- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

سارقین خیابان آبیاری شناسایی شدند

هفت‌برکه (گریشنا): رییس دادگاه گراش از دستگیری یک متهم و شناسایی متهم دیگر در پرونده سرقت خیابان آبیاری خبر داد.

ابوذر رنجبر، رییس دادگاه گراش، در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «مردم حق دارند درباره مساله امنیت حساس باشند، اما مسئولین، پلیس و قوه قضاییه در این مورد حساسیت و پیگیری بیشتری دارند.»

رنجبر در مورد پرونده در دست بررسی سرقت در خیابان آبیاری (خبر در گریشنا) [1] گفت: «در این پرونده، یک نفر متهم دستگیر و توسط خانم شاکی هم شناسایی شد. پرونده با تشکیل یک تیم ویژه توسط پلیس در دست پیگیری است و سارق دیگر هم شناسایی شده است و اقدامات برای دستگیری او در حال انجام است. بر خلاف اظهارات اولیه در این پرونده، البته شاکی چاقویی مشاهده نکرده است و سارقین تعرضی هم نداشته‌اند و هدف اصلی سرقت طلا بوده است.»

رییس دادگاه در توضیح پرونده‌های سرقت از ابتدای سال تاکنون گفت: «از ابتدای سال، ۲۶ پرونده سرقت در دادگاه بررسی شده است که آمار بالایی نسبت به شهرهای دیگر نیست، ولی باید همین آمار را هم کاهش دهیم. در این پرونده‌ها حداکثر شدت عمل و برخورد قاطع در مورد مجرمان اعمال شده و به طور متوسط احکام دو تا سه سال حبس برای سارقین صادر شده است. در یک مورد، تا ۲۵ سال هم زندان برای یکی از سارقین در نظر گرفتیم.»

رییس حوزه قضایی با اشاره به پرونده مشابه‌ با پرونده خیابان آبیاری گفت: «امسال در یک پرونده که سارق به زور وارد منزلی شده بود، حکم ۲۵ سال زندان برای سارق صادر شد. در این مورد هم اگر قضیه اثبات شود، حکم سنگینی در انتظار متهم است.»

رنجبر با وجود کم بودن آمار سرقت گراش بر پیشگیری بیشتر تاکید کرد: «باید هزینه اقدام به سرقت را برای سارقین بالا برد و‌ جذابیت گراش را برای دزدان کم کرد. نصب دوربین‌های امنیتی و‌ عدم نگهداری طلا و اشیا قیمتی در منزل در این امر موثر است.» رییس دادگاه گراش بر نصب سریع‌تر دوربین‌های امنیتی در شهر تاکید کرد: «نصب این دوربین‌ها در کوتاه مدت آمار سرقت را کاهش می‌دهد و در بلند مدت هم باعث می‌شود نظر سوء سارقین امنیت از گراش برداشته شود. افراد اشیای قیمتی خود را در منزل نگهداری نکنند تا جاذبه‌ای برای سارقین نشود و کم‌کم دندان طمع آن‌ها از گراش کشیده شود.»

رییس دادگاه از تلاش پرسنل نیروی انتظامی نیز تشکر کرد: «نیروی انتظامی با وجود کمبود نیرو‌، تلاش خیلی خوبی در گراش داشته است. آمار جرایم را نمی‌توان به صفر رساند، اما با تلاش نیروی انتظامی و همکاری و پیشگیری مردم، احساس امنیت در شهر تقویت می‌شود. مردم در موضوع امنیت به خادمان خود اعتماد کنند. ما بیش از آنان روی این موضوع حساس هستیم.»

[2]