بستن

۵ کیلومتر از جاده چک‌چک افتتاح شد

هفت برکه(گریشنا): فاز اول جاده چک چک به طول پنج کیلومتر به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش هفت برکه،صبح امروز پانزدهم بهمن ماه ۹۶ فاز اول از جاده چک چک به طول ۵ کیلومتر با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، تنهایی‌پور، رییس اداره راه و شهرسازی گراش، شهردار و جمعی از روسای ادارات افتتاح شد.

جاده چک چک شهر گراش را از طریق روستاهای کنارزیارت و چک چک به ارد متصل می کند. طرح این جاده حدود سال ۱۳۸۷ پیش از شهرستان شدن گراش آغاز شد و چندین بار به دلایل مختلف انجام آن متوقف شده است. یک سال پیش فاز اول این پروژه در آستانه افتتاح قرار داشت (خبر در گریشنا) یک کیلومتر از جاده که در محدوده شهر قرار داشت اما آسفالت چهار کیلومتر دیگر تا امسال به تاخیر افتاد.

تنهایی‌پور: ۵ میلیارد تومان هزینه آسفالت فاز اول جاده چک چک بود

محمدباقر تنهایی‌پور، رییس اداره راه و شهرسازی گراش درباره پروژه جاده چک‌چک گفت: «این پروژه به طول ۳۵ کیلومتر است که گراش را به بخش‌های غربی وصل می‌کند، طول محور ۳۵ کیلیومتر است که ۱۵ کیلوکتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند ولی کوتاه شدن زمان سفر بیشتر از این ۱۵ کیلومتر است، در قطعه اول ۴ کیلومتر آسفالت شده است که ۸۰۰ متر آن به صورت دو بانده و امتداد بلوار شهدا که شهرداری زحمت کشیده است و اداره راه آن را آسفالت کرده است. در این پروژه بالغ بر ۲۶۷ هزار متر مربع سانتی متر اسفالت و ۵۷ هزار متر مکعب خاک‌ریزی و ۶ هزار  متر مکعب خاک‌برداری و ۱۰ دستگاه پل و ۷ هزار متر مکعب بیس کار شده است. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان آسفالت شده است.»

فرودی: جاده چک چک اهمیت اقتصادی فراوان دارد

اصغر فرودی، فرمانداری شهرستان گراش ضمن تشکر از اداره راه و شهرسازی برای انجام این پروژه گفت: «آسفالت جاده چک‌چک یکی از پروژه‌هایی است که مورد درخواست و تقاضای شدید مردم مرکز شهرستان است و ۱۵ کیلومتر مسیر دسترسی به بخش مرکزی و ارد را کوتاه‌تر و تسهیل می‌کند. این راه اهمیت اقتصادی فراوانی دارد.»

فرودی با اشاره به اینکه با پایان جاده گراش- اوز دستگاه‌های راهسازی به این بخش منتقل می‌شود افزود: «با پایان جاده گراش اوز و انتقال ماشین آلات و دستگاه به این بخش کار از سر گرفته می‌شود و ان شاالله شاهد پیشروی بیشتر در این قطعه در آینده خواهیم بود. مختصر اعتباری هم از محل پروژه‌های استانی در نظر گرفته‌ایم که در سال‌های آینده هم تامین خواهد شد.»

امروز قرار بود دو بانده شدن شش کیلومتر از جاده اوز – گراش نیز افتتاح شود. اما این پروژه در طرح استانی تعریف شده است و در فرصت دیگری افتتاح خواهد شد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top