بستن

تماشاگران ۹ شب به «وسواس» خندیدند

هفت برکه(گریشنا): به مناسبت دهه فجر نمایش «وسواس» به نویسندگی و کارگردانی محمد هنرمند به مدت ۹ شب از ۱۷ تا ۲۵ بهمن بهمن ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در سالن سراجی اجر شد.

به گزارش هفت برکه، امسال در دهه فجر تنها گروه نمایشی گریش به سرپرستی احمدرضا حیدری در دهه فجر نمایش وسواس را به اجرا در آورد. که این اجرا با استقبال پرشور مردم مواجه شد.

احمدرضا حیدری، سرپرست گروه نمایشی گریش و یکی از بازیگران این نمایش با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از این نمایش گفت: «استقبال بسیار خوبی از این نمایش شد و تمامی شب‌ها ظرفیت سالن تکمیل و صندلی اضافه هم چیده می‌شد، حتی در شب‌های اول استقبال مردم تا حدی بود که تعداد بسیار زیادی در پشت در می‌ماندند. به نظر من نقاط قوت نمایش وسواس می‌توانست دو چیز باشد، مهمترین دلیل استقبال خوب از این نمایش این بود که اولین نمایش طنزی بود که متن داشت و دیگری موضوع نمایش، موضوع روز جامعه بود و تماشاگرها می‌توانستند با این نمایش راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.»

حیدری در مورد کارهای بعدی خود می‌گوید: «سعی کرده‌ام مثل چندین سال گذشته خودمان را به ایام بهمن و اجرای جنگ‌های شادی محدود نکنیم. خوشبختانه حرکت‌های مثبتی از طرف اعضای انجمن نمایش شهرستان و رئیس انجمن نمایش شهرستان گراش، علی فخری صورت گرفته است که امیدواریم روند رو به رشدی را در عرصه تئاتر شاهد باشیم، بنده به آینده تئاتر در شهر امیدوارم. انشاالله با برنامه‌ریزی‌هایی که باهمکاران خواهیم داشت شاهد چندین اجرای تئاتر در سطح شهرستان خواهیم بود.»

محمد هنرمند، نویسنده و کارگردان نمایش وسواس با بیان این که موضوع نمایش وسواس عامه پسند بود: «خدا را شکر استقبال مردم عالی بود و اکثر کسانی که از آن‌ها در رابطه با نمایش و کیفیت نمایش سوال می‌کردم همه رضایت داشتند و می‌گفتند کاری متفاوت در این چند سال اخیر بوده و به موضوعی پرداخته شده که اغلب خانواده‌ها درگیرش هستند، حالا نه مثل عمه گلی ولی در کل یه جورایی با یک نوع خاص وسواس درگیر هستند. نمایش وسواس نمایشی بود عامه پسند که هر سن و سالی که می‌آمدند سالن از دیدن نمایش لذت می‌بردند.»

هنرمند در مورد ایده نمایشنامه گفت: «من تقریبا دو سال قبل موضوع نمایش وسواس به فکرم افتاد و آن زمان تقریبا ۱۵یا۲۰ صفحه به طور اتفاقی نوشتم. اولش در ذهنم این بود که به صورت داستان ادامه دهم تا این که یک روز به فکرم افتاد که به صورت نمایش به اجرا در آورم. با همفکری آقای حیدری تقریبا بازیگران جور شدند و در کمتر از دوماه کار تقریبا بسته شد. جا دارد اینجا از همه بازیگران تشکر داشته باشم. همچنین از چهره‌های هنری شهر آقایان علی فخری، محمود علیپور، میثم صمیمی و رحیم غفوری که واقعا اگه دلگرمی این دوستان نبود شاید کار به این قشنگی انجام نمی‌گرفت.»

نویسنده نمایش وسواس در پایان افزود: «نمایش جدید هم در دست نوشتن دارم که این بار نه به صورت نمایش طنز بلکه بصورت تئاتر است که بتوانم در آن به معضلاتی مانند طلاق، اعتیاد و بزهکاری‌های جامعه بپردازم.»

احمدرضا حیدری، علی مهرزاده، قاسم ظرافت، محمد جهاندیده، نسرین زارعی و ندا حسنی از بازیگران این نمایش بودند. علی شهریاری و قاسم محمودی نیز از دیگر بازیگرانی بودند که در این نمایش اجرا داشتند.

دکور نمایش وسواس نیز کاری از محمد رستم‌پور بود که به طراحی و اجرا در آمد.

عکس‌هایی از شب‌های اجرای نمایش را از لنز دوربین مجید افشار، عکاس موسسه هفت برکه و مریم باقری، از تماشاگران این نمایش با هم می‌بینیم.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

6 نظر

  1. اول باید تشکر کنم از همه کسانی که به هر نحوی باعث شادی دل میشن ــــــــــــــــــــــ دوم عرض خسته نبتشید خدمت خانم شرقی بابت مجری گری و گزارش خوبشون ــــــــــــــــــــــــــــ سوم اگه تو گزارشتون کمتر جانبداری از افراد خاص و تاکید بر مجری گری خودتون زیاد نبود بیشتر مورد پسند قرار میگرفت ــــــــــــــــــــ با تشکر ـــــــــــــــــ پرنده مهاجرـــــــــ

    1. سلام، وقتتون بخیر
      ممنونم از توجه شما به گزارش پرنده مهاجر
      هیچ جانب داری در گزارش شکل نگرفته و هدف ما بیشتر معرفی تمام بخش‌ها و عوامل بود، بازم هم اگر بخشی از گزارش باعث شد برداشت این رو داشته باشید که جانب داری صورت گرفته من از شما عذرخواهی می‌کنم و حتما گزارش رو اصلاح می‌کنم.
      بازم از شما ممنونم

  2. باسلام؛
    سرکار خانم شرقی ضمن خدا قوت؛لازم دیدم نکته ای را خدمت شما بزرگوار توصیه کنم و اون اینکه ، اگر مطلبی در قالب نقد و بررسی قرار گرفت حذف آن راهکار اثبات باطن کلام نیست ، بدین معنی که اگر همچنانی که عرض کردید هدف تشریح ابعاد برنامه بوده توضیح بجای این مطلب برای خواننده کفایت میکند اما اگر به واقع به این مطلب صحّه گذاشته شد ، بله هدف از این فعل همان شکل دیگری که گفته شده است را داشته که این سوال مطرح میگردد ، که پس چه نیازی و چرا جهات دیگر نیز که جزئی از همین موضوع بوده نیاز به تشریح داشته ؟این در حالیست که شما با بزرگواری هر چند غیر منصفانه در جهت رفع سوء برداشتی برآمدید که مطلقا بجا و اثبات شده از درک کامل نسبت به شخصیت شما نبوده و نیست.(تعریف اگر بجا باشد لازم و ضروری است و اگر غیر منصفانه باشد ابتدا با توضیح و تشریح و اگر مورد توجه و بازخورد مناسب قرار نگرفت روا نیست بر حذف یک نکته ی بجا ، تا باطنش اثبات شود.)در پناه خداوند محفوظ باشید.

  3. کجای دنیا اسم اوردن از عوامل تعریف و تمجدیده!!!
    خانم شرقی فقط توی گزارش نوشته بود که مسابقه اجرا شده و مجری هم فلانی بوده…و این بخشی از تشریح و معرفی بخشهای برنامه برای مخاطب به حساب میاد.
    در تعجبم از اونایی که بخاطر اینکه اسمشون تو لیست نبوده یا هر مسئله دیگه ای میان کامنت تخریبی میزارن یا از جملات عوام فریب استفاده میکنند تا مثلا خودشونو مطرح جلوه بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top