- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

اعضای شورای ترافیک به چه فکر می‌کنند؟

هفت‌برکه (گریشنا): اصلاح میدان شهید برزگران، نصب دوربین‌های ترافیکی و امنیتی، و راه‌اندازی پیست ماشین و موتور سنگین، سه موردِ برزمین‌مانده است که امروز در شورای ترافیک شهرستان گراش مطرح شد.

به گزارش کانال رخداد گراش، جلسه شورای ترافیک شهرستان گراش امروز صبح دوم دی‌ماه به ریاست اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، و با حضور اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد. فرماندار گراش با بیان اینکه در ۷ ماهه سال ۹۶ میزان فوتی‌های سوانح ترافیکی در راه‌های ارتباطی شهرستان و سطح شهر ۳۳ درصد نسبت به سال مشابه ۹۵ کاهش پیدا کرده است، گفت: «بر اساس اعلام اداره کل پزشک قانونی استان فارس، با همت تمامی ارگان‌ها و نهادهای عضو شورای ترافیک، در ۷ ماهه نخست سال جاری، شهرستان گراش رتبه سوم کاهش تلفات ناشی از سوانح و تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری را در استان فارس به خود اختصاص داده است.»

اصغر فرودی با تاکید بر اینکه کاهش تلفات و تصادفات در شهرستان نیازمند آسیب‌شناسی است، اظهار داشت: «اطلاع‌رسانی مناسب، آموزش همگانی و آگاهی‌بخشی در خصوص قوانین و مقررات ترافیکی و راهنمایی و رانندگی می‌تواند نقش مهمی در کاهش تخلفات و تلفات جاده‌ای ایفا کند.» او با اشاره به اینکه مصوبات شورای ترافیک نقش بسیار مهمی در امنیت و سلامت جامعه دارد، افزود: «مصوبات شورای ترافیک گراش برای افزایش نظم شهر تا حصول نتیجه مطلوب به طور جدی پیگیری شود.» فرماندار گراش با ابراز گلایه، بر اصلاح میدان شهید برزگران تاکید کرد و گفت: «رفع نقاط حادثه‌خیز در گراش منجر به کاهش تصادف‌ها و تلفات شده است.»

تامین روشنایی جاده گراش-اوز و گراش-لار، تسریع در واگذاری زمین به بخش خصوصی برای ساخت پیست موتورسواری ویژه موتور سنگین، سامان‌دهی نقاط حادثه‌خیز و توسعه شبکه راه‌ها و جاده‌های شهری و روستایی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمدکاظم جعفری، دبیر شورای ترافیک، در گفتگو با هفت‌برکه در مورد وضعیت واگذاری زمین برای پیست ماشین و موتور سنگین توضیح داد: «اداره ورزش و جوانان بر تحویل دادن این پیست به بخش خصوصی تاکید دارد. از دو سال قبل، آقای شیخی زمینی را در تنگ بادامی برای راه‌اندازی این پیست درخواست داده است، اما اداره منابع طبیعی به دلیل حفظ پوشش گیاهی منطقه با آن موافق نبود. دوباره زمینی در همان نزدیکی پیشنهاد شده است، که منتظر جواب کمیسیون استان است.» جعفری یادآوری می‌کند که پیست خاکی موتور کراس با مدیریت بیضایی پیش از این فعال شده است.

دبیر شورای ترافیک درباره‌ی نصب دوربین‌های ترافیکی و امنیتی در شهر نیز می‌گوید: «به این موضوع نیز در شورا اشاره شد، ولی هنوز در بحث اعتبارات و تامین هزینه مشکل وجود دارد.»

اما نکته‌ای که چندی است اعتراض شماری از همشهریان را به دنبال داشته است، نصب تابلوی محدودیت سرعت ۵۰ کیلومتر در بلوار خلیج فارس و حضور ماموران راهنمایی و رانندگی برای جریمه در ورودی و خروجی شهر از سمت لار است. جعفری درباره‌ی این محدودیت توضیح می‌دهد: «شورای ترافیک یک کمیته فنی دارد که از محل‌ها بازدید می‌کند و طبق آیین‌نامه محدودیت‌ها را تعیین می‌کند و در شورای ترافیک تصویب می‌شود. در این بلوار، چون فرعی‌های جاده به طرف صحراها مستقیم به جاده اصلی راه دارند، طبق آیین‌نامه باید حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باشد. اگر کندروها درست طراحی شده بود، می‌شد تا ۷۰ کیلومتر نیز سرعت را بالا برد.» دبیر شورای ترافیک می‌گوید چند مورد گزارش نارضایتی از عملکرد ماموران در این محل دریافت کرده است، اما اعتراضی به تعیین این محدودیت سرعت مطرح نشده است.

[1]