بستن

اخطار اداره برق به ماینرها: ۲۴ ساعته‌ دستگاه‌ها را جمع کنید

هفت‌برکه – گریشنا: از فردا اخطار به مشترکین برق دارای ماینر آغاز می‌شود. این مشترکین ۲۴ ساعت برای جمع‌آوری دستگاه‌های داده‌کاوی ارز دیجیتال فرصت دارند.

مهندس فانی مدیر برق گراش در گفتگو با گریشنا گفت: «از فردا ۵ تیرماه اخطاریه قطع برق برای مشترکین دارای ماینر ارسال می‌شود. مشترکین ۲۴ ساعت مهلت دارند نسبت به قطع برق ماینرها و تعهد محضری مبنی بر عدم استفاده از آنها تا تصویب دستورالعمل مربوطه در هیات دولت اقدام کنند. در غیر این صورت انشعاب قطع خواهد شد.»

امسال مصرف برق کشور نسبت به سال گذشته ۷.۵ درصد افزایش یافته است. مهندس فانی گفت: «علت صدور دستور قطع، کمبود برق و اجرای طرح‌های مدیریت مصرف است. در حالی که کنتورهای کشاورزی چهار ساعت قطع می‌شوند و کنتورهای صنعتی ملزم به کاهش مصرف در ساعات اوج بار هستند، عدم برخورد با ماینرها ظلم به کشاورز و صنعتگری است که غذا و مایحتاج مردم رو تامین می کند.»

رییس اداره برق گراش در مورد نحوه شناسایی مشترکین دارای ماینر گفت: «با بررسی میزان مصرف در بازه‌های زمانی متفاوت، مشترکینی که از دستگاه داده‌کاوی ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، شناسایی می‌شوند و برای آنان اخطار ارسال می‌شود.»

در هفته گذشته مدیریت برق گراش با صدور اطلاعیه به مشترکین در این مورد اخطار داده بود: «در خصوص مجوز استفاده از این دستگاهها و تعرفه برق مصرفی آنها تصمیم گیری خاصی صورت نگرفته اما دستورالعمل نحوه تعامل و تعیین تعرفه توسط هیأت دولت در حال تدوین می باشد لذا برابر دستورالعمل صادره از شرکت توزیع برق فارس با استفاده کنندگان این دستگاه به شرح زیر رفتار خواهد شد.»

در این اخطار مشترکین به سه دسته تقسیم شده است:

۱- استفاده از انشعاب پمپاژ کشاورزی برای دستگاه‌های ماینر ممنوع بوده و در صورت مشاهده و شناسایی بعد از اخطار کتبی, یک روز مهلت داده می شود تا نسبت به جمع آوری دستگاه اقدام نماید. در صورت عدم جمع آوری پس از مهلت تعیین شده انشعاب قطع می گردد. وصل مجدد منوط به تعهد کتبی عدم استفاده از ماینر بوده و در صورت تکرار به مرجع قضایی ارجاع می گردد.

۲- استفاده از انشعاب‌های مشمول تخفیف نظیر مساجد، حسینیه‌ها، حوزه علیمه، دارالقرآن و خانه عالم روستایی ممنوع بوده و در صورت مشاهده پس از هماهنگی با دستگاه اجرایی مربوطه نسبت به جمع‌آوری دستگاه اقدام خواهد شد.

۳- در صورت استفاده از انشعابات خانگی، عمومی و صنعتی تعرفه انشعاب به سایر مصارف تغییر یافته و دوره‌هایی که دستگاه ماینر در محل بوده با تعرفه سایر مصارف مجدداً محاسبه و کتباً به مشترک ابلاغ می گردد.

برای آشنایی با ارزهای دیجتال و داده‌کاوی این گزارش گریشنا را بخوانید. ماینرِ بیت‌کوین: مرغ تخم‌طلا یا قمار پرخطر؟

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. اگر لار جمع کردن و شهرهای دیگه حق جمع کردن دارید وگرنه عواقب بدی در انتظارت هست اگر بیهوده داری تهدید میکنی .این حرف شما باید در تلویزون ایران تایید بشه و توسط وزیر نیرو .من بخدا خودمم ندارم ماینر ولی اگر داری سنگ پاچه خواری به سینه میزنی شدید خواهی خورد.

  2. کلا خاک توی سرتون که از هر چی این مردم بیچاره قراره نون در بیارن،یه حرفی در میارین.زورتون گرفته،دیگه گیر جدید پیدا نکردین دست گذاشتین ب ماینرها.تیغ بران گر بدستت داد روزی روزگار/هر چه میخواهی ببر اما نبر نان کسی.
    توی ایران فراوانی همه چیه،اگر مسئولین بی کفایت بزارن البته

  3. پیشنهاد میدم به جناب آقای فانی ریاست اداره برق نامه و دستو العمل دریافتی از وزارت نیرو را منتشر کرده و طبق آن اخطاریه صادر فرمایید باتشکر

  4. با سلام نمیدونم چرا فقط شما منتظر خبری هستید تا اگر به سلیقه شما خوش نیامد ساز مخالفت میزنید .چرا جنبه های و کارهایی مثبت شخص زحمت کش مثل آقا فانی رو نادیده میگیرید آیا میدونستید توی این مدت چقدر ترانس های توی شهر زیاد شده و تا حدود زیادی مشکل ولتاژ رفع شده همچنین برادران پورسینا که با تلاش و پشت کارشون در بر طرف کردن مشکلات برق شهر هستند بله جلو سود جویان باید گرفت شما که از اقدام مسئول اداره برق مجوز و قانون میخواهید آیا کار شما قانونی هست بهتر که با هر حرفی مثل ترقه نباشیم !

  5. خانم اقا سحر: من به شخصه راضی نیستم به خاطر سود. چند نفر برق قطع شه هم از گرما بپزم هم کار و کاسبیم تعطیل شه

  6. شما که طرفداری آقای فانی می کنید .خیلی جاهای گر اش کمبود داره .هنوز پایه های برق سمت اور زده نشده و عدم روشنایی چندین ساله وجود دارد .بسیاری از خیابان ها تازه تاسیس روشنایی ندارند .استفاده از لامپ های حبابی کوچیک که روشنایی ضعیفی دارند .کارهای به جد از ایشان ندیدیم ولی چون همشهری هست ان شاالله کمی خودشون نشون بدهند و ما باز هم حمایت می کنیم ولی یادش باشه که این صندلی باید براش جوری باشه که فقط به فکر روشنایی و خدمت باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top