بستن

۲۵ میلیارد تومان برای گازرسانی به همه‌ی شهرستان

هفت‌برکه – نشریه گراش: بیش از ۲۴ و نیم میلیارد تومان پروژ‌های گاز رسانی در شهرستان گراش در دست اجرا است که با پایان این پروژها ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار خواهند بود.

به گزارش حجت عابدی در گفتگو با محمدعلی عطاریان رییس اداره گاز گراش در بخش گازرسانی به روستاهای شهرستان گراش ۱۲ روستا مشمول طرح گازرسانی قرار گرفته‌اند که از این ۱۲ روستا عملیات گازرسانی به ۱۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حال انجام است و دو روستا در دست مطالعه و طراحی است.

گازرسانی به شهر ارد تا پایان سال

مهندس عطاریان در مورد مشخصات فنی پروژه گازرسانی به ارد گفت: «اجرای ۴۶ کیلومتر شبکه‌گذاری پلی‌اتیلن و فلزی تا قطر شش اینج به همراه یک ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت پنج هزار متر مکعب در ساعت و یک ایستگاه حفاظت از زنگ برای شهر شهر ارد در نظر گرفته شده است. این پروژه با اعتباری بیش از ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان توسط شرکت نور باران در حال انجام است. بیش از ۹۳ درصد از حجم پیمان به پایان رسیده است و ان شا الله تا هفته آینده مراحل جوشکاری به پایان خواهد رسید و مراحل تست و نصب مکانیکال ایستگاه شروع خواهد شد .»

رییس اداره گاز شهرستان از افتتاح گازرسانی  به ارد تا پایان سال خبر داد: «با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده افتتاحیه گازرسانی به شهر ارد تا پایان سال انجام خواهد شد‌. همچنن برای نصب علمک‌های گاز در شهر ارد بسته ۱۲۰۰ فقره علمک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و شصت میلیون تومان در نظر گرفته شده است که پس از وصل به گاز شهر جهت انتخاب پیمانکار در مرحله اجرا قرار خواهد گرفت.»

به جز گازرسانی شهر ارد در این بخش دو روستای آغصه و زینل آباد نیز گازرسانی خواهد شد.  در گازرسانی به این روستاها ۲۶ کیلومتر لوله‌گذاری، یک ایستگاه تقلیل فشار گاز به ظرفیت ده هزار متر مکعب بر ساعت با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان در نظر گرفته شده است.شرکت آذرآب به عنوان پیمانکار این طرح کار را از سال جدید شروع خواهد کرد.

۸۹ درصد روستاییان گازدار می‌شوند

عملیات شبکه‌گذاری به هشت روستای بخش مرکزی در حال انجام است.

رییس اداره گاز گراش گفت: «روستاهای خلیلی، فداغ، لب‌اشکن، بشیرآباد، محمد زینا، کنگ و ریشه، حسین آباد شامل ۹۸ کیلومتر شبکه‌گذاری پلی اتیلن و فلزی با کمک چهار عدد ایستگاه تقلیل فشار با ظرفیت‌های بین ۵ تا ۱۰ هزار متر مکعب بر ساعت می‌شوند. شرکت هرگان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان در حال انجام پروژه است و تاکنون بیش از ۳۷ کیلومتر شبکه گذاری انجام شده است. محور ارتباطی فداغ- لب اشکن و لب اشکن – بشیر آباد، روستای لب اشکن و همچنین حدود نیمی از روستای بشیر‌آباد ۳۷ درصد مربوط به روستای فداغ به پایان رسیده است.»

رییس اداره گاز گراش امیدوار است طرح گازرسانی روستاهای بخش مرکزی زودتر از موعد به پایان برسد: «با وجود حجم بالای شبکه‌گذاری و شرایط اجرای کار در پیمان و همچنین مهلت ۱۸ ماهه جهت اجرای پروژه مذکور از تاریخ ۱۳۹۶/۰۷/۰۴ ان‌شا اله بتوانیم زودتر از موعد مقرر در صورت مهیا بودن شرایط کاری افتتاحیه‌ی روستاهای بخش مرکزی را به انجام برسانیم. ضمنا با توجه به پیگیری‌های بخشدار مرکزی و درخواست اهالی روستای حیدرآباد و تلاش همکاران در اداره گاز گراش روستای حیدرآباد هم در برنامه گازرسانی قرار خواهد گرفت.»

با پایان  اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاهای شهرستان گراش ۸۹ درصد از خانوارهای روستایی شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

همه نقاط شهر گراش گازرسانی می‌شود

عطاریان با توجه به تذکرات فرماندار گراش و مردم برای  تکمیل گازرسانی به شهر گراش گفت: «با توجه به درخواست‌های گرفته شده و بازدیدهای میدانی کارشناسان اداره گاز شهرستان گراش  از حدود سه ماه پیش اقدام به تهیه بسته شد که از ۱۰ دی ماه ۱۳۹۶ شرکت عمران عرش پارس مبنا به عنوان برنده مناقصه اجرای هشت هزار متر شبکه پلی‌اتیلن و نصب ۲۳۰ عدد علمک گاز اعلام شد.

رییس اداره گاز شهرستان گراش در مورد بودجه گازرسانی شهر گراش گفت: «اعتبار تعیین شده برای پروژه گازرسانی شهری یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون تومان است و ان‌شاالله از بهمن‌ماه عملیات شبکه‌گذاری در شهر گراش شروع خواهد شد. با اتمام این پروژه ان شا الله کل مناطق شهر گراش از نعمت گاز برخوردار خواهند بود. اگر منازلی هستند که هنوز تقاضای خود را در اداره گاز ثبت نکرده‌اند به این اداره مراجعه کنند تا تقاضای آن‌ها هر چه سریع‌تر در این مرحله بررسی شود.»

*این خبر بهمن‌ماه ۱۳۹۶ در شماره ششم نشریه گراش منتشر شد

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top