بستن

شهرداری در بوستان شهر، دوچرخه کرایه می‌دهد

هفت‌برکه: سه سال بعد از ساخت ایستگاه دوچرخه‌سواری در پارک شهر، این ایستگاه سرانجام افتتاح شد.

به گزارش هفت‌برکه، ۶ شهریور ۱۳۹۹ با حضور فرماندار، امام جمعه و مدیران شهرستان، اولین ایستگاه کرایه دوچرخه گراش در پارک شهر، روبه‌روی بیمارستان گراش، افتتاح شد. 

حسین مهروری، سرپرست شهرداری گراش، در مورد این ایستگاه گفت: «کانکس ایستگاه که مدت‌ها بلااستفاده بود با خرید ۱۰ دستگاه دوچرخه برای استفاده شهروندان فعال شد. ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید و انتقال دوچرخه‌ها هزینه شده است و ۱۰ دستگاه دیگر دوچرخه دونفره‌ی ایرانی نیز از قوچان خریداری خواهد شد.»

مهروری گفت: «این تجربه‌ی اول در شهر گراش است و در صورت اقبال مردم، ایستگاه‌های دیگری نیز راه‌اندازی می‌شود. دوچرخه‌ها به صورت کرایه‌ی ساعتی با هزینه هر ساعت ۱۰ هزار تومان برای ورزش و تردد در شهر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.»

مهروری همچنین از طراحی پارک ورزش خبر داد: «طراحی پارک ورزش آغاز شده است و بعد از نهایی شدن نقشه، کلنگ‌زنی انجام می‌شود. محل پیش‌‌بینی شده برای پارک ورزش در خیابان باقرالعلوم و جنب سالن‌های ورزشی ریاست جمهوری است.»

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر بخشایش‌پور، امام جمعه گراش، در افتتاح این طرح گفت: «این طرح باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در ادامه‌ی بحث‌های قبلی برای دوچرخه‌سواری بانوان یک حریم خاص در نظر گرفته شود.»

ایستگاه دوچرخه‌سواری گراش در بوستان شهر، روبه‌روی بیمارستان گراش قرار دارد. بعد از افتتاح، فرماندار و تعدادی از مسئولین و شهروندان در مسیر خیابان دکتر شیبانی دوچرخه‌سواری کردند. گزارش پیشین گریشنا درباره ایستگاه دوچرخه‌سواری را بخوانید.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

10 نظر

  1. در تمام شهرهای ایران و در تمام جاده‌های این کشور، دخترها حق دوچرخه‌سواری دارند و حالا مسئول غیربومی یک شهر ۳۰ هزارنفره تصمیم می‌گیرد برای نصف مردم شهرش مرز بگذارد. خب البته قضیه‌ی جدیدی نیست. ما این مدل مسئولین را می‌شناسیم و جرئت خاصی برای کامنت گذاشتن در مورد نظرهایشان نداریم. چون دوستانی داریم که از کامنت‌گذاشتن سالم عبور نکرده‌اند.

    با این‌وجود به عنوان کسی که تقریبا هر هفته با دوچرخه تا محل کارش می‌رود و مدت‌هاست پیگیر حمل و نقل پاک است، فکر می‌کنم سه مسئله موجب می‌شود این طرح مثل دیگر طرح‌های شهرداری شکست بخورد:
    ۱. نادیده‌گرفتن اهمیت ورزش برای همه‌ی اقشار جامعه از جمله زنان.
    ۲. هزینه‌ی بسیار زیاد. ۱۰ هزارتومان برای ۱ ساعت!
    ۳. تعداد بسیار کم دوچرخه‌ها.

  2. جدای از اینکه باید خیلی جدی از مسئولان نظام پرسید حد وظایف و اختیارات امام جمعه در یک شهر چقدر است، ابهام اساسی اینجاست که چطور در تمام کشور حق دوچرخه سواری برای دختران وجود دارد اما گراش ما باید تن به مرزبندی و محدودیت بدهد!؟ این نظر شخص امام جمعه‌ست و یا برآیند نظرات مجموعه مدیران شهرستان!؟

    *با نام و عنوان مشخص دیدگاه خود را بیان کردم که دیگر همشهریان نیز به بیان نظرات خود با هویت مشخص بپردازند و بی ترس و واهمه نقد کنند!

  3. همان گونه که آقای محمد امین و محسن عزیز فرمودند چرا نصف جامعه باید از سلامت و تفریح و مشارکت در هوای پاک به دور باشند.
    من خود به شخصه یک دوچرخه سوار آماتور هستم و هفته ای پنج ساعت از دوچرخه استفاده می کنم.
    در هیچ کجای ایران مثل کیش به دختران و زنان اجازه استفاده از دوچرخه نمی دهند
    . سوالی که همیشه برای من وجود دارد این است مگر وظایف و دستورات امام جمعه کیش با گراش فرق دارد که امام جمعه کیش به همراه سازمان منطقه آزاد دوچرخه سواری را برای عموم آزاد و شدیداً حمایت می کنند و در دیگر شهر نه.
    اصلا سوالی از امام جمعه محترم گراش دارم اگر فردا به امام جمعه کیش منصوب شدند باز هم این رویه را ادامه می دهند.
    در هر صورت در کیش بالای پنجاه جایگای اجاره دوچرخه وجود دارد و اشتغال بالایی نیز بوجود آورده است.
    در هر صورت این پروژه همانند نکته ای که امیر حسن فرمودند به شکست می انجامد به دلایل بالا و چه خیلی از دلایل دیگر

    هر کجا هستید شاد و سالم باشید

  4. استفاده از دوچرخه مختص ورزش تفریح نیست که دنبال تفکیک جنسیتی براش هستین.
    کشورهای که فکر سلامتی مردم هوا پاک و محیط زیست هستن دارن تلاش میکنند تا دوچرخه رو جایگزین ماشین موتور کنند.
    کاش مسئولین امر ما کمی نگرانی شون به سمت زمینخوارها می بردن که این همه ضرر به مردم دارن میزنن و تذکر به مسئولینی میدادن که چشمشون بستن بر روی این تخلف و گراش شده حیاط خلوت زمینخوارها و تفکیک کننده ها.
    راستی باز ۸هزار متر زمین دارن واگذار میکنند به فرد غیر بومی که قبلا ۲هکتار زمین بهش واگذار شده و کاری انجام نداده به غیر دیوار کشی یکی جلو اینو بگیره

  5. سلام قولامن رب رحیم
    درعین حالیکه طرفدارسرسخت حجاب شخصی بانوان هستیم،بامحدودیت اجتماعی زنان مخالفیم،چه اینکه درهیچ جای قرآن واحادیث ذکرنشده که به زنان جهت اموری چون حجاب و حضوردرجامعه ودوچرخه سواری و…تحکّم کنید بلکه تماماًدرحد امربه معروف ونهی از منکرمی باشد نه اجبار؛لذاهمچنانکه درممالک عربی چون سوریه ولبنان وعراق وامارات و…،چنین اموری حالت اختیاری دارد،اینجانیزبایدبه اختیارخودبانوان باشدحجاب داشته باشندیاخیر؟دوچرخه سواری کنندیاخیر؟تاشاهدبدحجابی نباشیم.
    درمملکت های مذکورهرگزشاهدبدحجابی نیستیم ؛یابی حجاب اندیاباحجاب بدون یک تارمو؛
    ولی درایران بدلیل محدودیت اجباری حجاب و… معضلاتی چون بدحجابی وگریزازدین شاهدیم.
    همیشه موید باشید

  6. توی گزارش هیچ حرفی در مورد جنسیت زده نشده چرا شماها توی پستهاتون از جنسیت و از بانوان حرف زدین چرا فکرتون اینقدر منحرف هست چرا بحث حجاب میکنین این وسط

  7. به مجتبی امانی
    گراش فقط مال گراشیها نیست واسه ماها که اینجا زندگی میکنیم هم هست چون ما ایرانی و فارس هستیم و شماها هم جزو ایران

  8. به غلامی زاده
    توی گزارش ببینید کجا از الزام بانوان حرفی زده شده
    کاری به این ندارم که الزام صحیحه یا خیر
    من دارم میگم گزارش هیچ اشاره ای به بانوان و یا آقایان نکرده
    چرا بحث حجاب رو پیش کشیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top