بستن

ادای احترام به خالق «قصه‌های مجید» در هفتمین شماره چامه

هفت‌برکه – گریشنا: هفت نشانه‌ی مقدسی است در هنر و ادبیات؛ و یک‌سالگی نشانه‌ی مبارکی است برای یک مجله‌ی ادبی. هفتمین شماره چامه شاهدی است بر توفیق این مجله در برآوردن اهداف پدیدآورندگانش و جلب توجه خوانندگانش.

«محتوای باکیفیت، تازه و مفید»  هدفی است که صادق رحمانی، مدیر دوماهنامه ادبی چامه، در «به منزله سرآغاز» به عنوان دغدغه‌ی اصلی‌اش معرفی می‌کند، و راهبردش را در رسیدن به این هدف توضیح می‌دهد: گفت‌وگو با بزرگان ادب، ترویج فضای امیدبخش در انتخاب شعرها و داستان‌ها، نگاه به میراث ادبی در کنار انتشار آثار پیشرو ایران و جهان، توجه به اخبار و رویدادهای ادبی، و … (یادداشت کامل در گریشنا).

صفحات ویژه‌نامه‌ی چامه نیز می‌تواند مرجعی برای هر کدام از موضوعات انتخابی باشد. هفتمین شماره چامه به هوشنگ مرادی کرمانی، خالق قصه‌های مجید و بسیاری قصه‌های خواندنی دیگر، ادای احترام می‌کند. دو گفت‌وگوی خواندنی با این نویسنده‌ی مشهور، در کنار یک سخنرانی از او و یک یادداشت درباره کارهای رادیویی او، بخش‌های این ویژه‌نامه است.

شماره هفتم چامه دو بخش جدید نیز دارد: بخش «یادبود شاعر» و بخش «کتاب در چامه». در این شماره، نویسندگان و شاعران از دو تن از شاعران درگذشته یاد کرده‌اند: حسین جلال‌پور و حسین آهی. در بخش «کتاب در چامه» نیز به گفته رحمانی، «در هر شماره، کتاب‌هایی که اثر ادبی به شمار می‌آیند و سال‌هاست به چاپ نمی‌رسد، بازنشر می‌شود.»

بخش یادداشت‌های ادبی این شماره نیز به موضوع «آغاز به تحصیل» اختصاص داده شده است و شاعران و نویسندگان از سال‌های ابتدایی تحصیل خود نوشته‌اند.

در مجموع، این نام‌ها در شماره‌ی هفتم چامه برای اهل ادبیات وسوسه‌کننده خواهد بود: محمدعلی بهمنی، فردوس اعظم، هوشنگ مرادی کرمانی، مهران دوستی، ابوالفضل خطیبی، حسین جلال‌پور، محمد ولی‌زاده، موسی بیدج، علی‌اصغر محمدخانی، مصطفی علی‌پور، محمود معتقدی، امین فقیری، محمد شریفی، مینو نادری، علیرضا محمودی ایرانمهر، ایرج عرب، جوخه الحارثی، فرزدق اسدی، ناصر بایزیدی، هرمز علی‌پور، ابوالفضل پاشا، راوی شانکار، چزاره پاوزه، سینا سنجری، سید محمد محیط طباطبایی و عبدالرحیم خصار.

هفتمین شماره را به فرمت الکترونیک PDF به رایگان از سایت چامه (اینجا) دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top