بستن

خیر گراشی سه ساختمان علوم‌ پزشکی را می‌سازد

هفت‌برکه (گریشنا): خیر گراشی، با هزینه سه میلیارد تومان، سه ساختمان دیالیز، اورژانس ۱۱۵ و انتقال خون را در مجموعه علوم پزشکی گراش می‌سازد.

به گزارش حجت عابدی، مراسم کلنگ‌زنی سه ساختمان جدید علوم پزشکی گراش شنبه ۱۴ بهمن‌ماه با حضور فرماندار و مدیران شهرستان گراش برگزار شد. این ساختمان‌ها در مساحت ۱۵۰۰ متر در کمتر از دو سال ساخته خواهد شد.

دکتر سید جواد محقق، معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی گراش، اعلام کرد بانی خیر برای این پروژه‌ها سه میلیارد تومان هزینه خواهد کرد: «این مجموعه شامل سه ساختمان دیالیز، انتقال خون و اورژانس ۱۱۵ است. هر کدام از این ساختمان‌ها در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و در مجموع ۱۵ هزار متر مربع کنار هم ساخته می‌شود. ساختمان دیالیز با زیربنای ۶۴۰ متر با برآورد هزینه یک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون تومان، ساختمان اورژانس ۱۱۵ با زیربنای ۳۲۶ متر و برآورد هزینه ۵۲۰ میلیون تومان و ساختمان انتقال خون با زیربنای ۶۰۰ متر و برآورد هزینه حدود یک میلیارد تومان ساخته خواهند شد. با توجه به هزینه‌های آماده‌سازی زمین، برای سه ساختمان بیش از سه میلیارد تومان هزینه خواهد شد.»

فرماندار گراش در مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های علوم پزشکی گراش گفت: «تاکید دولت تدبیر و امید، گسترش روحیه امید در جامعه است. تزریق ناامیدی و یاس سم مهلک اجتماع است. چنین پروژه‌هایی که به همت خیرین کلنگ‌زنی می‌شود، نشانی از امید به آینده در بین مردم است و جا دارد از خیرین در داخل و خارج از کشور تشکر کنم.»

فرماندار گراش از مجمع خیرین و مجموعه علوم‌ پزشکی در جذب خیرین تشکر کرد و گفت: «ما دهه فجر امسال ۹۶ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهیم داشت. که از هزینه‌های آن از سه منبع اعتبارات دولتی، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی با هدف کسب سود و کمک‌های خیرین مانند همین پروژه تامین می‌شود. جا دارد از مجمع خیرین سلامت شهرستان و مجموعه علوم پزشکی که هماهنگی خوبی با خیرین دارند تشکر کنم. مجموعه علوم پزشکی در هماهنگ کردن نیات خیرین با برنامه‌ها و سیاست‌های وزارتخانه و کسب مجوزها بسیار موفق بوده‌اند.»

دیالیز رایگان با ۲۰ تخت

ساختمان‌های تازه در بخش غربی مجموعه علوم پزشکی گراش ساخته خواهد شد و ورودی آن از روبه‌روی بلوار الله‌قلی‌خان مقتدری در نظر گرفته شده است. اورژانس ۱۱۵ و انتقال خون در حال حاضر در بخشی از مجموعه بیمارستان گراش قرار دارند و بخش دیالیز بیمارستان نیز تنها پاسخگوی نیازهای بیماران شهرستان گراش است.

مهندس قاسمعلی وقارفرد، نماینده خیر، در مورد ضرورت ساخت این پروژه‌ها از سوی خیر گفت:‌ «مرکز انتقال خون گراش هم در حال حاضر دارای امکاناتی زیادی نیست و فقط عمل خون‌گیری در آن انجام می‌شود. اورژانس ۱۱۵ هم در یک اتاق در بیمارستان مستقر است. اما در مرکز جدید، امکاناتی همانند استقرار پزشک در نظر گرفته شده است و دسترسی اورژانس به داخل شهر و جاده‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند.»

وقارفرد پیش‌بینی کرد این مجموعه ۲۴ماهه به پایان برسد و عمل دیالیز به رایگان انجام شود: «بخش دیالیز بیمارستان در حال حاضر فقط دارای چهار تخت است، اما در محل جدید ۲۰ تخت در نظر گرفته شده است که می‌تواند جوابگوی بیماران منطقه باشد. قرار است خدمات دیالیز در این مرکز رایگان باشد. امیدواریم وزارت بهداشت با مشکلات بودجه‌ای روبه‌رو نشود و این خدمت به مردم ارائه شود. شرکتی از سوی وزارت بهداشت با بیمارستان گراش قرارداد دارد و بعد از اتمام ساختمان، تجهیزات دیالیز را مستقر می‌کند و عمل دیالیز را به رایگان برای بیماران نیازمند انجام خواهد داد.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

6 نظر

  1. خداوند رحمت کند پدر و مادر این خیر با فرهنگ و با سواد، همچنین خیر دنیا و آخرت نصیب ایشان ، فرزندان و مشاورانش گردد ، ان شا الله.

    علی هذا ، اردی های محترم نیز توجه داشته باشند پروژه خیر ساز میباشد ، یعنی ربطی به بودجه دولتی ندارد.لذا توجه داشته باشند بعد از اتمام پروژه ، برای گراش توی سایتهای منطقه “ظلما،ظلموا،ظلمتم” ، صرف نکنند و نگویند که ارد ، قرص استامنوفن ندارد ولی در گراش بخش دیالیز افتتاح میگردد . فلذا یه تکونی هم به خودتون بدین بد نیست…

  2. سلام ، آقای سید مجتبی ، بهتر است بدانید خیلی وقت است انسانیت در بین مسؤلین گراش مرده ، به عملکرد بعضی از ادارات نگاه کنید تا متوجه شوید ، گراشی و اردی و فداغی فقط دنبال عدالت هستند.

  3. تلاش های دکتر محقق در عرصه ی بهداشت و درمان واقعا ستودنی ست خدا رو شکر که افراد خیر به ایشون اعتماد دارن و باعث پیشرفت و آبادانی شهر میشوند

  4. سلام دوست من آقا سید مجتبی ما مردم ارد هیچ موقع نمیگیم چرا تو گراش کار خیر میکنن ما خواسته بحق خودمون می‌خواییم نه بیشتر دوست من وقتی مجوزی از یک وزارت خانه صادر میشه حتما بودجه اش هم در نظر گرفته میشه ما بر سر قرص استامینوفن دعوا نداریم خواهان حق خودمون هستیم نه بیشتر مسئولان گراشی بدانید ظلمی که در حق ارد میکنید بر هیچ کس پوشیده نیست نه بر خدا و نه بر مردم شریف ارد پس در این دنیا مسئولی در اون دنیا نمیتونی ظلم کنی بلکه باید جوابگوی مردم شریف ارد باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top