بستن

زندگی ۱۷۰ زوج با جهیزیه آسان سامان گرفت

هفت‌برکه (گریشنا): با اجرای ششمین مرحله از طرح توزیع جهیزیه آسان، تاکنون حدود ۱۷۰ زوج به کمک این طرح، زندگی خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش هفت‌برکه، اول بهمن‌ماه توزیع مرحله ششم طرح جهیزیه آسان انجام شد. این بار جهیزیه تهیه شده مستقیما به منزل زوج‌های جوان منتقل شد. حجت‌الاسلام محمد غلامی در مورد افراد مشمول در این طرح گفت: «برای اختصاص جهیزیه سه شرط گراشی بودن، ازدواج در سال جاری و استفاده نکردن از کمک‌های دیگر ارگان‌های خیریه را در نظر گرفته‌ایم.»

غلامی در مورد پیشینه این طرح می‌گوید: «طرح جهیزیه آسان از سال ۱۳۹۳ در هیات هفتگی محبان اهل بیت مسجد حضرت زینب سلام الله علیها شروع  و بعد به مسجد امام زین العابدین علیه السلام منتقل شد. در نظر داریم اگر سازمان تبلیغات اسلامی همکاری کند طرح هر مسجد یک جهزیه را برنامه‌ریزی کنیم تا در هر مسجد از خیرین همان منطقه و محله کمک بگیریم و صرف نیازمندان همان محله شود.»

یعقوب صادقی از مجریان طرح جهیزیه آسان در مورد افراد تحت پوشش این طرح می‌گوید: «در این چند سال در مجموع ۱۷۰ زوج از خدمات جهیزیه آسان استفاده کرده‌اند. از ابتدای امسال که کار را جدی‌تر پیگیری کرده‌ایم، ۸۶ نفر را شامل شده است که در دوره ششم که از ابتدای بهمن آغاز شده است تاکنون به ۲۲ نفر متقاضی عادی و ۱۰ نفر از سادات جهیزیه اهدا شده است.»

صادقی بر شناسایی افراد نیازمند تاکید کرد: «برای افراد متقاضی، از کمیته امداد خمینی، مرکز نیکوکاری و موسسه امام علی(ع) استعلام می‌گیریم و لیست را نیز برای موسسات خیریه می‌فرستیم. گاهی افراد از سوی این موسسات معرفی می‌شوند و گاهی هم با تحقیقات محلی افراد متقاضی تایید می‌شوند. در زمان تحویل جهیزیه هم سعی می‌کنیم که افراد دیگر، حتی گاهی خانواده خود دریافت کننده هم مطلع نشوند و آبروی افراد حفظ شود.»

جهیزیه شامل یخچال، ماشین لباس‌شویی، اجاق‌گاز پنج شعله، دو تخته فرش، سرویس ظرف و کمد جاکفشی و پنکه یا بخاری است. در مجموع تاکنون نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان خیرین به این طرح کمک کرده‌اند.

خیرین برای کمک به این طرح، و متقضایان برای دریافت جهیزیه آسان، می‌توانند به هیات امنای مسجد امام زین‌العابدین(ع) مراجعه کنند و یا کمک‌های خود را به حسابی در بانک انصار واریز کنند.

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top