بستن

باقرزاده: نمایشگاه‌ بهاره نباید به اصناف بومی ضربه بزند

هفت‌برکه (گریشنا): برگزاری نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در مرحله مذاکره است. یک عضو شورای شهر گراش معتقد است این نمایشگاه‌ها نباید به واحدهای صنفی شهرستان گراش آسیب برساند.

اکبر باقرزاده شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در حاشیه جلسه کنترل و تنظیم بازار در گفتگو با کانال خبری رخداد گراش، گفت: نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا نباید باعث آسیب رساندن به واحد‌های صنفی در شهرستان گراش شود

اکبر باقرزاده عضو شورای اسلامی شهر گراش با تاکید بر این که نمایشگاه‌های بهاره عرضه مستقیم کالا باید با مشارکت واحدهای مختلف صنفی بومی در شهر گراش همراه باشد، تصریح کرد: تنظیم بازار و تسهیل خرید مایحتاج عمومی از عمده اهداف برپایی این نمایشگاه‌ها است که باید تلاش کرد واحد‌های مختلف صنفی بومی در برپایی این گونه نمایشگاه‌ها با ارائه محصولات باکیفیت مشارکت گسترده داشته باشند و امیدواریم با دور اندیشی در این زمینه و جلوگیری از آسیب‌رسانی به واحدهای صنفی، در آینده شاهد برپایی نمایشگاه دائمی محصولات بومی وحداهای مختلف صنفی در شهر گراش باشیم.

باقرزاده با بیان اینکه باید کنترل و نظارت بر راه‌اندازی و فروش اجناس در فروشگاه‌های بهاره به خصوص قبل از ایام عید به صورت جدی باشد، اظهار داشت: ارائه کالاهای بی کیفیت در نمایشگاه‌های بهاره به اعتماد مردم ضربه می‌زند.

این عضو شورای اسلامی شهر گراش واکاوی تهدیدها و فرصت‌های نمایشگاه‌های بهاره را ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین ایام سال برای کسبه و اصناف به ماه اسفند و روزهای پایانی منتهی به انتهای سال معطوف می‌شود اهمیت این مقطع سال در سالیان اخیر به مراتب بیشتر شده، زیرا بخش قابل توجهی از صنوف پس از ماه‌ها دست و پنجه نرم کردن با کسادی و رکود، امیدوار هستند تا سهمی از فروش کالا و محصولات مورد نیاز خانواده‌ها را در ایام نوروز به خود اختصاص دهند، امری که می‌تواند تا حدودی مشکلات و تنگناهای فعالان اقتصادی را تعدیل و مرتفع کند و ما نباید در کنار تنظیم بازار به این مساله بی توجهی کنیم.

این عضو شورای شهر پیش‌نهاد کرد در صورت برگزاری نمایشگاه، اصناف گراش از این فرصت استفاده کنند: «اگر نمایشگاه برگزار شد. کسبه و اصناف گراش می‌توانند با دادن تخفیف‌های مناسب در نمایشگاه شرکت کنند و سهم اصلی را در فروش نمایشگاه به دست بیاورند.»

اردیبهشت‌ماه امسال نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در پارک شهر گراش برگزار شد. (گزارش در گریشنا) ولی دو ماه پیش برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم مبل با اعتراض صنف فروشندگان مبل در گراش لغو شد. دوره‌های گذشته برگزاری نمایشگاه‌های فصلی نیز با انتقاد برخی از کسبه و اصناف گراش روبه‌رو شده بود.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

7 نظر

  1. درود بر اقای باقرزاده دلسوز شهرستان من هم کسبه بازار بودم ولی الان نیستم هرسال با نمایشگاه بد جور ضرر میکردم ولی خیلی اعتراض میکردیم نبود گوش شنوا خداکنه این نمایشگاه پرپا نشود چون کاسب کارامون بدجور ضرر میکنن اخه یک سال چشم بهم میزنن که اخر سال بازارشون خوب بشه امد وارم اقای باقرزاده با همکاراشون جلو این نمایشگاه بگیرن

  2. باسلام.ماهمیشه چشم انتظار نمایشگاه زدن هستیم.که هم جنس بعضی از مغازه ها خوبه و هم قیمت هاش مناسبتره.انشاالله که بزنن و انشاالله کسبه های محترم گراش هم قیمت اجناس هاشون رو پایین تر بیارن تا ملت گراش نرن قشم و دهشیخ و لار و خریدهاشونو فقط تو گراش انجام بدن.گرونفروشی انشاالله ریشه کن بشه واسه همیشه از گراش.

  3. بازاریان باید قیمت اجناس رو تعدیل کنن . اجناس تو گراش قیمت بالایی دارن.به همین خاطر مردم اشتیاق بیشتری به خرید در شهر های همجوار دارن و یا حتی قشم و شیراز ؛پس بدیهی است که استقبال از نمایشگاه عرضه کالا یا مبلمان زیاد میشه

  4. با سلام من تو گراش ١۵ سال کاسبم از تمام مناطق اطراف میان گراش خرید میکنن چه از لار که ٧٠٪‏ مشتری های من هستن تا به اوز و خنج و جاهای دیگه گرفته این که بیان نمایشگاه بزنن تو ١ هفته جنس اشغال بدن به مردم خوبه روزه اول نمایشگاه لوستر دادن به مشتری ۵۶٠ تومان روزه اخر که میخوان جمع کنن برن می فروشن ٢٠٠ تومان. از تهران بیان کلاه سرمون بزارن برن خوبه؟ یا یه جنس خوب با یه قیمت مناسب از گراش بگیریم بهتره؟ همه تو گراش گران فروش نیستن که بخوان پای بقیه بسوزن

  5. با سلام. من خودم کاسب هستم و دو سال هست که غرفه نمایشگاه رو میگیرم، با این که در ایام نمایشگاه فروش مغازه پایین میاد ولی غرفه نمایشگاه جبران میکنه، بنظر من حتما باید هر سال یک یا دوبار نمایشگاه برپاشه توی گراش، اینجوری از شهرهای خیلی دورتر هم واسه خرید میان.

  6. اولا که این نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نیست
    ثانیا مگه میشه این نمایشگاه ها بدون ضربه زدن به اقتصاد کاسبان شهر باشه؟
    ثالثا تا جایی که من اطلاع دارم،اصناف شهرستان گراش به عنوان مجری برگزار کننده نمایشگاه،مخالف برپایی نمایشگاه بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top