بستن

بعد خیابان امام، شهرداری به سراغ پیاده‌رو بلوار سرداران رفت

هفت برکه(گریشنا): شهردار گراش در مراسم کلنگ‌زنی پیاده‌رو بلوار سرداران مهمترین پروژه‌های در دست اقدام شهرداری را معرفی کرد.

به گزارش هفت برکه، در مراسم صبح امروز یکشنبه پانزدهم بهمن‌ماه ۹۶ با حضور فرماندار شهرستان گراش، شهردار گراش و جمعی از مسئولین، مردم و کسبه کلنگ آغاز پروژه پیاده‌رو بلوار سرداران به زمین زده شد.

فقیهی‌کیا: پیاده روی در گراش کم است

مهندس احمد فقیهی‌کیا، شهردار گراش درباره جزییات پیش بینی شده در این پروژه گفت: «به دلیل اینکه قرار نبود امسال شهرداری در دهه فجر پروژه‌ای برای بهره‌برداری داشته باشد شاید می‌شد این مراسم را بهتر برگزار کرد. پروژه بهسازی پیاده‌رو بلوار سرداران در ادامه روند بهسازی پیاده‌روهای سطح شهر و جهت ترویج فرهنگ پیاده‌روی و سلامت جامعه انجام خواهد شد. در حال حاضر مشاغل مزاحم و تابلوهای تبلیغاتی در سطح پیاده‌روها باعث سد معبر و مشکل در رفت و آمد عابران پیاده شده که با اجرای این پروژه این مشکلات حل خواهد شد.»

شهردار گراش در مورد پروژه بهسازی پیاده‌روها گفت:‌ «آن چیزی در که در شهرسازی مهم است معابر شهری است که مردم را به پیاده‌روی تشویق می‌کند و متاسفانه در شهر گراش به ندرت می‌بینم که مردم اهل پیاده‌روی و یا قدم زدن در معابر شهری باشند. در حال حاضر بهسازی معابر شهری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه در حال اجراست. پیش از این پیاده‌روهای بلوار معلم و خیابان امام (ره) جمعا به مساحت ۸۴۵۰ متر مربع و با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بهسازی شده که موجب رضایتمندی شهروندان قرار گرفته است. عملیات بهسازی جداول و کف‌پوش پیاده رو خیابان امام خمینی (ره) همچنان ادامه دارد.»

مهندس فقیهی‌کیا با اشاره به دیگر پروژه‌های در حال انجام شهرداری که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید گفت: «مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری هفت‌برکه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان که قرارداد با پیمانکار منعقد شده و عملیات بهسازی آن آغاز گردیده از جمله پروژه‌های مهم در حال انجام است که با نظارت میراث فرهنگی و رویکرد میراثی احداث می‌گردد. پروژه کف و پوش و جدول خیابان امام که با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته شده است و بخش اول آن کار شده و سعی داریم قبل از عید تمام شود. تملک بازار مرکزی گراش با پرداخت هزینه ۶۵۰ میلیون تومان، زیرسازی و آسفالت ادامه بلوار فلسطین و سایر معابر شهر، سنگ فرش و دیواره سنگی خیابان شهدای گمنام، موزائیک فرش بلوار معلم، کف پوش رفوژ بلوار سعادت، اجرای رفوژ وسط بلوار خلیج فارس از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری است. طرح درختکاری و احداث آبشار کلات، پارک بانوان، باغ گلها و باغ سنتی ایرانی از دیگر طرحی‌های در دست اقدام شهرداری است.»

فرودی: گراش باید قطب گردشگری و تجاری شود

اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش با اشاره به اینکه این پروژه مربوط به شورا هم است و خودشان در مراسم نیستند گفت: «مرسوم است که در دهه فجر هم افتتاحیه داشته باشیم و هم کلنگ‌زنی، اینکه شهرداری پروژه‌ای نداشته باشد من به شهردار هم این مسئله را گفتم که  ۲۰ میلیارد تومان از بودجه‌ها سهم شهرداری است و نمی‌شود که پروژه‌ای برای افتتاح نداشته باشد هر چند عذر شهردار درست بود ولی امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد پروژهای خوبی از شهرداری باشیم. پروژه بسیار خوبی را شهرداری شروع کرده است که آن هم سامان دهی معابر شهری است که حقیقتا جای تقدیر و تشکر دارد، از ابتدایی که جناب فقیهی‌کیا به گراش است روحیه نشاط و سرزندگی را در شهر می‌بینیم که امیدوارم تداوم داشته باشد.»

فرماندار شهرستان در ادامه با بیان اینکه شهرستان گراش و مرکز شهرستان قابلیت تبدیل به یک قطب تفریحی و گردشگری را دارد افزود: «به حمدالله به لحاظ تجاری در منطقه زبان زد هستیم و به لحاظ گرشگری هم با فراهم کردن زیر ساخت زمینه برای آن باید فراهم کنیم و این زمینه برای امور تجاری و تفریحی فراهم است و عمده وظایف دستگاه‌های اجاری و به خصوص شهرداری است که زمینه را فراهم کند.»

پس از این مراسم، فاز اول جاده گراش – چک چک، محور اصلی اتصال بخش مرکزی به سایر بخش‌های شهرستان افتتاح گردید که پیش از این شهرداری گراش، با همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان رفوژ وسط این فاز از پروژه را به طول ۸۰۰ متر انجام داده است.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

9 نظر

  1. جناب فرماندار
    لطفا بفرمایید این مسئله که به لحاظ تجاری زبان زد هستیم یعنی چه؟!
    منظورتون تعداد واحد تجاری موجود در شهر؟! که نیست
    رونق اقتصادی موجود در شهر؟! که نیست
    پیشاپیش سپاسگذارم که این‌قدر پاسخ‌گو سوالات مردم هستی?

  2. و این‌که یه حرف دیگه که جا موند بگم اینه‌که
    واسه درست کردن یه پیاده رو‌که کلنگ زنی نمی‌خواست که این‌تعداد مسئولین اداره جمع شدن چن‌تا کلنگ زدن
    یه کارگر ساده هم ازش بر میومد
    بهتر بود بجای این‌کار تو‌اداره‌هاشون می‌موندن مشکلات ارباب رجوع رو سروسامون میدادن

  3. اینایى که در عکس هستند همیشه هستند
    خدا بهشون قوت بده همیشه باشن همینطور عکس دسته جمعى بگیرن …

    از عکاس هاى محترم میخوام هر وقت … توانستن
    عکس بدبختى و درد ملت را بگیرن
    عکس خیابانهایى بگیرن که جون خیلی از جوانهاى مارا گرفته
    عکس بى قانونى بگیرن
    عکس خانه هایى که میترسن بدون قفل زندگی کنند
    عکس سرمایه هاى مردم بگیرن که اینا باهاشون عکس یاد گارى مى گیرن
    عکس تجارهایى بگیرن که میترسن هزینه کنند
    عکس جوونهایى بگیرن که شب تا صبح از بیکارى خیابانها را وجب میکنند و رو به مواد میارن

    حرف واسه گفتن زیاده …
    بگذار همه این ادمها همیشه باشن و بازم عکس بگیرن وبخدن به ریش ما

  4. ابشار کلات اب گراش رو نابود میکنه
    چرا دست از سر کلات بر نمیدارین
    زمانی گفتن میخواهیم توی بخش کشاورزی حرفی داشته باشیم امدن زمین واگذار کردن حالا داریم نتیجش میبینیم خشک شدن اب زیر زمینی و نابودی تمام دشتها
    ابشار کلات جز دستاورد تخریب برای گراش چیزی نداره نابودی اب اب انبارها و باز دست درازی کردن به اب زیر زمینی
    چه ادم بی سوادی داره فشار میاره به شهرداری که باید احتما ابشار درست بشه توی گراش که در تابستان تخم مرغ اب پز میشه چه برسه به اب ابشار کلات کمی فکر کنید گراش به حرف چندتا ادم بی سواد گوش ندین تا بیشتر از این خشکی گراش رو نبینیم

    1. سلام قولامن رب رحیم
      برای جلوگیری ازهدررفت وتبخیر آب آبشار کلات راه حل ساده ای وجود دارد ونیازی به سوادوبی سوادی نیست:فقط بعدازغروب آفتاب صرفا برای زیبایی نمای کلات وتفریح مردم،آبشارفعاله ودرطول روزضمن درب پوش گذاشتن برحوضچه آبشار،ازعملکردآن خودداری می شودکما اینکه این متددرکلات کرمان نیزاجرامی شود که موردرضایت عموم مردم می باشدوباضرس قاطع می توان گفت یکی ازبهترین وشلوغ ترین مکان تفرج مردم خواهدشد.
      همیشه موید باشید

  5. سلام به همه دوستان منم موندم اگه گراش این همه خیر نداشت چکار می کردیم ولی مطمئنم که الان دهی بیشتر نبودیم شما نگاه کنید سه تابلو که تو دانشگاه علوم پزشکی زدند وقراره بسازندرو تابلو نوشته توسط خیر و خیلی کارهای دیگه ولی مسئولین محترم گراش هروقت فرمودید اینقد اعتبار از دولت گرفتیم بهتون میگیم مرحبا و آفرین تازه کل گراش کنارپروژه دولت ساز میایستیم و عکس یادگاری می گیریم

  6. مسیولین محترم اگه دوست داشتن و میلشون کشید یه بار هم از خیابون بسیج رفت و امد کنن تا از اسفالت چهل تیکه اونجا و بوی بد اشغال و منظره کریح زباله های اخر خیابان بسیج هم مستفیض بشن بجای اینکه مدام ظاهر شهر و زیبا کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top