بستن

اسما دارا، نخبه‌ی سیزده‌ساله‌ی قرآنی گراش

هفت‌برکه (گریشنا): این نام را به لیست افتخارات قرآنی گراش اضافه کنید: اسما دارا، دانش‌آموز سیزده‌ساله‌‌ای که در کنار درس و مدرسه، در ۱۰ ماه حافظ کل قرآن کریم شده است.

به گزارش هفت‌برکه، اسما دارا حافظ کل قرآن کریم که در یکی از طرح‌های قرآنی (نیمه‌شبانه‌روزی) مجمع القرآن گراش شرکت کرده بود، در طول ۱۰ ماه به حفظ کل قرآن نایل شد. اسما در حال حاضر کلاس هفتم است.

اسما: برای انجام هر کاری علاقه لازم است

اسما دارا با گفتن این که در کنار حفظ قرآن درس هم می‌خوانده است، گفت: «من سیزده ساله‌ام و کلاس هفتم هستم. با علاقه خیلی زیادی که به قرآن و حفظ آن داشتم، از تابستان سال ۹۵ با شرکت در طرح تسنیم مجمع‌القرآن، ابتدا روان‌خوانی را شروع کردم و سپس از مهرماه همان سال وارد طرح نیمه‌شبانه‌روزی شدم و حفظ قرآن را در کنار درسم شروع کردم.»

اسما درباره‌ی تجربه‌اش از درس خواندن و حفظ قرآن به صورت همزمان هم می‌گوید: «دلیل اینکه مدرسه را رها نکردم و مرخصی نگرفتم این بود که معتقدم خداوند کمکم می‌کند و از درس‌هایم عقب نمی‌مانم. همانطور هم شد. من در ۱۰ ماه قرآن را حفظ کردم و در درس‌ها هم پیشرفت خیلی خوبی داشتم و نمراتم عالی شد. هر کاری سختی خودش را دارد، ولی اگر به کاری که انجام می‌دهید علاقه داشته باشید و توکلتان بر خدا باشد، کارها برایتان راحت می‌شود. همین علاقه باعث شد که من در ۱۰ ماه حفظ را تمام کنم.»

اسما البته حفظ کل قرآن کریم را پایان راه نمی‌داند: «دوست دارم به مقام‌های بالاتری برسم و در رشته‌های تفسیر و معانی قرآن هم شرکت کنم. به همه همسن و سالانم که به رشته حفظ علاقه دارند هم پیشنهاد می‌کنم ابتدا در بخش روان‌خوانی شرکت کنند بعد وارد حفظ شوند.»

دیدار مسئولان با اسما

هفته قبل، بیست و یکم آذرماه ۹۶، حجت الاسلام سعید بصیری، رییس مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش؛ قاسم فرسوده، معاون فرماندار؛ اسدالله معید، رییس اداره اوقاف؛ چند تن از اعضای شورای شهر؛ و جمعی از مسئولان شهرستان گراش با اسما دارا، حافظ نخبه قرآنی گراش، دیدار کردند. در این دیدار، ابتدا حجت الاسلام و المسلمین سعید بصیری درباره‌ی منویات مقام معظم رهبری که باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، و همچنین جایگاه قرآن صحبت کرد و سپس از دارا، حافظ کلام وحی، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است که طرح نیمه‌شبانه‌روزی مجمع القرآن فاطمیون یکی از طرح‌های حفظ قرآن است که در آن علاقه‌مندان می‌توانند در کنار ادامه درس و بدون گرفتن مرخصی تحصیلی، به حفظ قرآن یپردازند. اما در طرح شبانه‌روزی، دانش‌آموزان باید یک سال مرخصی تحصیلی بگیرند.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. با سلام؛ضمن تبریک و تشکر از نیت خیر همه ی دست اندرکاران قرآنی؛ بزرگواران و خانواده های محترمی که قصد ورود فرزندانشان در برنامه های قرآنی را دارند به این نکته مهم توجه داشته باشند، در تمام رشته های قرآنی أعم از تحقیق ، ترتیل، تدویر،تحدیر و خصوصا بخش حفظ آیات قرآن …یا هر شکل از تلاوت ،عزیزانشان میبایست از مراحل أولیه یادگیری که همانا آشنایی و تسلط کامل به روخوانی و روان خوانی و مرحله دوم گذراندن تجوید دقیق قرآن است توجه ویژه داشته باشند، تا مجوز ورود به بخش های تحقیق و بخصوص بخش حفظ آیات قرآن را کسب نمایند، اینکه آیات قرآن را بدون گذراندن این مراحل فراگرفته شود نشان از عدم کار فنی و اصولی و تخصصی در این وادی و لطمه ی جبران ناپذیر به فراگیران چیز دیگری به همراه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top