بستن

روایت کانادایی: پشتیبان همه و همیشه با پشتکار

هفت‌برکه: سایت کانادایی گلوبال‌نیوز در مطلبی با عنوان «سقوط هواپیما در ایران، یک سال بعد: از ۱۳ قربانی که با شهر ادمونتون مرتبط بودند، به عنوان افراد بااستعداد و مهربان یاد می‌شود»، از سه کشته‌شده‌ی گراشی در این پرواز نیز یاد کرده است. نویسنده‌ی این مطلب که دیروز، ششم ژانویه ۲۰۲۱، ۱۷ دی ۱۳۹۹ منتشر شده است (اینجا)، اطلاعات مربوط به دکتر شکوفه چوپان‌نژاد و دخترانش صبا و سارا سعادت را از طریق مصاحبه با دانیال قدس، نامزد صبا، جمع‌آوری کرده است. ترجمه این بخش از مطلب را بخوانید.

 

بریانا کارستنز-اسمیت گلوبال نیوز: شکوفه چوپان‌نژاد، ۵۶ساله، متخصص زنان و زایمان در کلینیک پزشکی نورت‌گیت در ادمونتون، محبوب بیماران و همکارانش بود. دانیال قدس، که نامزد صبا، کوچکترین دختر چوپان‌نژاد بود، می‌گوید: «هر وقت که مراسم خیریه‌ای در اجتماع ایرانی‌ها برگزار می‌شد و برای مسائل خیریه غذا می‌فروختند، یخچال آنها همیشه پر از آن غذاها بود.»

صبای ۲۱ساله در شرف فارغ‌التحصیل شدن در مقطع کارشناسی در رشته‌ی علوم زیستی از دانشگاه آلبرتا بود. به گفته‌ی قدس، قدم بعدی صبا دانشگاه پزشکی بود. بعد از مرگ صبا، قدس متوجه می‌شود که او به چندین مصاحبه برای این رشته دعوت شده بود، خبری که بسیار ویران‌کننده بود.

قدس به سارا، خواهر صبا، نیز بسیار نزدیک بود. او می‌گوید: «سارا یکی از خواهرهایم بود. همیشه برای شنیدن حرفایم آماده بود. قلب مهربانی داشت. حتی الان وقتی با دوستان صحبت می‌کنیم، دلمان برای حس حمایتی که هم از طرف صبا و هم از طرف سارا می‌گرفتیم تنگ می‌شود. حمایت عاطفی، اینکه همیشه برای شنیدن حرف آدم‌ها آماده بودند، منطقی بودند و راهنمایی می‌کردند. انگار یک اسفنج بودند که تمام مشکلات ما را به خودشان جذب می‌کردند و آماده بودند که ما را در هر چیزی کمک کنند.»

پس از مرگ صبا، مدرک دانشگاه آلبرتا به او اعطا شد. سارا، ۲۳ساله، در سال ۲۰۱۹ از این دانشکده در رشته‌ی روانشناسی فارغ‌التحصیل شده بود. او به تازگی به سان‌دیه‌گو رفته بود تا در رشته‌ی روانشناسی بالینی ادامه تحصیل بدهد، اما در تعطیلات زمستانی با خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top