بستن

فرآیند اجماع در گراش کلید خورد

هفت‌برکه – گریشنا: بامداد امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ چهار نامزد گراشی انتخابات مجلس یازدهم حدود پنج ساعت بر سر میز اجماع نشستند تا اولین مرحله‌ی اجرای طرح را شروع کنند؛ جلسه‌ای طولانی، جدی و البته نویدبخش که به دعوت گروه ده‌نفره برگزار شد. در پایان این ماراتن، هر چهار نامزد شهر گراش، یعنی ناصر دلخوش، حسین حسین‌شیری، حسین حسین‌زاده و حسین فقیهی، تعهد دادند در فرآیند اجماع حضور داشته باشند و نتیجه را قبول کنند.

به گزارش هفت‌برکه، موسسه آبشار اندیشه از حدود نیمه‌شب تا بعد از ساعت ۵ بامداد پنجشنبه، میزبان یکی از حساس‌ترین جلسات انتخاباتی این دوره بود. دقیقا همزمان با شروع مهلت تبلیغات انتخاباتیِ نامزدهای مجلس یازدهم، چهار نامزد شهر گراش، یعنی ناصر دلخوش، حسین حسین‌شیری، حسین حسین‌زاده و حسین فقیهی، به دعوت گروه ده‌نفره دور هم جمع شدند تا درباره‌ی شروع فرآیند اجماع گفتگو کنند.

طرح اجماع گروه ده‌نفره پیش از این در گریشنا منتشر شده بود (اینجا). این طرح هفته‌ی گذشته به دلیل عدم اعلام حضور هر سه نامزد (یعنی ناصر دلخوش، داریوش سپاده و حسین فقیهی) طرحی بی‌ثمر قلمداد شده بود. اما از شب گذشته، ۲۲ بهمن‌ماه، دو تن از نامزدها (حسین حسین‌شیری و حسین حسین‌زاده) به گردونه انتخابات برگشتند و برای شرکت در طرح اجماع اعلام آمادگی کردند. با این تحولات تازه، داریوش سپاده اعلام کرد در طرح شرکت نمی‌کند و بعد از مشخص شدن نامزد گراش، با او به مذاکره می‌پردازد؛ اما هر چهار نامزد از شهر گراش قبول کردند که در طرح شرکت کنند.

بدین ترتیب، جلسه‌ی امشب اولین جلسه‌ی تصمیم‌گیری در مورد شروع فرآیند اجرای طرح بود که با استقبال نامزدها مواجه شد. در مرحله‌ی اول اجرای این طرح، لیستی شامل بیش از ۶۰۰ نفر از معتمدان و فعالان گراش که از مراجع مختلف تهیه شده بود در اختیار نامزدها قرار گرفت. هر کدام از نامزدها می‌بایست از میان این افراد، ۵۰ نفر (۴۰ نفر اجبارا از درون لیست و ۱۰ نفر به انتخاب خودشان و خارج از لیست) به اضافه‌ی ۱۰ نفر به عنوان لیست رزرو را انتخاب کند. افراد انتخاب‌شده روز جمعه در سالن سینما فرهنگ جمع خواهند شد تا با رای‌گیری، نامزد گراش را مشخص کنند.

دلخوش، حسین‌شیری، حسین‌زاده و فقیهی با حضور در جلسه و انتخاب افراد معتمد از درون لیست، عملا فرآیند اجماع را کلید زدند و با امضای تعهدنامه‌ای، به پایبندی بر نتیجه‌ی نهایی تاکید کردند. در بخشی از متن تعهدنامه آمده است که این نامزدها از سازوکار اجماع که از طرف گروه ده‌نفره با همکاری جمعیت جوانان گراش و با استفاده از خرد جمعی تهیه شده است رضایت دارند و آن را دقیق، جامع، منصفانه و کاربردی می‌دانند. آنها همچنین تعهد دادند که به هر نتیجه‌ای که از این فرآیند حاصل شود تمکین خواهند کرد و در صورت انتخاب نشدن در فرآیند، در روزهای آینده انصراف خودشان را از رقابت‌های انتخاباتی به فرمانداری لارستان اعلام خواهند کرد.

طبق زمانیندی گروه ده‌نفره، امروز پنجشنبه دعوت از معتمدان انتخاب‌شده انجام می‌شود، و عصر فردا، جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸، رای‌گیری نهایی در سینما فرهنگ گراش صورت می‌گیرد. این رای‌گیری به صورت حذفی انجام می‌شود تا در نهایت نامزد گراش مشخص و معرفی شود.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

16 نظر

  1. جالبه توی تصاویر همه‌ی نامزدهای گراش با مشاور اومدن به جز آقای ناصر دلخوش
    نمیدونم این خوبه که مشاور نداره یا بده…

  2. با سلام
    متاسفانه هیچ کدام از نامزدها ایده و برنامه ای ندارند و مطمئنا شکست خواهند خورد باید با یکی از نامزد های لار که رای قوی آری دارند لابی کنند و همه کاندیدا از گراش کنار بکشند این به صلاح گراش هست واقعا تعجب می کنم که می گن بزرگان و عقلا فلان تصمیم برای اجماع می خواهند بگیرید,این که مسلم هست که کاندید ای لار حتما رای میاره حداقل امتیاز ها رو ازشون باید گرفت

  3. حالا یه زمانی با یک سازوکاری که تقریبا همه می دانند حسنی رای آورد و گراش و کرد شهرستان البته بزرگترین خدمت و به گراش کرد ، ما گراشی ها حس ناسیونالیستی مون مثل بقیه تعصب ات قرون وسطی یمون بهمون اجازه اتلاف با لاری ها نمی ده و همیشه بیشترین ضرر ها رو هم خودمون کردیم بر عکس آوری ها و خنجی ها و…

  4. چرا تو عکس همه دست به سر شده اند احتمالا یه کاسه ای زیر نیم کاسه است بعد جالبه به عکس توجه کنید همه اجناس خارجی بیسکویت ساندو آب‌نبات قهوه خارجی وغیره اینها میخوان از صنعت داخلی حمایت کنن از اینجا معلوم میشه

  5. وقتی اینها جلوی خودشان روک نیستن میخوان جلو مردم روک باشن از عکس معلومه که هیچ کدومشان باهم روک نیستن

  6. همه کاندیدا از دلخوش و حسین زاده و حسین شیری واقعا انسان های خوب و جوانی هستند ولی بخاطر رقیب با بروجردی و جعفر پور باید یک نفر بمونه و به نظر من حسین شیری بهتره ولی هم آقای حسین زاده شخص محترم و پاک و دلسوزیه و به نظرم از همه شون پاک تر هست و آقای دلخوش هم فرد بسیجی و ولایی هست .

  7. سلام فقط خدا کنه‌تاریخ تکرار نشه اگه بشه چی داریم ی آیندگان بدیم…وای خواص واسه یکبار که شده خاصیت خود نشان بدین ما به تکلیف خود عمل کنیم‌ نتیجه بعدا..الان تکلیف کاندیدا اجماع هستش…خواهش میکنم‌و میکنیم لجاجت نکنید تا مردم رغبت کنند شرکت کنن و گرنه رو مردم حساب باز نکنید…

  8. در جواب دوستان باید بگم بله کار سخته ولی غیر ممکن نیست،الان با اضافه شدن دو کاندیدبه جرائت میتونم بگم هر یک از گراشیها میتونن در صورت انتخاب ،بسیار قوی تر و موثرتر از کاندیداهای لار برای کل منطقه فعالیت داشته باشند.مسئله اصلی الان انسجام داخلی خود گراش هست،چرا که حتی شهرهای تحت حوزه انتخابیه در صورتی که خودمون دچار کشمکش و تزلزل باشیم مطمئنا طرف از پیش بازنده رو نمیگیرن.واقعیت اینه که باز هم اگه نماینده از لار بره در صورت لابی یا بدون لابی اونها تو رویه همیشگیشون هیچ تغییری نخواهد داشت.

  9. اگه انتخابات برج ۲ بود ، شاید خوب میشد شاید

    تا شما به اجماع برسین ، لاریها کل رایهای منطقه رو خریدن

    شما میمونین و خلیلی و ممدزینا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 نظر
scroll to top