- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

جعفرپور موافق عوارض خروج ۱۵۰ هزار تومانی

هفت‌برکه (گریشنا): پیش‌نهاد نماینده مردم لارستان، خنج و گراش تعیین عوارض خروج ثابت و به مقدار دو برابر عوارض فعلی است.

تعیین مبلغ عوارض خروج از کشور از روز تحویل بودجه ۱۳۹۷ به مجلس شورای اسلامی یکی از موارد بحث برانگیز بودجه بوده است. به ویژه مردم جنوب استان فارس به دلیل سفرهای کاری و خانوادگی به کشورهای حوزه خلیج فارس این بند از بودجه بیش از دیگر بندها پیگیر شده است. (یادداشت یک گراشی از دبی را بخونید) [1]

دکتر جمشید جعفرپور رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ کوتاهی به گریشنا در مورد مبلغ عوارض خروج از کشور گفت: «با عنایت به تردد تعداد قابل توجه افراد حوزه انتخابیه به خارج کشور ، که اکثر انها نیز برای امرار معاش خانواده از کشور خارج می‌شوند و تاجر و متمول نیستند، نظر اینجانب این است که عوارض خروج از کشور در هر بار به طور ثابت ۱۵۰ هزار تومان تعیین شود و پلکانی نباشد.»

پیش‌نهاد جعفرپور اعمال تخفیف برای برخی از افراد است: «به علاوه بیماران، مسافران زیارتی و ورزشکاران از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار باشند.»

با توجه به این که مبلغ عوارض خروج از کشور در حال حاضر ۷۵ هزار تومان است پیش‌نهاد نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس به معنی دو برابر شدن این مبلغ است. باید منتظر ماند که آیا جعفرپور در مورد این بخش از بودجه در صحن علنی صحبت خواهد کرد یا نه؟

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ [2] بر اساس لایحه تقدیمی دولت به مجلس در بودجه ۹۷ عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰ هزار‌ تومان افزایش پیدا می‌کند. بر این اساس در سفر دوم به خارج از کشور ۵۰ درصد این مبلغ بیشتر می‌شود و برای بار سوم و سفرهای بیشتر نیز این مبلغ به صد درصد افزایش پیدا می‌کند.

[3]