- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

خانواده‌ی لب‌اشکنی با واژگونی پژو از هم پاشید

هفت‌برکه (گریشنا): واژگونی پژو ۴۰۵ در جاده فداغ- خلیلی باعث کشته شدن پدر یک خانواده شد و هفت نفر دیگر از اعضای خانواده را نیز زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش هفت‌برکه، در تماس با مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵، این خودرو با هشت سرنشین اهل روستای لب‌اشکن در جاده فداغ -خلیلی در حال حرکت بوده است که راننده کنترل ماشین را از دست می‌دهد و خودرو واژگون می‌شود. ساعت ۱۷ و ۱۸ دقیقه با مرکز ارتباطات اورژانس تماس گرفته می‌شود و اورژانس ۱۱۵ ارد بلافاصله به محل حادثه اعزام می‌شود.

اما در پی این حادثه، نادر خشامن بعد از انتقال به بیمارستان گراش در اثر ضربه به سر و شدت جراحات جان خود را از دست داد. همسر او فریده بازیار، ۲۷ساله، که جراحات زیادی داشت به اتاق عمل منتقل شد. عباس خشامن، کودک ۴ ساله‌ی این خانواده نیز دیگر مجروح این حادثه است که در بیمارستان گراش بستری است. فاطمه سه‌ساله، کیمیا چهارماهه، و ابوالفضل دیگر فرزندان این خانواده، خوشبختانه جراحات کمتری داشتند و سرپایی معالجه شدند. آذر منصوری سی‌ساله، و امیدرضا که همسفر این خانواده بودند نیز در این حادثه آسیب جدی ندیدند.

نیروهای آمبولانس اورژانس ۱۱۵، فریده بازیار و پسرش عباس را که با یک خودروی شخصی در حال انتقال به بیمارستان بودند، در جاده فداغ تحویل گرفتند.

روابط عمومی پایگاه امداد جاده‌ای، ساعت تماس با این پایگاه را ۱۷ و ۴۵ دقیقه اعلام کرد و دو دقیقه بعد، نیروهای پایگاه به سمت محل حادثه حرکت کردند و در اوز به خودروی شخصی که در حال انتقال نادر خشامن بودند می‌رسند. بقیه حادثه‌دیدگان نیز با خودرو شخصی به بیمارستان منتقل شدند.

اورژانس: مصدومین حوادث را با ماشین شخصی منتقل نکنید

در گفت‌وگو با نیروهای اورژانس و امداد جاده‌ای هلال‌احمر، هر دو ارگان در مورد انتقال مصدومین حوادث به بیمارستان‌ها به مردم هشدار می‌دهند: «در زمان حادثه تا جایی که ممکن است  افراد و خودروهای شخصی اقدام به انتقال مصدومین نکنند، چون احتمال آسیب بیشتر و بدتر شدن وضعیت مصدوم وجود دارد. بهترین راه تماس با اورژانس ۱۱۵ و ارگان‌های امدادی و منتظر ماندن برای رسیدن آمبولانس است تا وضعیت مصدوم یا مصدومین تثبیت شود. انتقال سریع و بدون اقدام درمانی اولیه و تثبیت بیمار، اشتباه است و موجب بدتر شدن وضعیت مصدوم می‌شود.»

عضو شورای حسین‌آباد: چند نفر باید در این جاده کشته شوند؟

در پی این حادثه، کیخسرو سهیلی، عضو شورای اسلامی روستای حسین‌آباد، نیز پیامی انتقادی با این عنوان در شبکه‌های مجازی منتشر کرد: «سلام. باز هم محور فداغ- خلیلی حادثه‌ساز شد. چپ شدن پژو ۴۰۵ یک فوتی به همراه داشت. آمارکشته‌شدگان ما باید به چند نفر برسد تا این محور درست شود؟ با تشکر. کیخسرو​ سهیلی، شورای اسلامی حسین‌آباد.»

[1]