بستن

یادداشت: سفر بی‌خطر استاندار به گراش

 هفت‌برکه – محمد خواجه‌پور*: سفر استاندار به گراش خیلی کمتر از آن چیزی که توقع بود، ثمربخش بود؛ سفری از پشت میز به پشت میزی دیگر.

بعد از این که دیدارهای مردمی در سفرهای استانداران از برنامه حذف شد، این بار نوبت به حذف دیدار فعالان سیاسی و اجتماعی با استاندار بود. در نهایت، سفر استاندار به شهرستان گراش به دیداری با فعالان اقتصادی محدود شد. نیمی از فعالان اقتصادی مانند شهردار و معاون دانشکده علوم پزشکی نیز در واقع از بخش دولتی و عمومی، خواسته‌های بخش خصوصی را از دید خود بیان کردند.

بازدیدهای استاندار از شهرستان به دو پروژه که دولت در دست ساخت دارد، یعنی ورزشگاه محبی و مجتمع اداری، و دیداری از دانشکده شیک علوم پزشکی محدود شد. با این برنامه‌ریزی برای سفر استاندار، این انتقاد وارد است که استاندار چه زمانی قرار است صدای مردم را بشود و با چهره واقعی گراش آشنا شود.

اگر دیدارهای مردمی به دلیل پراکندگی مباحث مطرح شده ممکن نیست، آیا این سازمان‌های مردم‌نهاد، مجامع و رسانه‌ها نیستند که باید صدای خواسته‌های مردم را به گوش مسئولین ارشد استان برسانند؟ سهم این صدا کجا بود؟

حاصل این نوع برنامه‌ریزی و تصویرسازی از گراش به جایی منتهی می‌شود که در صحبت‌های استاندار و برنامه‌ریزی‌ها، بار توسعه شهرستان به دوش مردم، خیرین و سرمایه‌گذاران می‌افتد.

اداری شدن بیش از پیش سفرهای استانداران به شهرستان‌ها برای دولت نیز یک خطر است که فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان باید از آن پرهیز کند. این سفر که گذشت، اما سفر بعدی جا دارد که استاندار در ارد، فداغ، شهرک آزادگان، محمدآباد یا پاقلعه نتایج جلسات شورای اداری را ببیند و بررسی‌ کند.

  • سرمقاله شماره ۷۰ نشریه افسانه گراش – دی‌ماه ۱۳۹۶

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. سفر مسئولین کشوری و استانی تا امروز خیری برای گراش به همراه نداشته
    کلا مسئولین خیال میکنند همین که پشت میز نشستن مردم میشن نوکرشون و مردم باید غلام شون باشن
    این بی احترامی مسئولین کشوری به گراش مقصر همین مسئولین گراشی هستن که با ورود مسئولی از استان و کشور جوری باشون رفتار میکنند که همه چی رو برای مسئولین استانی و کشوری اروم نشون میده
    بجای بردنشون به دانشگاه شیک گراش که با صدقه سر خیرین درست شده اگر میبردنشون به محله کلات حساب کار دستشون میومد
    نباید نارحت بود از رفتار مسئولین کشوری و استانی با شهرستان گراش باید نارحت بود از مسئولین گراش

  2. سلام هیچکس از سفر مهندسی شده استاندار توسط نماینده عالی دولت یا اینگونه خواسته شده توسط هیات مقدمه آماده ساراعزامی ازاستان راضی نشد و جناب استاندار همانگونه که شما فرمودید: انتظارم بیش ازاین بود !!!! . انتظار همه شهروندان شهرستان ار شما وفرماندارتان از خیلی وقت بیش از این بوده چرا که هرگز نخواسته اید صدای مردم را بشنویدحاضرین درزیررمین فرمانداری هرگز نمایندگان صنوف پراحساس وظرفیت نبودند که گلچین نماینده عالی دولتی که خاستگاه رایش توده مردماست بودند آیا خود اینرا احساس نکردید ؟؟ بله ظرفیتهای شهرستان از درون خود سوز وازبرون دیگران سوز گراش بازخیلی بیش از اینهاست که به رژه درمقابل شما درآوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top