بستن

۱۱ کارگاه در شهرک صنعتی گراش فعال هستند

هفت برکه (گریشنا): از ۴۵ قرارداد واگذاری زمین در شهرک صنعتی گراش، ۱۱ کارگاه فعال هستند. تولید فنس پارس تازه‌ترین کارگاه افتتاح شده در این شهرک است.

به گزارش هفت برکه، صبح دیروز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۹۷  احد فتوحی، مدیر کل شهرک‌های صنعتی استان فارس در سفر به گراش از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی گراش بازدید و مشکلات صنعتگران را بررسی کرد. این بازدید با حضور اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش و جمعی از روسای ادارت گراش ساعت ۹ صبح انجام شد و در ادامه جلسه‌ای در مورد بررسی مسائل و مشکلات شهرک صنعتی در یکی از واحدهای تولیدی شهرک برگزار شد.

حذف نقاط حادثه خیز ورودی شهرک صنعتی، تقویت روشنایی، راه اندازی شبکه اینترنت، تامین آب شیرین، تسهیل در خدمات اداری و ارائه تسهیلات بانکی از مهمترین خواسته‌های صنعت گران و تولید کنندگان بود که در بازدید فرماندار و مدیر کل شهرک‌های صنعتی فارس از شهرک صنعتی گراش مطرح شد.

در این بازدیدی کارگاه تولید فنس پارس افتتاح شد. در این کارگاه فنس‌های فلزی برای حصارکشی دور باغ و فوتبال‌های ورزشی تولید می‌شود. علی‌اصغر کارگر، مالک کارگاه گفت: «در حال حاضر چهار نفر در کارگاه مشغول به کار هستند.در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع محل جدید تولیدی فنس و صنایع مفتولی پارس نیز کلنگ‌زنی شد. این کارگاه جدید در یک سال آینده آماده می‌شود و به جز فنس، سیم خاردار و انواع محصولات مفتولی را تولید خواهیم کرد.»

فتوحی: از ۴۵ قرارداد شهرک صنعتی گراش ۱۱ واحد به بهره‌برداری رسیده است

فتوحی، مدیر کل شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به این که امسال سال حمایت از کالای ایرانی است افزود: «شهرک صنعتی گراش دارای ۴۵ قرارداد است که ۱۱ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است و مابقی هم در حال ساخت و ساز است و مشوق‌های خوبی هم برای صنعتگران و سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌ایم از جمله بخش نقدی را به ده درصد کاهش و اقساط را به ۴۲ ماه افزایش داده‌ایم. در صورتی هم که واحد به بهره‎برداری برسد طی یک برنامه زمان بندی ۵۰ درصد اسناد تعهدی را به عنوان مشوق به آن‌ها عودت می‌دهیم.»

مدیر کل شهرک‌های صنعتی استان در ادامه به عمده‌ترین مشکلات شهرک صنعتی گراش پرداخت و اظهار داشت: «عمده‌ترین مشکلاتی که وجود داشت بحث روشنایی است. روشنایی در جاده اصلی وجود دارد  که تقاضا دارند در خیابان‌های فرعی هم این روشنایی امتداد پیدا کند. بحث آب شرب که وضعیت مناسبی ندارد در شهرک صنعتی برای این قسمت باید یک آب شیرین‌کن تامین کنیم که رایزنی‌ها با فرمانداری انجام شد که اعتبارات را تامین کنیم و تا سال آینده بتواینم آب شیرین‌کن را روی خط سوار کنیم.»

فتوحی در پایان گفت: «سند واحدهای صنعتی برای بانک‌ها آماده شده است که می‌توانند برای اخذ تسهیلات و توسعه آن‌ها  استفاده کنند و راه هم قرار است که بازبینی شود و در صورتی که آن راه از استانداردهای لازم برخوردار باشد حتما اقدام خواهد شد.»

اصغر فرودی، فرماندار گراش در دیدار با فتوحی مدیر کل شهرک‌های صنعتی استان فارس بر توسعه زیرساخت‌های شهرک صنعتی گراش و رفع موانع تولیدات در این شهرستان تاکید کرد.

فرماندار گراش در بازدید از واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی این شهرستان حمایت از تولید و  تقویت بخش صنعت را یکی از اولویت‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: «همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ملزم به همکاری همه جانبه با سرمایه گذاران و رفع موانع تولید هستند.»

اصغر فرودی با بیان اینکه شهر صنعتی گراش ظرفیتی برای توسعه صنعتی استان فارس است، تصریح کرد: «گراش منطقه‌ای بسیار مستعد برای سرمایه‌گذاری است و با توجه به ظرفیت‌های موجود زیرساخت‌ها مهیا شده است.»

فرماندار گراش بر لزوم ایجاد ناحیه صنعتی در بخش ارد و دهستان فداغ تاکید کرد و افزود: «راه اندازی نواحی صنعتی در بخش ارد و دهستان فداغ شهرستان گراش را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و به شرایط کسب و کار رونق می‌بخشد.»

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

1 نظر

  1. سلام
    یه سوال:
    زمین های شهرک صنعتی و قطب صنعتی( کنار ترمینال) واقعا استفاده اش چیه؟
    چرا کارگاه های سطح شهر و مخصوصا بلوار سرداران که چهره بسیار بدی به شهر داده رو، به این دو مکان منتقل نمیکنن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top