بستن

سرطان قابل پیشگیری و درمان است

هفت برکه(گریشنا): سومین همایش پیشگیری و کنترل سرطان با حضور دکتر احمد عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، صبح هشتم بهمن ماه ۹۶ به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان، سومین همایش سالیانه پیشگیری و کنترل سرطان‌های شایع در منطقه با حضور دکتر عبدالهی رئیس دانشکده علوم پزشکی، دکتر رادفر قائم مقام معاونت بهداشتی،دکتر حیدری معاون درمان دانشکده، به همت معاونت بهداشتی دانشکده و با همکاری انجمن بیماران خاص باب الحوائج(ع)، مرکز پیشگیری از سرطان و مجمع خیرین سلامت گراش در سالن شیخ احمد انصاری برگزار شد.

در ابتدا دکتر رادفر، قائم مقام معاونت بهداشتی ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم در مورد اهمیت پیشگیری از بیماری سرطان مطالبی را عنوان کرد.

سپس دکتر وحید فروزان، پزشک عمومی و مسئول مرکز جامع سلامت در مورد روش‌های پیشگیری و اهمیت انجام غربالگری سرطان‌های کولورکتال، سرویکس و پستان و همچنین نحوه معاینات و خودآزمایی سرطان پستان با توجه به برنامه ایراپن آموزش داد.

در ادامه دکتر عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی و فوق تخصص جراحی سرطان ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران این همایش بزرگ و کم نظیر در خصوص تشخیص زود هنگام سرطان و استفاده از مداخلات درمانی مطالبی را بیان کرد. او شیوه‌ی زندگی سالم، تغذیه مناسب، ورزش، شاد بودن در زندگی، اصلاح باورهای نادرست برای پیشگیری از سرطان لازم و ضروری دانست.

سپس دکتر منوچهر حیدری، متخصص رادیولوژی و سرپرست معاونت درمان دانشکده درخصوص اهمیت استفاده از روش‌های تشخیصی تصویربرداری و لزوم انجام معاینات دوره‌ای با استفاده از سونوگرافی و ماموگرافی در پیشگیری و تشخیص زود هنگام سرطان ها تاکید کرد.

معصومه یار احمدی کارشناس ارشد تغذیه نیز به عنوان آخرین سخنران همایش در مورد اهمیت تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان ها مطالبی را ارائه داد.

در حاشیه این همایش محسن ایزدی، مسئول بیماری‌های غیر واگیر به عنوان دبیر همایش گفت: «این همایش در راستای پویش ملی مبارزه با سرطان با شعار ” سرطان قابل پیشگیری و درمان است”برای عموم برگزار شد.»

برگزاری جشنواره غذای سالم، مسابقه نقاشی و میز اطلاع رسانی غربالگری سرطان کولورکتال از برنامه های جانبی این همایش بود.

در پایان به قید قرعه به حاضرین در همایش و به نفرات برگزیده در جشنواره غذا و نقاشی جوایزی اهدا شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

4 نظر

  1. با سلام ئخسته نباشید
    ضمن تشکر وقدردانی از برگزار کنندگان این همایش بزرگ وپربار
    تا اونجایی که اطلاع دارم وتو همایش شرکت داشتم یکشنبه ۸ بهمن برگزار شده بود نه ۱۰ بهمن گریشنای عزیز..

  2. با سلام لطف کنید از برنامه غذایی یاد شده در گریشنا تصویر بذارید.
    بعد اگر تغذیه در بروز سرطان دخالت دارد چرا وزارت بهداشت سیب سلامت را بر روی نوشابه چیپس و پفک و … می زند.
    اصلا شما خاصیت سیب رو میفهمید که اینچنین دارید بدنامش میکنید!
    خواستم دلیل وزارت بهداشت رو از انجام چنین کارهایی متوجه بشم.ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top