بستن

تخلفات اداری را پیامک کنید

هفت‌برکه (گریشنا): مدیرکل دفتر بازرسی استانداری فارس از راه‌اندازی کمیته رسیدگی به حقوق شهروندی در استانداری فارس خبر داد. او از مردم کل استان فارس دعوت کرد شکایات خودشان را از کارمندان و مدیران ادارات و دستگاه‌های مختلف به وسیله پیامک به شماره تلفن همراه ۰۹۰۲۸۴۰۴۶۰۶ گزارش دهند و با دریافت کد رهگیری، تا دست‌یابی به نتیجه، موضوع را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دارا کیانی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس با اشاره به آغاز به کار کمیته رسیدگی به حقوق شهروندی در استان گفت: «از مردم تقاضا داریم هرگونه سوء استفاده از مسئولیت و مقام دولتی و یا درخواست رشوه و تخلفات دیگر را با ارسال پیامک به این کمیته گزارش کنند.»

کیانی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: «بر اساس اختیاراتی که وزیر کشور بر اساس مفاد ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری به مدیران دفاتر بازرسی استانداری‌های سراسر کشور تفویض کرده، از ۲۰ دی‌ماه جاری، کمیته رسیدگی به حقوق شهروندی در استانداری فارس تشکیل شده است. این کمیته آماده‌ی رسیدگی به تخلفات اداری و بررسی آنها تا دست‌یابی به نتیجه قطعی است.»

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری فارس گفت: «افرادی که نسبت به شکایت از کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی اقدام کنند، با دریافت کد رهگیری تا پایان بررسی‌ها از روند پیگیری پرونده‌ها مطلع می‌شوند. در صورت نیاز، آنها به جلسات رسیدگی دعوت می‌شوند تا برای دقت بیشتر در فرآیند رسیدگی به شکایت حضور داشته باشند.»

مدیرکل دفتر بازرسی استانداری بیان کرد: «شهروندان می‌توانند هرگونه سوءاستفاده از پست و مقام دولتی، درخواست رشوه و هرگونه تخلفی را به وسیله پیامک به شماره تلفن همراه ۰۹۰۲۸۴۰۴۶۰۶ گزارش دهند و با دریافت کد رهگیری تا پایان و دستیابی به نتیجه، موضوع را پیگیری کنند.» او افزود: «هم‌زمان با آغاز به کار کمیته رسیدگی به حقوق شهروندی در استانداری فارس، تیم‌هایی به این منظور در شهرستان‌های استان فعال شده‌اند و هر روز تمام شکایت‌ها جمع‌بندی و بر اساس روندی مشخص به آنها رسیدگی می‌شود.»

کیانی افزود: «شماره تلفن اعلام شده محدود به شهروندان شیرازی نیست و همه هم‌استانی‌ها می‌توانند تخلف‌های دستگاه‌های اجرایی را با ارسال پیامک به این شماره گزارش کنند.»

بر اساس ماده ۹۱ و ۹۲ قانون مدیریت خدمات کشوری، اخذ رشوه و سوء استفاده از مقام اداری ممنوع است. همچنین استفاده از هرگونه امتیاز، تسهیلات، حق مشاوره، هدیه و موارد مشابه در مقابل انجام وظایف اداری و وظایف مرتبط با شغل توسط کارمندان دستگاه‌های اجرایی در تمام سطوح از افراد حقیقی و حقوقی به جز دستگاه‌های ذیربط خود تخلف محسوب می‌شود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

5 نظر

  1. مشکل خویش بر پیر مغان بردم دوش.
    حالا مثلا بالابالابالا دستیمون حق ما رو ضایع کنه به کی بگیم؟؟!!!!جوابش معلوووومهههه:همون «پیر مغان»حالا که اینجوریه از اولش میریم محضر پیر مغان.آخه چرا باید سر خودمونو به دردبیاریم؟!!!هاااااا؟؟؟؟؟

  2. جناب آقای مدیر کل بازرسی از این اقدام مردم پسند آن استانداری و زحمات جنابعالی تشکر و قدردانی می‌شود پیشنهادی دارم خدمت شما که در هر شهرستان دفتری و یا نماینده ای داشته باشید که مردم حضوری شکایت خود را مطرح کنند و اسناد و مدارک خود را ارائه دهند. طبق قانون بسیاری از مسولین رده بالا باید اموال و سرمایه خود را قبل از انتصابش باید ارایه دهند و بعد از پایان و یا عزل او نیز حسابرسی خواهد شد حدیث هم داریم که می‌فرماید باید از بوجود آوردن سوی ظن جلوگیری کرد الان خیلی از کارمندان ما در بعضی ادارات چنان وضع مالی خوبی پیدا کرده اند که شک و تردیدهایی در بین مردم بوجود آورده است میزان حقوق آنان مشخص است ولی دارایی آنان از ملک و ماشین و پس اندازش خیلی خیلی بیشتر از دریافتی حقوق آنان است خیلی‌ها ممکن است ارثیه برده باشند و یا خانواده متمکنی داشته باشند ولی بسیاری از شغل اداری خود بدست آورده اند که باید بررسی شود پیگیری شود که این کارمند یا مدیر و یا مسول چگونه صاحب این همه ثروت شده است حقوق و دارایی آنان محاسبه شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top