بستن

جایزه برای دانش‌آموزانی که مصرف برق خانه‌ها را کم کردند

هفت‌برکه (گریشنا): از ۱۶ دانش‌آموزی که باعث شده‌اند در سال گذشته در مصرف برق در خانه‌یشان صرفه‌جویی شود، در همایش همیاران برق دانش‌آموزی تقدیر شد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح امروز هجدهم دی‌ماه ۱۳۹۶، همایش تجلیل از همیاران برق دانش‌آموزی در شهرستان گراش با حضور سعید نایب‌زاده، کارشناس مدیریت مصرف برق فارس، مهندس قدرت‌الله فانی، رییس اداره برق گراش، و جمعی از مدیران مدارس و دانش‌آموزان گراش در سالن شوری اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

فانی: هدف از این همایش ایجاد انگیزه است

مهندس قدرت‌الله فانی، رییس اداره برق شهرستان گراش، با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان و مردم است گفت: «این همایش سال گذشته هم در گراش برگزار شد، ولی محدودتر اجرا شد، آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که ما افراد پرمصرفی در زمینه‌های مختلف، به خصوص در زمینه انرژی هستیم. مصرف برق در ایران سه برابر متوسط مصرف جهانی است که نشان می‌دهد یک مشکل فرهنگی داریم که در پی آن می‌رسیم به بحث مهارت آموزشی و در ادامه هم می‌رسیم به بحث انگیزه. هدف از برگزاری این همایش، ایجاد انگیزه در خانواده‌ها و دانش‌آموزان است تا بتوانیم در آینده به یک الگوی مصرف برسیم.»

فانی با بیان اینکه یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی اصلاح الگوی مصرف است افزود: «طرح همیاران برق دانش‌آموزی یکی از طرح‌هایی است که به اصلاح الگوی مصرف کمک می‌کند. ما در این همایش قرار است از دانش‌آموزانی که در سال گذشته در این طرح موفق بوده‌اند، تجلیل کنیم.»

نایب‌زاده: به صرفه‌جویی نیاز به ساخت ۴ نیروگاه از بین رفت

سعید نایب‌زاده، کارشناس مدیریت مصرف برق فارس مهمان همایش همیاران برق دانش‌آموزی، گفت: «این دومین سالی است که در بین شما برای تجلیل از همیاران برق دانش‌آموزی حضور دارم و برای دومین سال این طرح را با موفقیت اجرا کردیم. بحث مدیریت مصرفی و بهینه‌سازی مصرف بحثی است که در یک دهه اخیر در وزارت نیرو به جد به آن اهمیت می‌دهند و بودجه‌های بسیار زیادی برای آن هزینه می‌شود. از این بابت که در قبال این هزینه‌ها از مجموعه وزارت نیرو پاسخ‌های خوبی را بگیریم و بازخوردهای خوبی هم برای آن‌ها باشیم.»

نایب‌زاده کاهش مصرف برق سال گذشته در استان فارس را ۳۰۰ مگا وات دانست و گفت: «پیک بار و اوج مصرف در سه ماهه دوم سال اتفاق می‌افتد که طبیعتا در این ایام ما بیشترین مصرف را داریم، امسال بالغ بر ۴ هزار مگابات صرفه‌جویی در ایام پیک بار تابستان داشته‌ایم که اگر با اعداد و ارقام محاسبه کنیم، ۴ هزار مگاوات صرفه‌جویی معادل ۴ نیروگاه هزار مگاواتی است که ما باید احداث کنیم و بتوانیم این ۴ هزار مگاوات را تامین کنیم؛ که تا ساخته شود و به دست مشترک برسد، هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود. در این طرح‌ها که اجرا شد، در بخش‌های مختلف توانستیم این پیک بار را کاهش دهیم. این کاهش در استان فارس ۳۰۰ مگابات بود.»

کارشناس مدیریت مصرف برق درباره‌ی سهم شهرستان گراش نیز گفت: «سهم شهرستان گراش در سال گذشته در این طرح ۴۵ ثبت نامی بود که ۱۷ اشتراک توانستتند در کار خود موفق باشند و امروز از آنها تقدیر خواهد شد.» او در پایان از ادامه این طرح نیز خبر داد: «این طرح همچنان ادامه خواهد داشت و اخیرا هم شرکت توانیر بودجه این طرح را تصویب کرده است.»

در پایان مراسم از خانم علی‌پناهی، مدیر نمونه، و خانم فولادی، معلم نمونه مدرسه خیرالنسا زاهدی، در طرح همیار برق دانش‌آموزی تقدیر شد.

طوبی توحیدی‌نژاد، فاطمه اسدی، فاطمه خورشیدی، فاطمه سپهر، نرگس شبان، سحر کشوری، زهرا پیام، فاطمه امین‌زاده، محبوبه عباسی، زینب محبی، زهرا نادرپور، مرضیه باقرپور، زهرا پاکدل، فاطمه عظیمی، زهرا عبدالهی و عاطفه قنبری، ۱۶ دانش‌آموز همیار برق بودند که لوح تقدیر و هدایایی دریافت کردند. هدیه‌های این همایش لامپ‌های کم‌مصرف بود که با موضوع همایش هم همخوانی داشت. هدیه ویژه این همایش یک دستگاه دوچرخه بود که با قرعه‌کشی بین این ۱۶ نفر به فاطمه امین‌زاده اهدا شد.

اجرای گرود سرود دانش‌آموزی، نمایش طنز آموزشی با موضوع صرفه‌جویی در مصرف برق با اجرای مجتبی سراجی و محمد نظامی، و مسابقه پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌هایی بود که در این همایش اجرا شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

6 نظر

  1. لامپ،کم مصرف فوق العاده سمی است،بطوریکه اگه شکست باید فورا محل رو ترک کنید،فقط تو ایران تولید و مصرف میشه و در همه کشورها ممنوع هست

  2. اینایی که لامپای کم مصرف تولید و تبلیغ میکنن فقط به فکر جیبشون هستن و بابابرقیا هم فقط به فکر کمباری برقن
    هیچکدوم سلامتی ملت واسه شون مهم نبوده و نیست.این لامپای کم مصرف میدونین از کی شروع کردن به تبلیغ برا استفاده؟!اون اوایل من گذرم به مرکز یکی از استانها افتاد هرجایی که رفتم هیچکدوم لامپ کم مصرف نداشتن، تازه از اون لامپای قدیمی که ما بهش میگیم گلپ استفاده می کردن، جای بسی تأسف است که هرچیزی که ضرر داره را بخاطر جنبه ی دیگرش روی شهرستانیها و پاینترش آزمایش می کنن.چقدر از چشم مردم بخاطر نور اون لامپای لعنتی آسیب دیده و …

  3. با سلام
    لامپ های کم مصرف و فلورسنت (مهتابی) ساختار تقریبا مشابهی دارند. معایب اونا پودر اکسید جیوه داخل حباب اوناست که سمیه.
    اگه تحقیق کنین می فهمین که استفاده از لامپ رشته ای در دنیا منسوخ شده.
    پیشنهاد می کنم از لامپ led که مضرات بسیار کمتری داره استفاده کنین.

  4. فکرشو بکنین بچه تون توی درس علم زیست شناسی جانوری و حشرات ، رتبه ی اول بیاره بعد جایزه ای که در رابطه با اون درس باشه یه عقرب زرد یا سیاه توی شیشه خیارشوری بکنن و درش هم ببندن و بهش جایزه بدن.عقربه دیگه میشه با دیدنش پی به عجایب خلقت خدا ببرین، درباره ش تحقیق علمی حضوری بکنین، وجه تشابهش را با بعضی انسانها بدونین و خیلی چیزای دیگه میتونین با نگهداریش یاد بگیرین.حالا شما اومدین جایزه همایشو یه چیزی دادین که به گفته خودتون محتویات داخلش سمیه!!! هیچ فرقی با اونه عقرب نداره تازه نیش عقرب که سرطانزا نیست.پس بهتره قبل از هر چیز به فکر سلامتی مردم باشین و برای کمباری برق ، فرهنگسازی استفاده درست از لامپ بی ضرر کنین.آیا با عقل جور درمیاد که از لامپ کم مصرف پرضرر استفاده کنیم و سلامتیمونو تهدید کنیم و بعد با یه دنیا استرس و غصه از مواجهه با عوارض آن بریم پولمونو صرف دوا و درمان بکنیم؟؟
    عقل و منطق حکم میکند که هر چه به ضرر و زیان انسان هست استفاده از آن درست نیست.حالا ظروف یکبار مصرف باشه یا لامپ کم مصرف ، هر دو از یک قماشند ، عاقلان دانند.ما هر چه به نفع سلامتمان هست استفاده می کنیم و فرهنگ صحیح استفاده از آنرا داریم.در ضمن بهتره برین جایزه ای که به اونا دادین عوضش کنین در غیر اینصورت بهشون ظلم کردین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top