بستن

ناصری: سکوت کردم تا نهادهای نظارتی به وظیفه‌شان عمل کنند

هفت‌برکه – گریشنا: فوزیه ناصری، عضو شورای اسلامی شهر گراش که بیش از چهار ماه پیش استعفا کرده است، نامه‌ای در پاسخ به انتقاد گریشنا در مقاله‌ی «مرور۹۸: شورای همچنان پادرهوا» (اینجا) برای انتشار ارسال کرده است. در مقاله‌ی گریشنا، از سکوت ناصری به عنوان یکی از عواملی که در به وجود آمدن وضعیت کنونی نقش دارد یاد شده بود.

اما ناصری در جواب این انتقاد نوشته است: «بنده پس از استعفا سکوت کردم تا نهادهای بالادستی و نظارتی به وظیفه خود عمل نمایند اما با توجه به سهل‌انگاری این نهادها نیاز به صحبت کردن با مردم و شفاف سازی بود.» او در ادامه وعده داده است: «با پایان شیوع کرونا و عادی شدن شرایط جامعه با ارائه مستندات کافی و لازم، نسبت به شفاف‌سازی برخی موارد و بیان ادله خود را به جهت استعغا از شورا اقدام نمایم.» او پس از دعوت مصطفی خورشیدی به بیان صادقانه و شفاف مسائل شورا، تاکید کرده است: «آخرین فرصت برای تشکیل جلسه رسمی شورای شهر تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ بوده است و اکنون رسانه‌ها درباره شورایی با مردم و مخاطبانشان سخن می‌گویند که بر اساس قانون هیچ جایگاه قانونی ندارد.»

متن کامل نامه فوزیه ناصری را در ادامه می‌خوانید.

سردبیر محترم سایت خبری گریشنا

با سلام و احترام

 ضمن عرض تبریک سال نو خدمت شما و همه همشهریان ارجمند و آرزوی سلامتی برای همه مردم میهن عزیزمان در این روزها که بیماری کرونا شرایط کشور را سخت نموده است.

اینجانب ضمن تشکر از شما بابت صداقت در رفتار رسانه‌ای خود و اینکه صدای مردم در دفاع از قانون و حقوق عامه همشهریان هستید لازم دانستم که توضیحاتی خدمت مردم عزیز و خوانندگان محترم گریشنا ارائه نمایم.

قبل از استعفا از عضویت در شورای شهر مکاتباتی با نهادهای نظارتی داشتم و پس ازآن قریب به ۴ ماه است که استعفای بنده از شورای پنجم تقدیم فرمانداری شهرستان گراش گردیده است  و بعد از استعفا در هیچ جلسه رسمی شورا شرکت نداشته‌ام و بر اساس قانون  در صورت عدم حضور بنده در جلسات، شورای شهر نمی تواند هیچگونه مصوبه ای را تصویب و اعلام نماید که بدیهی است نهادهای نظارتی با اشراف به این موضوع موظف هستند  اقدامات نظارتی خود را انجام دهند.

در مقاله شما نکته ای در خصوص بنده ذکر شده بود که لازم دانستم در اینجا پاسخ دهم. «شورا یک عضو مستعفی دارد که بعد از ماهها درگیری با اعضای دیگر شورا بالاخره استعفایش را نوشت ؛ ولی هنوز معلوم نیست چرا درگیر شد و چرا استعفا داد.» (اینجا)

با توجه به اینکه چندین بار با رسانه های شهر از جمله گریشنا مصاحبه هایی داشتم ولی از انتشار آن جلوگیری نمودم تا شاید رویه شورای شهر نسبت به عموم مردم تغییر کند و بصورت شفاف رفتار نمایند که متاسفانه اینگونه نشد و از زمان استعفای من تاکنون سیل اتفاقات خلاف قانون پی‌درپی شرایط جامعه و اوضاع شهر را ملتهب نموده و این اتفاقات همچنان نیز ادامه دارد. در شرایطی بنده پس از استعفا سکوت کردم تا نهادهای بالادستی و نظارتی به وظیفه خود عمل نمایند اما با توجه به سهل‌انگاری این نهادها نیاز به صحبت کردن با مردم و شفاف‌سازی بود که با توجه به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی سکوت نمودم تا به همبستگی و وحدت شهر خدشه‌ای وارد نکرده باشم و بهانه‌ای برای سودجویان فراهم نشود، به حمدالله نتیجه این انتخابات خواست همه مردم را برآورده ساخت اما بلافاصله با شیوع بیماری کرونا باز هم کام مردم ما تلخ و زندگی این عزیزان با مشقت فراوان همراه شد و مجالی مناسب برای صحبت بی‌پرده و شفاف با همشهریان عزیز که حق دارند از اقدامات و مواضع نماینده خود در شورای شهر مطلع باشند تاکنون فراهم نشده و از این بابت نتوانستم دلایل استعفای خود را با ارائه مستندات بیان نمایم. همینجا خدمت مردم شریف گراش عرض می کنم، میثاق ما با قانون عهدی ناگسستنی است  و قطعاً شورای شهر  باید منافع عامه مردم  را تامین کند و نه یک طیف خاص که مردم آنها را کامل می شناسند.

مردم حق دارند که بدانند در شورای اسلامی که تنها نهاد مردمی در شهر هست چه گذشته و چرا فوزیه ناصری نماینده مردم در تلاش برای دفاع از حق و حقوق ضایع شده مردم است؟ این وعده را به مردم می دهم با پایان شیوع کرونا و عادی شدن شرایط جامعه با ارائه مستندات کافی و لازم، نسبت به شفاف سازی برخی موارد و بیان ادله خود را به جهت استعغا از شورا اقدام نمایم.

همچنین از جانب شما مردم عزیز از دیگر عضو محترم شورا جناب آقای خورشیدی که بالاترین رای را نیز در انتخابات پنجمین دوره شورای شهر کسب نموده و نماینده مردم شریف گراش در شورای شهر میباشند تقاضا دارم آنچه که حق است را برای این مردم بیان نمایند چون صداقت و شفافیت در برابر قانون برای همه ما فصل الخطاب است و کلیه نهادها و ارگان‌های مربوطه را به پایبندی به آن فرا می‌خوانم.

در پایان خوب است به این نکته توجه کنیم که آخرین فرصت برای تشکیل جلسه رسمی شورای شهر تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۰ بوده است و اکنون رسانه‌ها درباره شورایی با مردم و مخاطبانشان سخن می‌گویند که بر اساس قانون هیچ جایگاه قانونی ندارد.

باتشکر

فوزیه ناصری

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

18 نظر

  1. باسلام‌ خانم ناصری اگه نهاد نظارتی این همه مدارا نمی کرد این‌وضع نبود…یکی باید بر خود نهاد نظارتی نظارت داشته باشه بیشتر از این نمیشه نوشت

  2. یک عده از همان روز اول می‌گفتند که خورشیدی آدم سالم اما ساده‌ای است. با اتفاقات شورا مشخص شد ایشان اصلا شمه سیاسی ندارد و دائم در بازی این و آن گیر می‌کند.

  3. باور کنید هر چه زودتر این شورا از هم پاشیده بشه بنفع شهر و مردم هست، در حال حاضر […] ،ارگان های بالادستی هم انگار نه انگار که باید نظارتی رو این اعضا داشته باشن ، راستی شورای که چندین ماهه یه جلسه هم برگزار نکرده چه بازدهی داره؟

  4. مسولین محترم گریشنا شما بعنوان یک رسانه و نماینده ای ازسوس مردم لطفا مصاحبه ای با جناب اقای فرماندار داشته باشید علت عدم موافقت وی با انحلال شورا چیست چرا علیرغم اینکه اخرین جلسه شورا باید ۲۰ \۱۲\۹۸ تسکیل شود که نشده و کاملا طبق قانون الان شورا منحل است و حتما مواردی بوده و است که نمایندگان.منتخب مردم گراش مجبور به استعفاه شده اند حال چرا جناب فرماندار هنوز اصرار به ادامه کار شورا با دو نفر دارد بسیار جای شک و تردید است لطفا بخواهید بیاید پاسخ دهد روشنگری کند که چرا شورا را منحل نمیکند بنظر م مردم هر فکری در این خصوص مثبت و یا متفی داشته باشند مقصر خود ایشان است که علت انحلال شورا را به مردم اعلان نمیکند ایا مردم نامحرم هستند ابا رودربایستی با دو نفر باقیمانده افایان باقرزاده و خورشیدی دارد ایا ازبین اعضای مستعفی شورا اقایان خورشیدی و باقرزاده را ترجبح به در خواستهای مردمی میدهند اینها و خیلی سوالات دیگر است که بهتر است اقای فرماندار سکوت خود را بشکنند و مردم شهید پرور و انقلابی گراش حق دارند بدانند چرا شورایی که نفرات ان به حد و نصاب نمیرسد به کارش ادامه می دهد

  5. جناب خورشیدی
    چقدر باید بگذرد تا بفهمی به جای باج دادن به آنها باید به نفع مردم کنار بکشی. چقدر باید به خودت و مردم توهین بشه تا استئفا بدی؟ کاش از خانم ناصری یاد میگرفتی.

  6. معامله یا خویشتن داری ؟!؟!
    خانم ناصری در صورت طولانی شدن ارایه ی مستندات و روشنگری هاتون . این حق رو به مردم بدید که شاید پشت پرده معاملاتی صورت گرفته . لطفا در اولین فرصت تصمیم خود مبنی بر روشنگری رو اجرایی کنید ، قبل از انکه آش سرد و ضن مردم زیاد بشه.

  7. سلام
    واقعا هر ادمی می فهمه که تو این شورا کارایی داشته و چه کسانی غیر از حرف زدن و ادا در اوردن که من شفاف سازی می کنم چیزی دیگه بلد نیستن […]

  8. بنظر من این خانوم همش الکی داره همه رو بازی میده و […] و گرنه هرفردی میخاد کار و خدمت کنه به مردم جایی برای حرف زدن نباید داشته باشه در عمل باید کار کنه و این همه شعار بیخود هست

  9. با سلام
    حرف حق رو باید از دکتر فتحی شنید و من خودم از ایشان نقل قول شنیدت ام که خانوم ناصری غیر از شر چیزی دیگه به بار نداره و همه اختلاف ها نشات گرفته از ایشان است و اقای خورشیدی هم در سایه این خانوم حرکت میکند
    و حیف این همه رای ملت که به این خانوم ناصری دادن

  10. با سلام و احترام اگه ایشون اهل معامله بود که استعفا نمی داد و بعد اصلا جوابیه نمی فرستاد برای گریشنا
    یه چیزی بگید که به ایشون بچسپه نه فقط بخوای یه حرفی زده باشی

  11. خانم ناصری از طرف مردم خواهان شفافیت هستش حالا ی عده چه برسم هایی میزنن….اگه چیزی نیست چرا این همه مقام مسول نظارت از جمله فرماندار چرا زودتر ورود نکردن یا چرا تا حالا کشش دار شده

  12. ملاجان نگران نباش آنکسی که از اعضای شورا باید بازوی آقای مهندس حسبن زاده باشه از ردز شروع تبلیغات کنارش بودند آنان خیلی زرنگ هستند می‌دانند باید با کی رفیق شد کی حمایتش کنند با کی چقد. بله فربانگو و مخلصتم و چاکرتم بگویند ای بسوزه منافع شخصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 نظر
scroll to top