بستن

دهمین قرار پرشور عماری‌ها

هفت‌برکه – محسن مهرابی: چند سالی است که برگزارکنندگان جشنواره مردمی فیلم عمار در گراش، شب ۲۲ بهمن را برای برگزاری جشن انقلاب و اختتامیه در نظر گرفته‌اند. شب گذشته، ۲۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، نیز به مانند هر سال، سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری در دانشکده علوم پزشکی گراش با انبوهی از جمعیت مواجه شد؛ طوری که صندلی‌های اضافه هم کفاف این استقبال را نداد.

در حاشیه‌ی اختتامیه و در لابی سالن، نمایشگاه عکس «اربعین سردار دل‌ها» نیز برپا بود. این اولین نمایشگاه عکس مسلم پورشمسی است که به تصاویری از روز خاکسپاری شهید سلیمانی در کرمان اختصاص دارد (خبر در گریشنا).

جشن راس ساعت ۲۰ آغاز شد و در ابتدای مراسم، حسین ابراهیمی، دبیر اجرایی همایش امسال عمار، به تشریح عملکرد این جشنواره در گراش پرداخت. او با بیان شعار اکران‌های مردمی عمار یعنی «فیلم‌ها به دیدن شما می‌آیند»، از علاقه‌مندان به همکاری با عمار برای اکران‌های مردمی دعوت کرد تا با تحویل گرفتن لوح فشرده آثار منتخب و یا دانلود آن از سایت دبیرخانه مرکزی، این آثار را به صورت عمومی اکران کنند.

بخش بعدی برنامه، پخش تعدادی از آثار منتخب جشنواره عمار دهم بود. پس از آن، علی روشن‌ضمیر، مداح اهل لار، به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی شعرخوانی و نوحه‌سرایی کرد.

با رسیدن به ساعت ۲۱، همراه با تمام ایران، حاضران در سالن بانگ «الله اکبر» سر دادند.

در بخش بعدی برنامه، گروه سرود رایت المهدی یک سرود اختصاصی برای این جشن را اجرا کرد. شعر این سرود را مصطفی کارگر سروده بود و خسرو جولافیان آهنگسازی آن را بر عهده داشت.

رضا احسان‌پور، شاعر و طنزپرداز مطرح کشور و نویسنده کتاب‌های «چوپان معاصر» و «خنده‌های امپراتور»، برای دومین بار میهمان جشن عمار بود. احسان‌پور در مراسم سال ۹۶ عمار هم اجرا داشت. او ابتدا خوشحالی خود را از حضور مجدد در گراش و در مراسم عمار ابراز کرد و سپس به شعرخوانی و اجرای استندآپ کمدی پرداخت.

 

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی عمار بنا بر رسم هرساله، یک تقدیر ویژه و یک تقدیرکننده‌ی ویژه داشت. این بخش از برنامه با پخش کلیپی شامل خوانش بخش‌هایی از کتاب «سربلند» نوشته محمدعلی جعفری با عنوان «حاج مهدی، پهلوان مقاومت» آغاز شد تا روشن شود چه کسی مورد تجلیل قرار خواهد گرفت: حاج مهدی نیساری، رزمنده دوران دفاع مقدس و مدافع حرم، که در سوریه همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی بود و همچنین به عنوان نماینده ایران برای شناسایی پیکر شهید حججی به مقر داعش رفته بود.

مصطفی کارگر، مجری برنامه، از برادر شهید مدافع حرم افغانستانی، سید علی حسینی که سال‌ها در گراش زندگی کرده بود، برای تجلیل از حاج مهدی دعوت کرد. همراه با حضور حاج مهدی نیساری روی سن، جمعیت دقایقی ایستاده و بی‌امان به تشویق او پرداخت. مصطفی کارگر توضیح داد که لقب «پهلوان مقاومت»، لقبی است که سید حسن نصرالله بعد از انجام عملیات شناسایی جسد شهید حججی به حاج مهدی و همراه لبنانی او داده است.

حاج مهدی نیساری که اخیرا دچار کسالت جسمی شده بود اما به حمدالله حال وی رو به بهبودی است، در سخنان کوتاهی خطاب به حاضرین در سالن گفت: «شما دعوت‌شدگان شهدا هستید در این مراسم و حضور خود را قدر بدانید.» ایشان سه روز را بدترین روزهای زندگی خود دانست: روز شهادت شهید خوشبخت و شهید بهادری که پیکر آنان در تانک سوخت؛ روزی که صحنه اسارت شهید حججی را دید؛ و لحظه‌ای که خبر شهادت فرمانده خود، شهید سلیمانی، را شنید.

معرفی «چهره سال انقلاب» از بخش‌های هرساله عمار است. در سال‌های گذشته، حاج مهدی جعفری، فعال فرهنگی؛ ستاد ازدواج آسان مسجد امام زین العابدین (ع)؛ و آقای اسدی، مدیرعامل شرکت طاهاگراش؛ چهره‌های انقلابی سال معرفی شده بودند. این جایزه امسال به «بچه‌های مسجد امام رضا(ع)» رسید که با فعال کردن کانون فرهنگی مسجد و هیات بین الحرمین، توانسته‌اند طی سال‌های اخیر بنای قدیمی مسجد را نوسازی کنند و مسجد امام رضا(ع)، واقع در بلوار شهید صیاد شیرازی را رونق ببخشند. علی اکبر مقتدری به نمایندگی از بچه‌های مسجد امام رضا(ع) روی سن حاضر شد. او خود را نماینده جمع بزرگی معرفی کرد و نقش تمام اعضا را پررنگ دانست و از همه‌ی بچه‌های مسجد که در سالن حضور داشتند دعوت کرد بر روی سن حاضر شوند. بدین ترتیب، سالن اجتماعات دانشکده با جمعیتی از بچه‌های مسجد، از کودک تا میانسال، برای تجلیل از چهره انقلابی سال مواجه شد.

بخش پایانی مراسم نیز نورافشانی و اجرای فلش‌ماب «آهنگ انقلاب» توسط داود کاظمی، خواننده لامردی، بود که در محوطه دانشکده برگزار شد.

فعال اجتماعی و دانشجوی علوم سیاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top