بستن

شش راهکار به جای یک‌طرفه کردن خیابان امام

هفت‌برکه – گریشنا: شهرداری گراش تصمیم گرفته است برای «انجام مطالعات ترافیکی» خیابان امام را به مدت چهار روز، از دوم تا پنجم تیرماه، یک‌طرفه کند. حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای شهر در دوره‌ی چهارم، در این یادداشت که برای انتشار در گریشنا فرستاده است، یک‌طرفه کردن خیابان را بی‌اثر خوانده، و پیشنهادها و پروژه‌هایی را که شورای چهارم در نظر داشته، بازگو کرده است.

 حبیب‌الله مهرابی: مشکل خیابان امام به هیچ عنوان با یک‌طرفه کردن حل نخواهد شد.

در شورای چهارم به منظور تسهیل در عبور و مرور و رونق بهتر کسب‌وکار مردم، مخصوصا مشتریانی که از بیرون شهر تشریف می‌آورند، به این جمع‌بندی رسیدیم که اجرای چند پروژه در خیابان امام ضرورت دارد:

۱. اصلاح جدول و پیاده‌رو که به دلیل واقع شدن در محل کسب‌وکار مردم، پروژه سختی بود، ولی ما اصرار بر اجرای آن داشتیم که حقا و انصافا مردم بزرگوار همکاری شایانی کردند.

۲. نصب گریتینگ روی جدول با مشارکت مالکین ساختمان‌های برِ خیابان امام، که در شورای پنجم متوقف شد.

۳. احداث پارکینگ در مکان‌های مورد نیاز، که پارکینگ هفت‌برکه و پارکینگ مقابل مدرسه ام‌البنین احداث شد و ایجاد چند پارکینگ نیز در دستور کار بود: پارکینگ بزرگ چند هزار متری جنب مدرسه علمیه چهارده معصوم، که منزل مرحوم کل‌مراد تا پشت مسجد علی ابن ابیطالب (ع) به همین منظور خریداری شد و با آقای حاج عباس ناصری نیز توافق اولیه صورت گرفت، اما در حال حاضر در این شورا متوقف شده است؛ و همچنین پارکینگ جنب حسینیه حضرت ولیعصر(عج) و پارکینگ کنار مدرسه عالیان.

۴. نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای هدایت بهتر ترافیک.

۵. تاکید دیگر به شهرداری این بود که مجوز راه‌اندازی بانک به هیچ عنوان در خیابان امام صادر نشود، بلکه بانک‌ها به بلوار سرداران هدایت بشوند.

۶. پروژه مهم و درازمدتی که پیشنهاد مطالعه‌ی آن داده شد، بحث احداث خیابان موازی خیابان امام، از پارک لاله تا اداره اوقاف مقابل خیابان بسیج بود، همراه با پیش‌بینیِ اصلاحِ بافت فرسوده و در نظر گرفتن مراکز محله و نیازمندی‌های دیگر.

برای شهرداری ضرورت دارد تکمیل این پروژه‌ها را تحت عنوان اجرای پروژه کوتاه مدت و اساسی در دستور کار خود قرار دهد؛ چراکه زیرساخت‌ها کاملا آماده است و شهروندان نباید با فعالیت‌های جزئی مشغول بشوند، که البته آن هم لازم است ولی کافی نیست، زیرا فعالیت‌های روزمره شهرداری است و به نتیجه خاصی که همراه با راهبرد باشد منتهی نمی‌شود.

12 نظر

  1. یکطرفه شدن خ امام کار بسیار اشتباه و غیر اصولیست و مردم هم به هیچ عنوان‌تمکین نخواهند کرد چرا که این خیابان تنها محور اصلی درون شهری گراش است و خیلی از کوچه ها و خیابان های فرعی به آن وصل است. نه تنها این ایده مفید نیست بلکه باعث بروز حوادث و همچتین رانده شدن مشتریان غیر گراشی مغازه های گراش به دیگر شهرها خواهد شد.

  2. خدایش چه کاریه اگه یه کوچه رو رد کردی باید بری دور کلات بزنی باز بری اون کوچه ای که میخواستی

  3. به نظر من راهکارهای آقای مهرابی بهتر و منطقی هست.چرا که یک طرفه کردن خیابان حتی تصورش را هم نمیشه کرد چه رسد به اجرا. و یکطرفه کردن آن کاری غیر اصولی و غیر منطقی و غیر مفید میباشد. ما همین شکل خیابان راضی هستیم و خدا را شکر مشکلی هم نداشته آیم که بخواهیم یکطرفه شود این کار باعث فراری دادن مشتری ها به خصوص کسانی که از شهرای دیگه به گراش میآیند میشود . این شورا هر چه زودتر دوره اش تمام شود بهتر است چرا که هیچ کار مفید برای شهر انجام نمیدن. امروز غیر از گرفتاری و دردسر و نداشتن مشتری چیزی عایدمان نشده خدا کنه هر چه زودتر این چهار روز هم سپری بشه.

  4. بنده هم با نظر جناب مهرابی هم عقیده ام.خیلی از تصمیمات ترافیکی از جمله همین طرح اخیر سطحی و فاقد اینده نگری لازم هست.نمونه مثال همین بریدگی بلوار سعادت که به علت چند مورد تصادف بسته شد،ظاهرا راه کار عاجل و خوبی به نظر میومد ولی الان مخصوصا شب اگه کسی بیاد تو مسیر بلوار فلسطین به سمت شهر متوجه میشه چقدر خلاف جهت، بدون چراغ از موتور و ماشین در تردد هستند.البته نقض قانون کار درستی نیست،ولی فکر همه چیز رو از اول باید کرد.تو دراز مدت حتی ادمهای قانونمند هم تحمل مسیر اضافی براشون مشکل میشه.

  5. با سلام
    بنظرم بنده این طرح نواقصی داره که اجرا ان مشکلاتی را در بر دارد و اگر مردم
    با صبر و حوصله و البته راه های فرای بصورت مشخص شده جهت جایگزینی
    مشخص کنن

  6. اخه کجای دنیا دیدین بلوار رو ببندن و یه طرفه کنن؟
    من نمیدونم چه دلیلی داره بلوار معلم و بلوار سپاه رو بستن شاید یکی تو بلوار سپاه کار داشت چیکار باید بکنه؟ یکم به فکر مغازه هایی که تو این بلوار ها هستن هم باشین

  7. طرح خوبی است من که امروز راضی بودم برای سبقت با سهولت سبقت میگرفتم و یک مقداری نیاز به عادت دارد که اون هم با گذشت زمان قابل حل است

  8. خیلی طرح سطحی و بی برنامه ای بود .امشب حال نداد بریم گراشگردی.کلا گیج شده بودیم.روال همیشه بهتر بود والا ترافیکمون کجاست

  9. باید پارکینگ داشته باشه از مناطق بلا استفاده وسیع و از نقاط پرحجم کاسته بشه تاترددآسان بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top