- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

جای خالی نماینده مجلس در سفرهای مسئولین به گراش

هفت‌برکه (گریشنا): برای دومین‌بار در ماه‌های اخیر دکتر جمشید جعفرپور در سفر مسئولین کشوری و استانی به شهرستان گراش غایب بود.

تبادار استاندار فارس ابتدای این هفته در نخستین دور سفرهای استانی خود از شهرستان‌های گراش و لارستان دیدار کرد. یکی از حواشی این دیدار عدم حضور جمشید جعفرپور نماینده مردم در مجلس، در برنامه‌ها و جلسه‌ی شورای اداری شهرستان گراش بود. در حالی که جعفرپور روز یکشنبه در برنامه‌های شهرستان لارستان از جمله دیدار با فعالان اقتصادی و جلسه شورای اداری لارستان حضور داشت.

در تماس به دفتر نماینده مجلس اعلام شد که دکتر جعفرپور روز شنبه در جلسه‌ای در تهران حضور داشته است. این در حالی است که جلسه علنی مجلس شورای اسلامی یعنی مهمترین جلسه نمایندگان روز یکشنبه ۲۶ آذرماه برگزار شد و دکتر جعفرپور به جای شرکت در جلسه مجلس خود را به شهرستان رساند تا همراه با استاندار باشد.

در ۴ آبان‌ماه ۱۳۹۶ نیز دکتر ایازی معاون وزیر بهداشت سفری یک روز به لار و گراش داشت. دکتر جعفرپور صبح همراه با دکتر ایازی مجتمع مسکونی پزشکان لار را افتتاح کرد (خبر در آفتاب لارستان) اما ساعتی بعد که دکتر ایازی در جلسه مجمع خیرین سلامت گراش حضور داشت، جای نماینده مجلس در این جلسه خالی بود. (خبر در گریشنا) [1]

یکی از دیگر انتقادات به برنامه‌ریزی سفرهای مسئولین کشوری به منطقه تمرکز این سفرها در شهر لار است. در مواردی همانند سفر وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفر وزیر پیشین آموزش و پرورش یا سفر دکتر علی مطهری در سال‌های گذشته این سفرها به شهر لار محدود بود و برنامه‌ای برای گراش و خنج دیگر شهرستان‌های حوزه انتخابیه در نظر گرفته نشد. البته همواره فشردگی برنامه سفر دلیل این مساله بیان می‌شود که با توجه به فاصله ۱۵ دقیقه‌ای لار و گراش چندان قابل پذیرش نیست.

[2]