بستن

پرواز بهزاد مریدی از فارس به تهران

هفت‌برکه (گریشنا): دکتر بهزاد مریدی بعد از سه سال مدیریت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران معرفی شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حکم سیدعباس صالحی خطاب به بهزاد مریدی آمده است:

«نظر به سوابق فرهنگی و تجربیات ارزنده جناب‌عالی، به موجب این حکم به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ‌دوست و هنرپرور استان تهران در مسیر رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.»

با رفتن مریدی به تهران غلامرضا یوسفی نژاد که پیش از این معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس را بر عهده داشت به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

آشناترین مدیرکل برای گراشی‌ها

بهزاد مریدی متولد شهر لار است و با شهر گراش نیز آشنایی کامل دارد. او پیش از مدیرکلی در شیراز در منطقه جنوب فارس آموزشگاه‌های زبان انگلیسی نیما را مدیریت می‌کرد. برگزاری همایش لارستان‌شناسی نیز از دیگر کارهای او پیش از حضور در وزارت فرهنگ بود.

مریدی از ۱۱ شهریور تا ۸ بهمن ۱۳۹۶ بیشتر از سه سال مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس بود. او در این مدت بیش از هر مدیرکل استانی دیگری به گراش سفر کرد. مریدی از دو دوره برگزاری جشنواره کل در مدت مدیریت او در یک دوره حضور داشت و برای کشوری شدن این جشنواره قول داد. اما جشنواره کل بعد از یک سال عدم برگزاری در دوره سیزدهم با حضور هشت استان برگزار شد و باید دید آیا گام نهایی ملی شدن این جشنواره برداشته می‌شود؟

مدیرکل فرهنگ فارس یک دوره در همایش هشتمین آفتاب و یک دوره در شب پایانی خونه کدیم ۲ نیز حضور داشت. حضورهایی که در کنار آن دیدارهای رسمی و غیر رسمی با هنرمندان برقرار می‌شد.

آخرین سفر او همراه به معاون وزیر و نماینده مجلس بود. مریدی در این سفر پیش‌نهاد برجسته کردن سه جشنواره در گراش را داد و درخواست کرد این جشنواره‌ها به تقویم فرهنگی کشور وارد شود. جشنواره فیلم کوتاه کل که امسال سیزدهمین دوره‌اش به صورت منطقه‌ای برگزار شد؛ همایش بزرگ رضوی هشتمین آفتاب که برای سومین گراش میزبان آن بود؛ و همچنین جشنواره هنرهای سنتی گل‌و‌گمپک که بعد از چندبار تعویق به فراموشی سپرده شد.

آرزوهای نابرآورده‌ی مریدی برای لار و گراش

 

شاید مهمترین اقدام مریدی برای گراش ارتقا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش بود. نمایندگی گراش بعد از چهارسال فعالیت در اردیبهشت ۱۳۹۶ سرانجام به اداره ارتقا پیدا کرد. (خبر در گریشنا)

اما سینمای گراش چندان خوش‌شناس نبود بعد از این که سینمای شهر قصه با کمک خیرین خریداری و از سوی شورای چهارم تحویل فرهنگ و ارشاد شد مریدی وعده داد این سینما را تجهیز خواهد کرد. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیداری از سینما گفت: «طبق وعده‌ای که داده‌ام، تمام تلاش خود را برای تجهیز این ساختمان انجام خواهیم داد. در زمان افتتاح هم با حضور یکی از معاونین وزیر از خیرینی که همکاری داشته‌اند تقدیر خواهد شد.» (خبر در گریشنا)  اما این وعده‌ها چندان عملی نشد و تجهیز سینما به تعویض دستگاه پخش و خرید وسایل سرمایشی محدود شد و تا امروز خبری از صندلی‌های نو و سیستم صوتی مناسب نیست. البته استقبال مردم از فیلم‌های سینما نیز در این امر موثر بود.

پروژه‌های ساخت سالن نمایش بلک باکس و گالری مستقل در گراش از وعده‌های سال اول مدیریت مریدی بود که سرانجامی پیدا نکرد. (خبر در گریشنا)

به نظر نمی‌رسد در سال‌های آینده فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مدیر آشنای دیگری از جنوب فارس داده باشد. شاید بتوان حضور مریدی را یک فرصت از دست‌ رفته دانست برای منطقه دانست. زیرا به نظر نمی‌رسد در لار هم وعده‌های و آرزوهای مریدی برای پیشرفت پروژه‌های فرهنگی این شهر چندان محقق شده باشد. چند روز پیش از پایان دوره مدیریت مریدی، آفتاب لارستان رسانه اصلاح‌طلبان لار در یادداشتی از عدنان کارگزارفرد نوشت: «تقریبا هیچ/ دستاوردهای فرهنگی روسای لاریِ کمیسیون فرهنگی مجلس و ارشاد فارس» تقریبا هیچ که نه شاید بهتر باشد بگویم: «آرزوهای نابراورده‌ی فرهنگی» تمام آنچه از بهزاد مریدی در گریشنا منتشر شده است را می‌توانید در این لینک مرور کنید. (+)

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. اگر جعفر پور نماینده نبود مریدی هیچکاه مدیرکل ارشاد فارس نمیشد و اگر جعفرپور رییس کمیسیون مجلس نمیشد مریدی ابدا مدیر کل ارشاد نمیشد

  2. حسنی در بخشدار خنج شدن حسین حسین شیری هم مخالف شدیدی بود صدا ضبط شده ایشان هنوز موجود است می توانید از خور حسین شیری بپرسید تا جزئیات و واقعیت را به شما بگوئید موارد زیادی از این دست در اختیار دارم در زمان خودش خواهم گفت خواهشها تحقیق کنید شاید من دروغ گفته باشم ایکاش صوت ضبط شده را پخش می کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top