بستن

سرما آمد و نفت نیامد

هفت‌برکه: با وجود آغاز فصل سرما هنوز توزیع نفت سفید در خانه‌های بدون گاز لوله‌کشی، آغاز نشده است.

هفت‌برکه در مردادماه گزارشی با عنوان زمستان سخت برای خانه‌های بدون گاز: وضعیت نفت و کپسول هم معلوم نیست با گذشت سه ماه همچنان این ابهام وجود دارد. 

حسنیان رییس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی لارستان در گفتگو با خبر بنارویه گفته است: «با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها، امسال توزیع نفت سفید را از شهریورماه آغاز کردیم و بسیاری از مشکلات توزیع را حل کردیم. می توانم با جرات بگویم بیش از ۹۰درصد افراد واجد شرایط نفت خود را دریافت کردند.»

توزیع نفت از لار منتفی شد

اما این ۹۰ درصد شامل شهر گراش نمی‌شود و هنوز توزیع نفت آغاز نشده است. سال‌های قبل توزیع نفت از جایگاه آگین انجام می‌شد.

یکی از شهروندان در پیامی برای هفت‌برکه نوشته است: «لطف کنید اگه مسئولی هست که برای تهیه نفت می‌تونه جوابگو باشه که خونه‌هایی که گاز ندارن چطور باید خونه‌های خودشون رو توی زمستان گرم کنن ازشون بپرسین تا اونایی که نفت ندارن بدونن از کجا باید نفت تهیه کنن؟»

مشکل با بخشنامه شرکت نفت آغاز شد که توزیع نفت سفید در جایگاه‌های بنزین را ممنوع اعلام کرد. چند نوبت فراخوان سرمایه‌گذاری برای جایگاه نفت و گازوییل منتشر شد که با استقبال همراه نشد ولی در نهایت در مهرماه مرتضی محسنی به عنوان سرمایه‌گذار تایید شد.

حسنیان رییس شرکت پخش لارستان دو هفته پیش در پاسخ هفت‌برکه گفت: «در صورت موافقت فرمانداری گراش می‌توانیم تا زمان راه‌اندازی جایگاه توزیع گراش، نفت را طریق جایگاه تعاون روستایی لار توزیع کنیم.»

احمد پورشمسی یکی از توزیع‌کنندگان نفت در گراش گفت: «از طرف بخشداری یک نامه به لار دادند. گفتند که پوز نداریم و قرار شد خبر بدهند.»

فضلی بخشدار گراش در مورد آخرین وضعیت گفت: «ما برای رفع مشکل مردم با توزیع نفت از طریق جایگاه لار موافقت کردیم. اما در نهایت به دلیل مسائل اداری، شرکت توزیع نفت لارستان تصمیم گرفت که توزیع از جایگاه محسنی انجام شود. مخزن این جایگاه حدود ۱۰ روز دیگر نصب می‌شود و قرار است به محض نصب مخزن توزیع نفت شروع شود.»

محسنی: به شدت پیگیر هستیم

مهندس حسنیان نیز زمان شروع توزیع نفت سفید را «به‌زودی» اعلام کرده است و در پاسخ به هفت‌برکه گفت:‌ «به زودی انشالله نفت توسط فروشندگی آقای محسنی در شهر گراش توزیع خواهد شد. مراحل اداری در حال انجام هست قطعا به محض رسیدن مخزن به فروشندگی، سوخت مردم شریف گراش توزیع خواهد شد.»

مرتضی محسنی در مورد زمان تکمیل جایگاه توزیع نفت و گازوییل گفت: «ما از همان روز که اعلام شد کار را شروع کردیم. حدود ۱۵ استعلام نیاز بود که همه موارد انجام شده و منتظر صدور مجوز نهایی هستیم. دیوارکشی انجام شده و مخزن ۳۶ هزار لیتری خریداری شده است که باید مراحل نصب و تایید آن انجام شود.»

محسنی در مورد زمان آغاز توزیع نفت گفت: «برآورد ما این است که اگر کارها خوب پیش برود از یک ماه بعد توزیع نفت آغاز شود.»

کم‌کم هوای گراش رو به سردی می‌رود و موج سرما نزدیک می‌شود. با سرد شدن هوا نبودن نفت برای خانواده‌های محروم از گاز بیشتر احساس خواهد شد ولی همچنان این سوال شهروندان بدون پاسخ مانده است. ما از کجا نفت بگیریم؟

 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top