بستن

اسبی به نام «هرکول»، یکه تاز کورس سوارکاری گراش

هفت‌برکه – گریشنا: در یک هوای بارانی ۳۸ اسب از چهار استان در رقابت‌های کورس فجرانه گراش رقابت کردند. 

به گزارش احمد نظامی نایب رییس هیات سوارکاری و مسوول کمیته اجرایی، ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ مسابقات کورس فجرانه با حضور ۳۸ راس اسب از استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و خوزستان با حضور خیل تماشاگران برگزار شد. این مسابقات هر ساله در روز ۲۲ بهمن برگزار می‌شود که امسال به دلیل بارندگی، مسابقات به تعویق افتاد.

مسابقات کورس فجرانه امسال به یاد مرتضی طالبی در میدان سوارکاری شهیدان حسن‌زاده برگزار شد. اسب‌های حاضر در رقابت در دو رده اسب‌های بومی و اسب‌های فلات در قالب ۵ گروه به رقابت پرداختند و مقام اول و دوم هر گروه در فینال با هم کورش گذاشتند.

در رده اسب‌های بومی-  محلی اسب هرکول با سوارکاری محمدامین آتشبار و مالکیت کیامرث تیموریه از گراش سریع از دیگر اسب‌ها از خط پایان گذشت. سالار خان با سوارکاری امید یاری به مالکیت منصور یاری از شهرستان بندر لنگه و سلطان داراب با سوارکاری رضا گنجعلی به مالکیت امین افرنگان از شهرستان داراب در این رده به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

در رده اسبهای فلات، شاه توریان با سوارکاری عثمان خو از جزیره قشم به مقام اول رسید. طوفان با سوارکاری مرتضی پورشمسی و مالکیت حمید نظری از شهرستان گراش دوم شد. یاشار با سوارکاری جواد قاسمی از شهرستان کوار در این رده سوم شد.

در مراسم پایانی با حضور حجت الاسلام سید محمدباقر بخشایش‌پور امام جمعه و مهندس خداشناس از سوارکاران برتر و ۱۵ پیشکسوت سوارکاری شهرستان گراش تقدیر شد.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

2 نظر

  1. یه سوال دارم اداره ورزش گراش اعلام کردند صد برنامه ورزشی برای دهه فجر داریم غیر از چند مسابقه که هرساله هستند بقیه چه شده می تونید برنامه های برگزار شده را خبرش برامون بزنی یا چنتا تصاویر بیارین تا باورمون بشه

  2. کورس به نام مرحوم مرتضی طالبی بوده. حداقل یه عکس از پسرشون مجتبی طالبی که سوار کار هم هست میذاشتین که!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top