بستن

اداره بهزیستی، میزبان سه رویداد در زمنیه اعتیاد

هفت‌برکه (گریشنا): اداره بهزیستی شهرستان گراش در هفته‌ی گذشته برگزارکننده‌ی چند رویداد بود: همایش آموزش و آگاه‌سازی پیشگیری اولیه از اعتیاد ویژه‌ی روسا و رابطین پیشگیری ادارات، بخشداران، دهیاران و اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان گراش؛ همایش آموزش و آگاه‌سازی پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر نوپدید ویژه دانش آموزان پسر هنرستان‌های شهر گراش؛ و کارگاه تربیت مدرس پیشگیری اولیه از اعتیاد (TOT) ویژه اعضای انجمن روانشناسی، مدیران مهدهای کودک تحت نظارت، مربیان تربیت بدنی و مشاوران آموزش و پرورش شهرستان گراش.

همایش آموزش و آگاه‌سازی پیشگیری اولیه از اعتیاد
این همایش هشتم آذزماه با مشارکت واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان گراش و با همکاری موسسه پیشگیری از اعتیاد چشم‌انداز، از مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی، ویژه روسا و رابطین پیشگیری ادارات، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان گراش در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
حساس‌سازی مسئولان در جهت اجتماعی کردن امر پیشگیری اولیه از اعتیاد از طریق آموزش، و آگاه‌سازی شرکت‌کنندگان در همایش و افزایش سطح اطلاعات آنان نسبت به سطح پایه با توجه به تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون شرکت کنندگان، از خروجی‌های این همایش بود.

همایش آموزش و آگاه‌سازی پیشگیری اولیه از اعتیاد به مواد مخدر نوپدید

این دومین همایشی بود که واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان گراش با همکاری موسسه پیشگیری از اعتیاد چشم‌انداز از مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان گراش ویژه دانش‌آموزان پسر هنرستان‌های شهر گراش با همکاری واحد پیشگیری اداره بهزیستی و موسسه رهپویان مسیر زندگی، از مراکز تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان گراش، برگزار کرد.

از خروجی‌های این همایش می‌توان به افزایش سطح آگاهی و اطلاعات دانش‌آموزان شرکت‌کننده در همایش در خصوص اعتیاد به مواد مخدر نوپدید و آسیب‌های مرتبط با آن، نسبت به سطح پایه با توجه به تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون شرکت‌کنندگان اشاره کرد.

کارگاه تربیت مدرس پیشگیری اولیه از اعتیاد (TOT)

این همایش نهم آذرماه ۹۶ ویژه اعضای انجمن روانشناسی، مدیران مهدهای کودک تحت نظارت، مربیان تربیت بدنی و مشاوران آموزش و پرورش شهرستان گراش برگزار شد.

افزایش سطح آگاهی و اطلاعات شرکت‌کنندگان در همایش در خصوص مربی‌گری آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیط‌های کاری، آموزشی و محلات همراه با شیوه‌های تسهیل‌گری، انواع استراتژی‌های پیشگیری، شناخت علل، عوامل و عوارض اعتیاد به سوء مصرف مواد مخدر در سطح مقدماتی نسبت به سطح پایه با توجه به تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون شرکت کنندگان از موضوعاتی بود که در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفت.

مدرس این همایش‌ها و کارگاه، قدرت‌الله محکم، کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از اعتیاد معاونت پیشگیری بود.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. به عنوان یکی از اعضای انجمن روان شناسی گراش از زحمات مجموعه بهزیستی و اقای غلامی ریاست محترم تشکر می کنم.
    کارگاه بسیار خوبی بود و ان شالله چنین برنامه هایی در موضوعات مختلف ادامه داشته باشد.
    انجمن روان شناسی گراش و اداره بهزیستی خوشبختانه همکاری بسیار خوبی باهم دارند و با حمایت های بی دریغ ریاست محترم اداره بهزیستی برنامه های مشترک را دنبال خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top