- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

شورایاران پیگیر آسفالت کوچه‌های بافت قدیم

هفت‌برکه (گریشنا): آسفالت کوچه‌های بافت قدیم گراش مهمترین موضوع در جلسه شورایاران مناطق یک، دو و سه گراش با مهندس باقرزاده عضو شورای شهر گراش بود.

به گزارش کانال شهرداری گراش اولین جلسه مشترک شورایاران مناطق ۱، ۲ و ۳ شهر گراش ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۶ در شورای شهر گراش برگزار شد. در این جلسه با حضور اکبر باقرزاده عضو شورای شهر مسائل و مشکلات این محلات بررسی شد.

باقرزاده در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «این سه منطقه شامل بافت قدیم شهر می‌شود و یکی از مشکلات اساسی ما در بافت قدیم مساله آسفالت کوچه‌ها است. در این بخش آماده هستیم اگر اهالی یک کوچه ۳۰ درصد هزینه آسفالت را پرداخت کنند. ۷۰ درصد از سمت شهرداری هزینه کنیم و با یک کار جهادی مشکل این مناطق کاسته شود. در برخی کوچه‌های محله روباد این کار را شروع کرده‌ایم و برای مناطق دیگر هم آماده همکاری هستیم.»

یکی از مشکلات اساسی در این مناطق مساله تخریب آسفالت با جاری شدن فاضلاب منازل است. باقرزاده در این مورد گفت: «در مناطقی که از گریتینگ استفاده شده است به دلیل گیر کردن آشغال مشکل اهالی بیشتر شده است. به خاطر همین در کوچه‌ها از همان شیوه قبلی کانیوا وسط استفاده می‌کنیم و جوی در وسط کوچه تعبیه می‌شود.»

در منطقه دو که شامل پاسگاه قدیم و خیابان تمیز است. با هماهنگی اسماعیل اسماعیل‌نژاد قرار شد در بخشی از منطقه دو با همکاری اهالی محله دوربین مداربسته نصب شود و تاثیر این مساله در تامین امنیت مورد بررسی قرار گیرد.

از دیگر موضوعات مطرح شده مساله پارک محله در روباد است. باقرزاده از پیگیری این موضوع خبر داد: «قطعه‌ای زمینی در کوچه شماره ۷ محله روباد و نزدیکی مسجد امام سجاد(ع) در نظر گرفته شده است. با پیگیری شورایاران قرار شد با مالک زمین صحبت شود تا از این زمین به صورت موقت به عناون پارک محله‌ای استفاده کنیم. زیرا واقعا اهالی این منطقه از شهر از نبود فضای تفریحی رنج می‌برند.»

تبدیل زمینی روبه‌روی حسینیه اعظم به پارکینگ که پیش از این خبر آن در گریشنا منتشر شده بود از دیگر موضوعاتی است که قرار است شورایاران منطقه یک آن را پیگیری کنند.

پاقلعه منطقه یک، پاسگاه قدیم و خیابان تمیز منطقه دو و روباد منطقه سه طرح شورایاران را تشکیل می‌دهد.

[1]