بستن

یک مرگ دیگر در چهل سالگی

هفت‌برکه – گریشنا: جستجوهای یک‌روزه برای یافتن محمد پژمان با شنیده شدن صدای گلوله و یافتن جسد او در نزدیکی پل انتهای خیابان آبیاری به پایان رسید.

به گزارش گریشنا، خبر مفقودی محمد پژمان صبح پنجشنبه ۲۹ فروردین‌ماه در واتساپ منتشر شد. در این اطلاعیه آمده بود: «او ساعت ۷:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه با کنار گذاشتن کارت شناسایی و تمام مدارک شخصی از منزل خارج شده است.»

محمد پژمان چهل‌ساله، تعمیرکار خودرو و دارای دو پسر و یک دختر بود.

یعقوب پژمان، برادر محمد، در گفت‌وگو با پندری گفت: «محمد عصر چهارشنبه دقایقی قبل از ساعت هفت مغازه‌اش را تعطیل می‌کند و به خانه مادرم می‌رود. آن‌جا تمام وسایل شخصی‌اش، مثل کارت‌های شناسایی، تلفن همراه و کلیدها را به مادرم می‌سپارد و به او می‌گوید این‌ها را نگهدار، چند دقیقه بعد برمی‌گردم. محمد به مغازه‌ی یکی از دوستا‌نش در خیابان دروازه می‌رود، موتورش را آنجا پارک می‌کند. کلید موتور را به دوستش که در مغازه بوده می‌دهد و به او هم می‌گوید چند دقیقه بعد برمی‌گردم. پس از گذشت چند ساعت، او برنمی‌گردد و دوستش موتور را به داخل مغازه برده و تعطیل می‌کند. بعد از آن او موضوع را به ما خبر داد و بعد از کمی جست‌وجو پلیس را در جریان گذاشتیم.»

این مساله نگرانی خانواده را در پی‌ دارد و از طریق پلیس و نیروهای امداد جستجو برای یافتن محمد آغاز می‌شود. ساعت ۲۲:۳۰ پنجشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ با شنیده شدن صدای گلوله در انتهای خیابان آبیاری، جسد بی‌جان محمد پژمان در حالی که تفنگ شکاری تک لول در کنار جسد او قرار داشت، پیدا شد. با حضور پلیس جهت تحقیقات بیشتر، جسد به پزشک قانونی منتقل شد.

سرهنگ اسلامی مهر، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، در مورد این حادثه گفت: «پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و ما تمام احتمالات را بررسی می‌کنیم. تاکنون نشانه‌ای مبنی بر قتل پیدا نشده و احتمال خودکشی بیشتر است ولی باید منتظر نظر پزشک قانونی و پایان بررسی‌ها ماند.»

احتمال خودکشی در این پرونده یک بار دیگر نشان داد که مردان میان‌سال گروه اصلی در خطر خودکشی هستند. گزارش نشریه افسانه گراش در سال ۱۳۹۲ نشان داد بیشترین خودکشی‌های منجر به مرگ در مردان سنین ۳۵ تا ۴۵ سال رخ می‌دهد.

به طور متوسط، سالانه مرگ یک تا دو نفر بر اثر خودکشی در گراش گزارش می‌شود که بیشتر موارد در مردان میان‌سال متاهل است. در مقابل، تعداد اقدام به خودکشی در میان دختران و زنان ۱۶ تا ۲۴ سال بیشتر است. اخبار خودکشی‌های سال‌های اخیر در گریشنا منتشر شده است.(خبرها در گریشنا) همچنین برای بررسی موضوع می‌توانید پرونده خودکشی را در شماره شهریورماه ۱۳۹۲ نشریه افسانه گراش بخوانید.(دانلود از گریشنا)

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

12 نظر

  1. تا کی باید شاهد خودکشی تو سنین مختلف باشیم؟ تا کی میخوایم دست رو دست بذاریم تا خیلی از بچه ها یتیم بشن یا خیلی از پدر و مادرا در داغ فرزند بسوزن؟کاش مسولین محترم برای مدیریت این بحران یه فکری، نشستی چیزی با متخصصان کاربلد میذاشتن تا لااقل یه همفکری و ریشه یابی چیزی بشه…

  2. ان لحظه جه حالی داشته که دیگر ارزش و لذت جان و فرزندان نتوانسته جلو تصمیمش را بگیرد . افسوس به حال اطرافیانش که درک نکردند حالش خرابه تا به دادش برسن

    1. من از نزدیکان مرحوم هستم. گریشنا لطفا اطلاعات رو یا دقیق و کامل بزن یا اصلا نزن یا از منبع معتبر بزن تا اینجاش نصف خبرت کامل نیست. درضمن با نظرات بیخودتون بدتر دل ما رو آتیش نزنین حتی ساعت پیدا کردن جسدش هم اشتباهه. ایشون مشکل مالی نداشتن که بخاطر پول دست به چنین کاری بزنن. جا داره اون عزیزی که گفته کاش اطرافیانش به دادش میرسیدن هم باید بگم شما مطمعنی ماها کاری براش نمیکردیم؟

  3. روحش شاد.

    ولی آدش هر چه قدر هم مشکلات داشته باشه نباید دست به همچین کاری بزنه
    باید بمونه و حق خودشو از این دنیا بگیره
    این وسط شخص باید کسانی رو که باعث شدن حقی پایمال بشه و یا باعث غم و درد شدن مجازات کنه(به روش درست)

    اشخاص با خودکشی فقط خودرا تنبیه و قربانی می‌کنند.

  4. توی بسیاری از کشور ها وقتی یه نفر فکر خودکشی به سرش میزنه و یا حتی از زندگی ناامید و کلافه میشه سریع تلفن رو برمیداره و با یه شماره تماس میگیره.
    یا از پشت تلفن یا حضوری سریع میان کمکش میکنند،مشکلشو حل میکنند و انگیزه میدن بهش

    حتی حرف زدن، صحبت کردن در چنین مواقعی معجزه میکنه. آدم واقعا سبک میشه

    حالا سوال من اینجاست که ایا تو ایران اصلا همچنین اداره یا موسسه‌ای داریم؟تو گراش چی؟!
    اصلا چی بهش میگن

    اگه بله ،چرا اطلاع رسانی نشده و تا حالا دربارش نشنیدیم…

    مسئولیت این مرگ و میر ها با کیه؟!

    (گفتن نداره ولی منی که تازه اول راهم و سن بالایی هم ندارم متاسفانه چند دفعه توی تنهایی خودم فکرایی به سرم زده.
    ولی خدا کمکم کرده
    -این کامنت حذف نشه لطفا، حقایق جامعه رو باید گفت و از مرگ بعدی باید جلوگیری کرد.)

  5. خدا رحمتش کنه,اون اقایی که میگفت تو گراش بی بضاعت نداریم ,اتفاقا خیلییی داریم ,تو گراش فاصله طبقاتی یا ملت سطح مالی بالایی دارن یا پایین متوسط نداریم نتاسفانه,کاشکی به جای این همه مسجد و حسینیه زیادی که تو گراش هست,خرج ادم های بی بضاعت بشه ,مسجدی که تعداد نماز خوان هاش روز به روز داره کمتر میشه,خدا لعنت کنه هر کی باعث باتی گرونیه ,

  6. گریشنا بازم نظرم رو سانسور کردی خسته نباشی سانسور چی… تا اسم جمهوری اسلامی میارم سانسور میکنید بعدش به غربی ها میگن مخالف ازادی بیان اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top