچرخونن وقتی واسه درخواستی ب ارگاتی مراجعه با جواب سربالا یا ب نوعی…..برخودنمی کردن

  3. سلام و خسته نباشید و یک خداقوت حسابی خدمت اقای جعفر رسولی نژاد که الحق و الانصاف تمام وقت خودشون رو صرف این مرکز توانبخشی نموده اند. و تشکر از تمامی پرسنل و مددیاران عزیز این مرکز.
    انشاالله که این مرکز بتواند با کمک خیرین گرامی گامی بهتر جهت رفاه حال این مددجویان بردارد.
    خیرین گرامی می توانند جهت تماس با مرکز با شماره تلفن ۵۲۴۵۲۰۸۳ و یا موبایل ۰۹۳۷۰۲۸۴۸۸۶ تماس حاصل فرمایند.
    با تشکر
    مدیر فنی مرکز توانبخشی معلولین ذهنی بدر نینوای گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top