بستن

بیانیه مشترک ائمه جمعه تشیع و تسنن جنوب فارس به مناسبت هفته وحدت

هفت‌برکه (گریشنا): ائمه جمعه تشیع و تسنن جنوب فارس به مناسبت هفته وحدت امسال، ربیع الاول ۱۴۳۹ و آذرماه ۱۳۹۶یک بیانیه مشترک منتشر کردند.

به گزارش دفتر امام جمعه گراش، این بیانیه به امضای چهارده امام جمعه شهرها و بخش‌های گراش، لار، لامرد، خنج (اهل تسنن و تشیع)، اوز، بنارویه، جویم، ارد، علامرودشت، اهل، کال، اشکنان، چاه‌ورز، رسیده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «دشمنان قسم خورده اسلام با مطالعات گسترده و شناخت نقاط ضعف و قوت جهان اسلام، به این نکته اساسی پی برده‌ اند که هر گاه مسلمین تحت پرچم واحد و در زیر چتر گسترده و نجات بخش دین مبین اسلام، به مشترکات فراوان خود تکیه کرده و از اختلافات جزئی چشم‌ پوشی کنند، دست طمع‌ورز بیگانگان را از تسلط بر ثروت‌ های معنوی و اقتصادی مسلمین کوتاه و به عزت و استقلال رسیده‌ اند.»

در بخش پایانی این بیانیه نیز آمده است: «ما ائمه جمعه اهل شیعه و اهل سنت جنوب استان فارس ضمن تبریک «هفتۀ وحدت امت برزگ رسول الله» و ایام مبارک ربیع الاول، هنگامه طلوع خورشید عالم تاب وجود شریف حضرت خاتم الانبیاء «صلی الله علیه و آله و سلم» به همه مسلمانان جهان، بر این باوریم که این بازه زمانی فرصت بسیار مغتنم و معناداری است، تا تمامی مذاهب اسلامی به ویژه اهل تشیع و اهل تسنن در فضایی آرمانی و آکنده از صمیمیت و در دایره معارف و آموزه‌های نورانی دین مبین اسلام و با بهره بردن از اخلاق و سنت حسنۀ نبی مکرم اسلام، به مقوله همگرایی و هم افزایی برای شناسایی و تحقق بستر‌ها و راهکارهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بیندیشند و مسئولان خدوم و دلسوز و مردم شریف و قدر‌شناس ایران اسلامی با تبعیت از مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) با بصیرت و هوشیاری کامل، به هوش باشند تا آسیبی به نظام و مملکت وارد نشود و راه پرافتخار کنونی با قوت و صلابت ادامه یابد.»

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

بیانیه ائمه جمعه تشیع و تسنن جنوب فارس به مناسبت هفته وحدت، ربیع الاول ۱۴۳۹ و آذرماه ۱۳۹۶

بسم الله الرحمن الرحیم

وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ  ( آل عمران، ۱۰۳)

آسمان ، افلاک و همه وجود به طُفیل وجود ذی جودش آفریده شده بود. به همین دلیل فرشتگان آن شب فوج فوج به زمین نازل می شدند تا راز سجودشان به آدم (ع) و معنای خلیفه الهی و معنای سخن پروردگار را که « اِنّی اَعلَُمُ ما لا تَعلَمُون» را بدانند. سرزمین مکّه به نمایشگاه بزرگ «تجلّی اسم رب» مبدّل شده بود. قرار بود خداوند در زمین تجلی کند تا تفسیر و یا تأویل « اللهُ نُورُ السمَاواتِ و الارض»  با زیارت آن « مشکاه» الهی معلوم گردد که « مَثَلُ نُورِهِ کَمِشکاهٍ فیهَا مِصباحٌ» آری قرار فرش و عرش آن بود که آمنه در دامان پر مهرش شمس مُنیر و ابدی به عظمت افلاک، به بشریت مانده در خاک تقدیم نماید.

آن شب رسول مهربانی و وحدت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و صحبه و سلم آمد و پیش از دو نیم شدن ماه، شق القمر کرد. فرو ریختن کنگره های کاخ مدائن و ساطع شدن نور به آسمان، خشک شدن دریاچه ساوه و خواب پریشان پادشاهان، همگی حکایت از پایان ظلم و تفرقه داشت.

آری او آمد و بنای دین را بر «کلمه توحید» و «توحید کلمه»گذاشت تا همه گِرد وجودش جمع آیند و او نیز به عنوان « حبل الله» اهل زمین را به آسمان و مردمان «ارض »را به«عرش» متصل کند و الحق که امروز نیز اوست که مسلمین جهان را با داشتن نقاط مشترکی همچون دین، قبله، قرآن و اعمال و مناسک واحد، گِرد هم مجتمع ساخته و این همان موضوعی است که دشمنان قسم خورده مسلمین و به ویژه آمریکا را به خشم آورده و صحنه های انتقام آنان از شیعه و سنی در اقصی نقاط عالم اسلامی و بخصوص فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و سایر کشورهای اسلامی، به وضوح قابل مشاهده است.

امروز همه در سایه آن حبل متین الهی « ید واحده» شده اند و شیعه و سنی  و ایرانی و افغانستانی و پاکستانی و سوری و یمنی و همه و همه در کنار هم و در سایه رهبریهای داهیانه مقام معظم رهبری و دلیرمردانی همچون سردار حاج قاسم سلیمانی داعش را ریشه کن و آمریکا و صهیونیسم را به عنوان رهبران « حزب الشیطان» به خاک مذلت نشانده اند. به دعای آن پیامبر رحمت، جهان  شاهد غلبه نسبی « حزب الله» بر « حزب الشیطان»  بوده و بارقه امید غلبه مطلق اسلام در دل مستضعفان روشن گشته است.

آری او آمد و مهربانی با دوستان را همراه با دشمنی با اعداء  به ارمغان آورد که به تعبیر قرآن کریم، سیره  او و اصحاب کرامش اینچنین است «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ  وَ الَّذین مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِر ُحَماءُ بَینَهُم » ( فتح ، ۲۰)

دشمنان قسم خورده اسلام با مطالعات گسترده و شناخت نقاط ضعف و قوت جهان اسلام، به این نکته اساسی پی برده‌ اند که هر گاه مسلمین تحت پرچم واحد و در زیر چتر گسترده و نجات بخش دین مبین اسلام، به مشترکات فراوان خود تکیه کرده و از اختلافات جزئی چشم‌ پوشی کنند، دست طمع‌ورز بیگانگان را از تسلط بر ثروت‌ های معنوی و اقتصادی مسلمین کوتاه و به عزت و استقلال رسیده‌ اند.

آن نبی دلسوز و طبیب مهربان و همه امت بزرگش، به انتظار نشسته اند تا روزی از کنار کعبه فریاد توحید به تمام گیتی ابلاغ و پرچم « لا اله الا الله و محمد رسول الله» بر فراز قله های رفیع جهان به اهتزاز درآید و آن منجی عالم بشریت  و ذریه  رسول الله صلی الله علیه و آله و صحبه و سلم  طعم شیرین عدالت اسلامی را به همه مستضعفان عالم بچشاند. هر چند که دشمنان را خوش نیاید. « هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُون» (صف، ۹)

آری در آن روز زیبا و به یاد ماندنی، همه امت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و صحبه وسلم اعم از شیعه و سنی و فرقه های مختلف امت ایشان، ید واحده شده و مشتی خواهند شد که بر دهان مستکبران کوبیده می شود و با همان حال سرود میلاد آن پیامبر وحدت  را سر می دهند که:

بلغ العُلی بکماله            کشف الدجی بجماله

حسنت جمیع خصاله       صلّوا  علیه و آله

ما ائمه جمعه اهل شیعه و اهل سنت جنوب استان فارس ضمن تبریک «هفتۀ وحدت امت برزگ رسول الله» و ایام مبارک ربیع الاول، هنگامه طلوع خورشید عالم تاب وجود شریف حضرت خاتم الانبیاء «صلی الله علیه و آله و سلم» به همه مسلمانان جهان، بر این باوریم که این بازه زمانی فرصت بسیار مغتنم و معناداری است، تا تمامی مذاهب اسلامی به ویژه اهل تشیع و اهل تسنن در فضایی آرمانی و آکنده از صمیمیت و در دایره معارف و آموزه‌های نورانی دین مبین اسلام و با بهره بردن از اخلاق و سنت حسنۀ نبی مکرم اسلام، به مقوله همگرایی و هم افزایی برای شناسایی و تحقق بستر‌ها و راهکارهای تقویت و تعمیق وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بیندیشند و مسئولان خدوم و دلسوز و مردم شریف و قدر‌شناس ایران اسلامی با تبعیت از مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) با بصیرت و هوشیاری کامل، به هوش باشند تا آسیبی به نظام و مملکت وارد نشود و راه پرافتخار کنونی با قوت و صلابت ادامه یابد.

و آخر دعوانا آنِ الحمدُ لله رَبِّ العالمین

ائمه جمعه تشیع  و تسنن جنوب استان فارس

آذرماه ۱۳۹۶

 

امام جمعه شهر گراش حجت الاسلام والمسلمین سید رضا شاهچراغ

امام جمعه شهر لار حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای موسوی

امام جمعه شهر لامرد حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای هاشمی شهیدی

امام جمعه اهل تسنن شهر خنج حاج آقا عبدالصمد ابونجمی

امام جمعه تشیع شهر خنج حاج آقا صفایی

امام جمعه اهل تسنن شهر اوز حاج آقا قاضی زاده

امام جمعه بخش بنارویه حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا روان بخش

امام جمعه بخش جویم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا احمدی

امام جمعه بخش ارد حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای علوی

امام جمعه بخش علامردشت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای باقری نیا

امام جمعه اهل تسنن اهل حاج آقای عزیزی

امام جمعه اهل تسنن کال حاج آقا سید عدنان حسینی

امام جمعه بخش اشکنان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای صفری

امام جمعه بخش چاه ورز حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای طاهری

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. چرا قرارگاه پلیس راه شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا قرارگاه امداد رسانی هوایی (اورژانس هوایی) شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم که هر دو در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته اند مستقر شده باشند؟
    چرا اداره کل راه و شهرسازی شهرستان های جنوبی استان فارس (لارستان + گراش + لامرد + مهر + خنج) بایستی در شهر لار مرکز شهرستان لارستان که در گوشه ای از جنوب فارس قرار گرفته است مستقر شده باشد؟
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    چرا …
    این که شهر لار مرکز شهرستان لارستان یا شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم محل استقرار ادارات کل خدمات رسانی به شهرستان های جنوبی استان فارس ( قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) می باشند اشتباه بزرگ غیر قابل جبرانی است چون از هر طرف که فاصله زمینی و هوایی بین شهر خنج مرکز شهرستان خنج تا شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم از مسیر راه جدید دیگ اشکن) + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند +خنج) را که محاسبه کنید از حدود ۳۹ کیلومتر تا ۴۹ کیلومتر می شود اما شهر لار مرکز شهرستان لارستان و شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم در گوشه ای از جنوب استان فارس با فاصله ای بیش از دویست کیلومتری شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار گرفته اند. متاسفانه کسانی بر شهرستان های جنوبی استان فارس و استان فارس و کشور ایران حکومت می کنند که آسایش مردم عادی (اکثریت مردم) شهرستان های جنوبی استان فارس برایشان مهم نیست اگر بود به جای شهرهای لار مرکز شهرستان لارستان شهر جهرم مرکز شهرستان جهرم بایستی شهرخنج مرکز شهرستان خنج به عنوان محل استقرار ادارات کل برای خدمات رسانی به مردم شهرستان های جنوبی استان فارس (قیر و کارزین + جهرم + لارستان + گراش + لامرد + مهر + فراشبند + خنج) قرار می گرفت.

  2. ۱- مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از۹۵% از آبی است که دربارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا جلو مقدار … متر مکعب آبی را که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه دربخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام تنگه بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بندی (سدی) خاکی بگیرم اینجانب از اینکه مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند اینجانب در نظر دارم با تغییر مسیر سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاچه فصلی در شهر خنج شهرستان خنج استان فارس نمایم. بعد از آن روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را می توان به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
    ۲- آرزوی اینجانب از تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۲۲ تا تاریخ ۱۳۷۶/۰۷/۳۰ که کارمند اداره آب و فاضلاب شهری بخش خنج شهرستان لارستان شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس بوده ام یا از تاریخ ۱۳۷۶/۰۸/۰۱ تا تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۲ که کارمند شرکت آب و فاضلاب شهری کلان شهر شیراز بوده ام یا از تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۳ تا هم اکنون که کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهر صدرا شرکت آب و قاضلاب شهری کلان شهر شیراز هستم یا درآینده که دوست دارم تا کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهرستان خنج شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس باشم آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری برای شهرهای خنج و فیشور(شهرهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج) بوده است آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب روستایی برای روستاهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج بوده است چون با آب مناسبی که از تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهای اطراف دریاچه فصلی کفه خنج به دست می آید می شود کمربند سبزی را به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتری دراطراف مساحت ۱۳۰ کیلومتری اطراف دریاچه فصلی کفه خنج احداث کرد و شهر خنج را به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
    امام علی (ع) می فرمایند : کسی که آب و خاک یعنی نیروی طبیعی دارد و نیروی انسانی خود را برای بهره برداری به کار نمی بندد و با فقر و گدایی می گذراند نفرین و لعنت بر او باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top