بستن

دانشگاه شیراز مرکز گراش چه عملکردی داشته است؟

هفت‌برکه – گزارش آگهی: رییس دانشگاه شیراز مرکز گراش گزارش عملکرد سه‌ماهه پاییز این مرکز را منتشر کرد. برگزاری ۱۲ دوره‌ی تخصصی برای ۲۲۶ شرکت‌کننده، و همچنین دو همایش عمومی با ۳۶۴ مخاطب؛ تجهیز واحد اقامتی دوخوابه مهمان‌سرا؛ همکاری با سمن‌های شهر گراش؛ میزبانی برگزاری امتحانات میان‌ترم دانشجویان دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز در جنوب از جمله مواردی است که در این گزارش به چشم می‌خورد.

مهندس حامد عبدالهی، رییس این مرکز، در ابتدای گزارش نوشته است: «اینجانب به عنوان رییس دانشگاه شیراز مرکز گراش، وظیفه‌ی خود می‌دانم ضمن تشکر و قدرانی از حمایت‌های همه‌جانبه خیر بزرگوار و نمایندگان ایشان، به ویژه آقای دکتر میرزاخلیل بهمنی و آقای حاج کریم جعفری، مسئولین شهرستان گراش اعم از فرمانداری، آموزش و پرورش، اعضای سابق و حال شورای اسلامی شهر گراش، دانشکده علوم پزشکی، مجموعه فرهنگی ورزشی آبشار اندیشه و … گزارشی از سه ماه فعالیت دانشگاه شیراز در گراش را خدمت مردم شریف شهرستان ارائه نمایم.»

متن کامل این گزارش به این شرح است:

دانشگاه شیراز در گراش در راستای ارتقای نسل سوم و چهارم آموزش در کشور، مرکز آموزش‌های آزاد و تخصصی را در سطح منطقه فعال نموده است. هدف این مرکز، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی در سطح عالی با استفاده از اساتید مجرب مورد تایید دانشگاه و با ارائه مدرک معتبر از دانشگاه شیراز است. خوشبختانه در این سه ماه گذشته، با تعریف و تقویت جایگاه مرکز گراش در دانشگاه شیراز و همچنین در سطح منطقه، دوره‌های بسیار خوبی برگزار گردید و اساتید بنام در حوزه‌های مختلف جهت تدریس دوره‌های کوتاه مدت به گراش سفر کردند. پروفسور رحیمی در حوزه روانشناسی و دکتر صیقلی، معاون دکتر ستاری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه کارآفرینی، و دکتر نعمتی رئیس بخش تربیت بدنی دانشگاه شیراز از جمله اساتیدی هستند که در مرکز گراش حضور یافتند و تدریس نمودند.

در راستای تاسیس مرکز کارآفرینی و نوآوری، طبق برنامه پیش‌بینی‌شده، دوره کارآفرینی «توانا» با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف تهران و ستاد توسعه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای نخستین بار در سطح منطقه برگزار گردید. پنج استاد برای شش روز برگزاری دوره از تهران در شهریورماه ۹۶ به گراش سفر کردند و بیش از ۶۵ نفر از منطقه در این دوره شرکت نمودند. شرکت‌کنندگان به جای پرداخت ۵۰۰ هزار تومان، تنها با پرداخت ۱۰ درصد هزینه، مشمول کمک هزینه دولتی گردیدند.

یکی از فعالیت‌های دانشگاه شیراز مرکز گراش، حمایت از برنامه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) در جهت ارتقای سطح علمی و افزایش فعالیت‌های فرهنگی در سطح منطقه است. افتخار میزبانی دبیرخانه همایش نردبان که به مناسبت تجلیل از دانش‌آموزان موفق در کنکور ۹۶ در شهریورماه برگزار گردید؛ برگزاری جلسات هفتگی انجمن روانشناسی شهرستان گراش در مرکز؛ همکاری نزدیک با عوامل اجرایی جشنواره فیلم کوتاه کَل گراش؛ و شرکت در همایش کنکور امید و معرفی دانشگاه شیراز در این همایش، از جمله فعالیت‌های حمایتی دانشگاه شیراز مرکز گراش در حوزه سمن‌ها است.

در حوزه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه شیراز مرکز گراش در نظر دارد نمایندگی مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز را در گراش فعال نماید. در این راستا با دعوت از دکتر رحیمی، رئیس مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز، و همچنین سرکار خانم کامران‌پور، معاون این مرکز در شیراز، نخستین بار با همکاری انجمن روانشناسی شهرستان گراش کارگاه‌های تخصصی جهت ارتقای سطح علمی و کیفی دانشجویان و فارغ التحصیلان بومی، برنامه شش‌ماهه شامل برگزاری هر ماه یک کارگاه تخصصی زیر نظر پروفسور رحیمی در مرکز گراش تنظیم گردید. در همین راستا، کارگاه «اصول مصاحبه تشخیصی» در مهرماه ۹۶ با شرکت ۳۲ نفر از دانشجویان و فعالان حوزه روانشناسی؛ برگزاری کارگاه «اصول و فنون مشاوره» در آبان ماه ۹۶ با شرکت ۱۹ نفر برگزار شد. همچنین به دلیل تقاضای گسترده دانشجویان حوزه روانشناسی با توجه به حضور دکتر رحیمی در منطقه، دوره اصول مصاحبه تشخیصی مجددا در ۲ و ۳ آذرماه سال جاری برگزار گردید. در اواخر آذرماه نیز دوره آسیب‌شناسی اختلالات روانی با حضور ۲۷ متقاضی برگزار شد.

یکی از اهداف مرکز مشاوره و روان‌درمانی دانشگاه شیراز مرکز گراش، برگزاری همایش‌های عمومی با رویکرد بهبود مشکلات و معضلات در حوزه اجتماعی و فرهنگی است. برای رسیدن به این هدف، نخستین بار سلسله همایش‌های عمومی برای هر یک ماه یک‌بار برنامه‌ریزی گردید. در این راستا دو همایش «ازدواج موفق» و «زوج موفق» با هدف آموزش‌های پیش از ازدواج و ارتقای ارتباط زوجین در خانواده با همکاری اداره آموزش و پرورش و انجمن روانشناسی گراش در مهرماه و آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ برگزار گردید. بیش از ۳۶۴ نفر در این دو همایش عمومی شرکت نمودند. قرار است در دی‌ماه نیز همایش عمومی با موضوع «فرزندپروری» برگزار گردد.

از دیگر فعالیت‌های این مرکز در گراش برای نخستین بار، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به صورت ویدئو کنفرانس خصوصی است. در این نوع برنامه با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی پیشرفته دانشگاه شیراز مرکز گراش، جلسه مشاوره با حضور مشاور در دانشگاه شیراز و مخاطب در گراش به صورت همزمان برگزار می‌گردد. از ویژگی‌های این نوع ارتباط، آسانی ارتباط، عدم نیاز به سفر به شیراز و صرفه‌جویی در هزینه‌های جانبی دیگر جهت دستیابی به مشاوره‌های تخصصی است.

در حوزه ورزش، برای نخستین بار با حضور دکتر محمدحسن عبداللهی، رئیس مرکز ورزش درمانی دانشگاه شیراز، کارگاه تخصصی یک روزه «اصول و مدیریت باشگاه‌داری» در مرکز گراش با حضور ۱۷ نفر از فعالان این حوزه در شهریور ماه ۹۶ برگزار گردید. همچنین دوره «آسیب‌شناسی و اصول حرکات اصلاحی» با حضور دکتر نعمتی، رئیس بخش تربیت بدنی دانشگاه شیراز، در هفته سوم آذرماه برگزار شد.

دوره «پرورش کودک دوزبانه» از نخستین کلاس‌های آموزشی است که در گراش به صورت مجازی برگزار گردید. دکتر امینی، مدرس این دوره، با حضور در نمایندگی دانشگاه شیراز در تهران، این دوره چهارساعته را به صورت مجازی برای مخاطبانی که در کلاس ویدئو کنفرانس در مرکز گراش حضور داشتند برگزار کرد. خوشبختانه مخاطبان از کیفیت بسیار خوب برگزاری این دوره رضایت داشتند.

یکی از فعالیت‌های دانشگاه شیراز مرکز گراش، بهره‌گیری از نیروهای متخصص بومی جهت فعالیت در مرکز آموزش‌های آزاد و تخصصی گراش است. «دوره جامع رسانه» زیر نظر آقای محمد خواجه‌پور از نخستین دوره‌هایی است که مجوز برگزاری آن با تایید مرکز آموزش‌های آزاد و تخصصی دانشگاه شیراز با رعایت استانداردهای آموزشی دانشگاه شیراز در گراش صادر شد. دوره «خبرنویسی مقدماتی» و «برندینگ تلگرام» در آبان‌ماه ۹۶ به عنوان اولین سرفصل از شش سرفصل دوره جامع رسانه برگزار گردید. قرار است سرفصل‌های دیگر نیز در هفته‌های آتی برگزار گردد.

از دیگر فعالیت‌های مرکز آموزش‌های آزاد و تخصصی دانشگاه شیراز، برنامه‌ریزی جهت برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه مهندسین عمران، معماری و شهرسازی است. دوره تخصصی نرم افزار «رویت» با حضور ۱۴ متقاضی در حال برگزاری است، و همچنین با درخواست دفتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان گراش، مقرر گردیده است از اواسط دی‌ماه، دوره کارآموزی صلاحیت اجرا (به مدت ۷۶ ساعت) برای نخستین بار با حضور اساتیدی از تهران و شیراز در مرکز گراش برگزار گردد.

میزبانی برگزاری امتحانات میان‌ترم دانشجویان دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز در جنوب، از دیگر فعالیت‌های دانشگاه شیراز مرکز گراش بود که برای نخستین بار در اواخر آبان‌ماه و اوایل آذرماه انجام شد. این امتحانات زیر نظر دانشکده در گراش برگزار گردید و امیداریم بتوانیم رفته‌رفته نمایندگی دانشکده آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه شیراز را در گراش گسترش بدهیم.

تجهیز واحد اقامتی دوخوابه مهمان‌سرای دانشگاه شیراز مرکز گراش به همت خیر گرامی، و برنامه‌ریزی جهت قرارگیری این واحد در سامانه سوفا دانشگاه شیراز، از دیگر فعالیت‌های مرکز گراش در سه ماه اخیر است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره‌های روابط عمومی ۵۲۴۴۴۷۴۰-۰۷۱ و  همچنین از طریق کانال تلگرامی دانشگاه شیراز مرکز گراش (اینجا)، از برنامه‌های زمستان دانشگاه مطلع شوند و نیز پیشنهادات و نظرات خود را با نام کاربری @GerashShirazu در تلگرام با ما به در میان بگذارند.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

10 نظر

  1. سلام قولا من رب رحیم
    حقیقتاً اینهمه کاروبرنامه درمدت کوتاه سه ماهه قابل تمجیدمی باشدولی ممنون میشیم اگردست اندرکاران جهت اقناع امثال ماکه چه بساازهمه جوانب مطلع نیستیم توضیح بفرمایندکه مگرقرارنبوداین دانشکده ،دانشجوی روزانه بپذیرد(مراجعه شودبه خبرهای قبلی دراین رابطه)حال اونکه تمام برنامه های فوق الذکر،آزاد وعمومی و…است که ازرسالت اصلی ساخت این دانشکده بدورمی باشد؛آیانیت خیرین محترم ازساخت این دانشکده ومتحمل ومتقبل شدن هزینه وزحمات سنگین سازندگانش این بودکه به صِرف تشکیل کلاس های عمومی بسنده کرد؟چه اونکه خیرین خواسته بودندباساخت دانشگاه علوم قرآنی به اهداف باقیات صالحات بزرگی دست یابند.
    ودرپایان متذکرشویم که تمام همایش های نامبرده دریک سالن مجهزبه امکانات نیزقابل برگزاری بود ونیازبه اینهمه هزینه ساخت خیرین نبود و بهتراین بودکه همین دانشکده علوم قرانی باقی می ماندتاسنخیت نام دانشگاه وپذیرش دانشجوتحقق می یافت ولی افسوس…
    همیشه موید باشید.

    1. سلام
      وقت شما بخیر و به مهر
      از اینکه اظهار لطف داشتید و سوالاتی را مطرح نمودید از شما سپاسگزاریم.
      ساختمان در حال احداث دانشگاه شیراز مرکز گراش (علوم قرآنی سابق) در مرحله نازک کاری است و با برنامه ریزی هایی که توسط معاونت طرح های عمرانی دانشگاه شیراز انجام شده، ان شاالله مقرر گردیده در مهرماه ۹۷ به بهره برداری رسد و در حال حاضر در مدرسه ابدی فعالیت این مجموعه آغاز شده و بدیهی است که با افتتاح رسمی ساختمان نوع فعالیت ها نیز تغییر و گسترش خواهد یافت.
      در همین راستا برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت توسط مراکز مختلف دانشگاه شیراز مسیری است که در جهت آموزش های نسل سوم و چهارم آموزش توسط وزارت علوم در بلند مدت پیش بینی شده و شهرستان گراش به لطف خیر بزرگوار جز محدود شهرهای پیش رو در این زمینه خواهد بود.
      بی شک تا بهره برداری از ساختمان جدید فعالیت های دانشگاه شیراز در منطقه بدین صورت ادامه دارد و پس از افتتاح ساختمان، دانشجویان از فضایی که در شان و جایگاه دانشگاه سراسری شیراز در گراش است بهره خواهند برد.
      در مورد دانشکده علوم قرآنی با مراجعه به خبرهایی که در سایت گریشنا منتشر گردید می توان استدلال کرد، تردیدی وجود ندارد اگر تغییر مدیریت، تغییر نگرش و خلف وعده مسولین علوم قرآنی در سطح کشور اتفاق نمی افتاد خیر محترم این مسیر را ادامه می داد و یاد آور این نکته باشیم؛ برخلاف توافق انجام شده با گذشت سه سال تنها زمانی فعالیت دانشگاه علوم قرآنی در گراش ادامه پیدا می کرد که علاوه بر تکمیل ساختمان؛ تامین مالی حقوق اساتید، کارکنان و هزینه های مجموعه نیز به عهده خیر بزرگوار باشد! خودتان قضاوت کنید از نگاه عمل به تعهدات و توافقات چگونه خیر بزرگوار می بایست دیگر اعتماد نماید.
      حال آنکه در توافق با دانشگاه شیراز خیر بزرگوار تنها تکمیل و تجهیز ساختمان را به عهده دارد و تمام مسایل مجموعه از جمله حقوق کارکنان، هزینه های مجموعه و … به عهده دانشگاه شیراز است.
      در مورد سوال آخر، تنها کافی است به تعداد رشته های دانشگاه شیراز و گستره آن نگاهی داشته باشیم در مقایسه با فعالیت های گذشته مجموعه (علوم قرآنی)، قطعا پارامترهای مقایسه بسیار متفاوت خواهد بود.
      با تشکر از صبر و بردباری شما

  2. حقیقتا بعضی وقتها بحال عده ای باید گریست چرا آقایانیکه خیرین گرامی به انان اعتماد میکنند انان را از اجر و صواب بیشتر محروم میکنند چرا از سر خود تصمیم میگیرند و اج آنان را ضایع میکنند برادر من خدا وکیلی این باصطلاح دانشگاه به چه دردی میخورد بودن و یا نبودنش چه فرقی میکند چر ا ساختمان به این عظمت و بزرگی به دانشگاهی که مجازی است و وجود ندارد واگذار کردین اگر مسولین این دانشگاه مجازی فردا بفروشد شما چکار میکنید بروید اوز ببنید چه میسازند دانشکده و دانشگاهای دولتی و آزاد گسترش میدهند آیا اگر این ساختمان را به دانشکده علوم پزشکی و یا ازاد میدادین بازدهی بیشتری نداشت یا آن ر ا به مجتمع اداری میدادید بهتر نبود تو را خدا اولویتها را در نظر بگیرید

    1. سلام
      وقت شما بخیر و به مهر
      از اینکه نظر خودتان را ارایه نمودید و بی شک قابل احترام است سپاسگزاریم.
      شعبه واحد مجازی دانشگاه شیراز در گراش تنها بخشی از فعالیت های مجموعه دانشگاه شیراز مرکز گراش است و در حال حاضر این مجموعه در مدرسه ابدی بطور موقت آغاز فعالیت نموده و در روزهای غیر تعطیل در خدمت همشهریان گرامی است.
      همچنین با برنامه ریزی های انجام شده در بلند مدت مقرر گردیده تمام خدماتی که دانشگاه شیراز در مرکز استان ارایه می نماید در جنوب استان فارس به مرکزیت شهرستان گراش نیز ارایه گردد.
      بدیهی است در آغاز یک مجموعه نمی توان انتظار داشت به عنوان مثال آنچه که برای دانشگاه علوم پزشکی شهرستان گراش هم اکنون اتفاق افتاده برای این مجموعه نیز خیلی سریع انجام پذیرد، اما با برنامه ریزی بلند مدت، آینده نگری، بهره گیری از تجارب، استفاده درست از فرصت ها ، همدلی و … می توانیم مجموعه قدرتمند دیگری در سطح شهرستان گراش و منطقه پدیدآوریم.
      با تشکر از همراهی شما

  3. خیلی خوبه که یک مسول جوان سه ماه بیشتر نیومده و احساس وظیفه میکنه که به مردم شهرش گزارش عملکرد بده
    کاش بقیه مسولین شهر یاد می گرفتند!
    جناب مهندس موفق باشی
    خداوند پشت و پناهت

  4. از توانمندی جناب مهندس عبدالهی باخبر بودیم و جز این از ایشون انتظار نمیرفت. همیشه و در همه حال دغدغه مند مردم اند. جوان امروز و آینده ساز فردا موفق ار باشید

  5. آخه به توجه ربطی داره قولا رب العالمین .تو کالا های و.جنس ات بفروش مغازه ها داره بسته میشه بخاطر اینکه فکر امثال شما بجای اینکه تو کار باشه تو کار دیگران است.آخه دانشگاه قرآنی باشه یا علمی تخیلی باشه به امثال تو چه ربطی داره.

  6. با سلام.
    عملکرد سه ماهه مجموعه دانشگاه شیراز واحد گراش با مدیریت مهندس عبداللهی که یکی از مدیران جوان و لایق گراش هستند بی شک قابل تقدیر است.بنده بعنوان یکی از اعضای انجمن روان شناسی با ایشان در زمینه برگزاری کارگاه های روان شناسی در ارتباط بوده ام و از نزدیک شاهد زحماتشان بوده ام و به شخصه اینده ی بسیار خوبی را برای مجموعه تحت مدیریت ایشان متصورام.
    حمایت های ایشان از انجمن روان شناسی را هم باید جز عملکرد خوب ایشان قلمداد کرد.

    امیدوارم با پیگیری ایشان و حمایت مسولین دانشگاه شیراز مرکز گراش در ساختمان در حال ساخت علوم قرانی سابق فعالیت های خود را با راه اندازی رشته های دانشگاهی پر طرفدار با کیفیت اموزشی مقبول از مهر ۹۷ شروع کند .

  7. اگه میتونید رشته های مختلف دبیرستان رو که در گراش نیست هم راه اندازی کنید مانند معماری وغیره.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top