بستن

کائت خودمونی ۳:‌ مصطفی کارگر از دنیای شعر و شاعری می‌گوید

هفت‌برکه – گریشنا: مصطفی کارگر یکی از شناخته شده‌ترین شاعران گراش مهمان سومین برنامه کائت خودمونی است. 

کارگر متولد ۲۸ فروردین ۱۳۵۹ در شهر گراش و با مدرک فوق‌لیسانس زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه و مدارس گراش تدریس می‌کند. تنها کتاب کارگر «سلام گل سرخ»، مجموعه شعری درباره شهدای گراش است که سال ۱۳۸۰ منتشر شده است اما به جز این کتاب کارگر حضور فعالی در شب شعرهای منطقه و استانی و کشوری و آثاری از او در مجموعه شعرها منتشر شده است.

 کارگر سال ۹۸ در دیدار سالانه شاعران با مقام معظم رهبری در نیمه ماه رمضان حضور داشت و در بخشی از این گفتگو درباره این دیدار خاطره‌انگیز صحبت می‌کند. 

این شاعر گراشی به جز سرودن، نقش فعالی در انجمن‌ها و محافل ادبی شهر گراش داشته است. عضویت در هیات موسس انجمن شاعران و نویسندگان گراش در سال ۱۳۷۷ و چندین دوره سردبیری این انجمن و بعد از آن تاسیس انجمن شعر چشمه از زمستان ۱۳۹۷ و دبیری شب شعر استانی اهل بیت(ع) گراش بخشی از این فعالیت‌ها است که در این گفتگو نیز به آن‌ها اشاره می‌شود. 

مصطفی کارگر بیشتر با شعرهای آیینی و مذهبی شناخته می‌شود و در زمینه مداحی نیز حضور پررنگی دارد اما او در این مصاحبه می‌گوید که فعالیت ادبی محدود به این حوزه ندارد و شعرهای عاشقانه، اجتماعی و طنز زیادی نیز سروده است. 

در سومین شماره کائت خودمونی محسن مهرابی با مصطفی کارگر درباره دنیای شعر و شاعری و شعر در گراش گفتگو کرده است. این گفتگو جمعه ۱۳ تیرماه ۱۳۹۹ در گریشنا منتشر شد. 

در آپارات ببنید:

در یوتیوب ببنید:

https://youtu.be/mY9QHBPv3FY

فعال اجتماعی و دانشجوی علوم سیاسی

3 نظر

  1. گفت و گوی بسیار جذابی بود، به خصوص توضیحاتی که در مورد حفظ زبان مادری ارائه کردند. کاش بیشتر از اینا پای حرف مصطفی کارگر بشینیم.

  2. بسیار لذت بردم. مصطفی، نه به این خاطر که اقوام ماست، بلکه به خاطر اینکه دغدغه آدم های دور و برش و داره همییییشه و بارها از نوشته های من حرف زده و بارها من و راهنمایی کرده که به گراش بسنده نکنم و برای جاهای بزرگتر که آینده بهتری داره هم بنویسم. ایشون همیشه و در هر شرایطی آینده بهتری رو پیش رومون گذاشته و حتی راه دست یافتن بهش هم برامون ترسیم کرده. امیدوارم همیشه موفق تر باشید. و خوشحالم که باعث افتخار اقوام هستید.
    گفت و گوی جذابی بود. خدا قوت.

  3. نام برنامه کائت خودمونی ان وله مجری هیچ یک از ملاکیا خودمونی بودن اُشنی… یک بار امگوتن بازم اگاهم مجری بهترن نوع شستش عوض بوکود و بدنه با که صحبت کردای و جلو که اودای…
    توصیه به مجری جوان: اجرای مهران مدیری تک دورهمی با حضور خسرو خسروشاهی ببنی خشن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top