بستن

مراسمی برای عاشقان کتاب در هفته‌ی کتاب

هفت‌برکه – گریشنا: مراسم بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی آبشار اندیشه برگزار شد.

به گزارش حسن رهبر، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، این مراسم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور مسئولان و روسای ادارات شهرستان و علاقه‌مندان به کتاب و اهالی فرهنگ برگزار شد. ارائه گزارش در مورد عملکرد اداره کتابخانه‌ها، معرفی چند کتاب، سخنرانی در مورد کتابشناسی، و تقدیر از اعضای برتر کتابخانه‌های عمومی شهرستان و برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی از بخش‌خای این برنامه بود.

در ابتدای این مراسم، حسن رهبر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گراش، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تشکر از حضور کتابدوستان و مسئولان شهرستان، به ارائه گزارشی از پیشبرد اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ در حوزه کتابخانه های عمومی پرداخت و عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه زیربنای کتابخانه‌ای شهرستان گراش در رده دوم استان قرار دارد و با افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی شهر که به مشارکت خیر محترم کتابخانه‌ساز خانواده مرحوم حاج رضا عظیمی و انجمن کتابخانه‌های عمومی در دست ساخت است، به زودی به مقام اول استان خواهیم رسید. وی با اشاره به سرانه ترسیم شده در سند چشم انداز در سه حوزه امانت، عضویت و منابع، ابراز امیدواری کرد در آینده بتوان در همه این حوزه‌ها به موفقیت‌های بیشتری دست یافت.

در بخش معرفی کتاب‌ها، محمد خواجه‌پور، از فعالان رسانه‌ای شهر، به معرفی کتاب فهم جامعه مدرن پرداخت و تلقی‌های مختلف از فرهنگ را مورد اشاره قرار داد. در ادامه خسرو جمالیان، از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی، به معرفی کتاب سفرنامه ابن بطوطه پرداخت و قسمت‌هایی از این کتاب به خصوص در باب سفر ابن بطوطه به منطقه لارستان را برای حاضرین خواند.

در ادامه عبدالعلی صلاحی، پژوهشگر و نویسنده، به ایراد سخنرانی در مورد مطبوعات و کتابشناسی جنوب مرکزی ایران پرداخت و از کتاب‌های آماده بنیاد کهن‌پارسیان برای انتشار سخن گفت و با اشاره به بودجه‌های کم فرهنگی عنوان کرد: تاکنون با کمک همکاران ۱۲ عنوان کتاب درباره منطقه به ویژه گراش نگاشته است که تنها موفق به چاپ کتاب جامعه‌شناسی گراش شده‌ایم.

در پایان مراسم نیز از برترین اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان و همچنین برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور مسئولان شهرستان و اهالی فرهنگ تجلیل شد. اسامی افراد تقدیرشده را در این خبر گریشنا بخوانید.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top