بستن

۲۰ هکتار بافت فرسوده گراش بازآفرینی می‌شود

هفت‌برکه (گریشنا): کمک دولت و مشارکت مردم برای بازآفرینی ۲۰ هکتار از بافت فرسوده و ناکارآمد شهر گراش موضوع اصلی نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری مصوب شد.

به گزارش حجت عابدی نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرستان گراش به ریاست اصغر فرودی فرماندار و با حضور معاون مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و روسا و مدیران عضو ستاد بازآفرینی شهری در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گراش: بازآفرینی بافت فرسوده در کاهش حاشیه‌نشینی موثر است

فرماندار گراش با بیان اینکه ۵۶ هکتار از بافت شهری گراش فرسوده و ناکار آمد است‌، اظهار داشت: بازآفرینی ۲۰ هکتار از بافت فرسوده شهر در دستور کار ستاد بازآفرینی شهری قرار گرفت.

اصغر فرودی با بیان اینکه بهره‌مند کردن محلات از حداقل امکانات و خدمات شهری هدف اصلی تشکیل این جلسه است، اظهار داشت: ستاد بازآفرینی پایدار شهری با رویکرد‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سلامت و احیاء بازسازی و نوسازی محلات به دنبال ارتقای کیفیت زندگی شهری در مناطق مورد هدف است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت های ستاد باز آفرینی شهری در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ی شهرستان تاکید کرد و افزود: طرح بازآفرینی شهری محله‌های محروم شهر گراش را متحول می‌کند.

اصغر فرودی فرماندار و رئیس ستاد بازآفرینی شهری، ساماندهی و احیای بافت‌های فرسوده در راستای جلوگیری از حاشیه‌نشینی که منجر به مشکلات اجتماعی شده است را یکی از اهداف این ستاد عنوان کرد و افزود: در واقع دولت تصمیم دارد با ارائه تسهیلات با مشارکت مردم و هم‌افزایی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه‌های مختلف مانند بهداشت، برق، آب، خدمات شهرداری، مخابرات و گاز، محلات ناکارآمد را به محلات آباد و قابل سکونت تبدیل کند.

مهندس مهرابی: سه و نیم درصد محدود شهر گراش بافت فرسوده است

مهندس مهرابی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی لارستان در این جلسه گفت:  بر اساس طرح جامع مصوب سال ۸۹ کل محدوده شهر گراش هزار و ۶۰۰ هکتار است که ۵۶ هکتار آن در بافت فرسوده و ناکار آمد قرار گرفته است.

سلمان مهرابی افزود: سه و نیم درصد از کل محدوده شهری گراش بافت فرسوده تشکیل داده است که عمدتا در محلات برق روز و پاقعله هستند. دولت در این طرح نقش حمایت‌گر و تسهیل‌گر دارد و مردم باید در این زمینه مشارکت کنند.

شهردار: گراش می‌تواند شهر پایلوت اجرای طرح‌های مشارکتی باشد

شهردار گراش گفت: در جلسه اخیر ستاد استانی با حضور معاون وزیر و مدیر کل راه و شهرسازی طرح‌ها و چالش‌های شهری گراش مورد بررسی قرار گرفت و در واقع هدف اصلی تشکیل این ستاد همکاری این ستاد در برقراری تعامل و هم افزایی تمام دستگاه های عضو در بافت‌های فرسوده شهری به منظور خدمات رسانی بیشتر است که متاسفانه بافت فرسوده امروزه به عنوان چالش مدیریتی مطرح است.

احمد فقیهی کیا دبیر ستاد بازآفرینی شهری همچنین از ارائه تخفیف ۵۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در دهه فجر خبر داد. وی اضافه کرد: در این جلسه پیشنهاد شد تا شهر گراش به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های مشارکتی مطرح و معرفی شود.

دکتر فتحی و باقر زاده اعضای شورای اسلامی شهر در این جلسه بر تسریع اجرای این طرح و ارائه تسهیلات دولتی تاکید کردند.

در این جلسه باز آفرینی ۲۰ هکتار از محدوده بافت فرسوده، ارائه پیشنهاد تخفیف ۵۰ درصدی انشعاب برق، آب و گاز در محدوده بافت ناکار آمد به مدیران کل استان، تهیه پکیج بازسازی بافت فرسوده و ارائه به بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران، پیشنهاد احداث پایگاه بهداشت در صورت موافقت وزارت خانه در محدوده ۲۰ هکتار با توجه به وجود سهمیه ساخت پایگاه بهداشت، اطلاع رسانی از دریافت تسهیلات حمایتی دولت، نیاز سنجی شهرداری در بافت فرسوده و بهسازی کوچه‌ها و معابر، ارائه پیشنهادات و نظرات دستگاه‌های خدمات رسان در جلسه بعد ستاد از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

3 نظر

  1. فرماندار محترم گراش
    مهندس سلمان مهرابی
    از سال ٩۵ تا اکنون مبلغی از اداره مسکن و شهرسازی گراش بابت تغدیه طلب داریم ولی کسی جوابگوی ما نیست از فرمانداری تقاضای راهنمایی دارم که باید برای احقاق حقوق قانونی و شرعی خودمان به کجا و چه مرجع قانونی باید مراجعه شود و ایا اداره یی به صرف اینکه ما نمیتوانبم و نمیدانبم چه جوری طلبمان را وصول کنیم نباید بدهی خود را ببردازد
    ایا برای فرمانداری زیبنده است که یکی از ادارات دولتی با قلدری پول سفارشات خود را ندهد
    اقای فرماندار خواهشا پیگیر حق ما باشید من به عنوان قیم یک یتبم که از ورثه صغیر است تقاضا میکنم احقاق حق کنید
    جناب مهندس سلمان مهرابی خود در جریان ندادن بدهی اداره راه و شهریازی گراش است ولی پیگیری ایشان هم نتبجه نداده است
    مجدانه خواهان قانونی و شرعی عمل کردن این اداره هستیم چون ادارات ویتربن نظام هستند

  2. سلام
    حالا یه بار با بخشش طلبت کار خیری در جهت خدمات مسکن وشهرسازی کرده باشی گذشت سیره مردان بزرگ هست

  3. متاسفانه همین تفکرات باعث عدم مطالبه خواهی گراشی ها شده. اگر نگاه کنید به لاری ها، قدرت نفوذ و پیگیری و طلب خواهی از دولت مثال زدنی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top